waterkoeling Asus EAH3870X2 geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Mede tweakers,

Ik heb de koelingsetup van mijn Asus EAH3870X2 (2 gpu) eraf gehaald. Een custom built waterblok erop gezet.
Zoals bij het oorspronkelijke blok heb ik op dezelfde plaatsen de gelplakjes geplaatst (raar spul, moet hitte geleiden en kleine hoogteverschillen overbruggen. Dit laatste is bij koelpasta niet goed mogelijk).
De zwarte plaat aan de onderzijde, waar ook van die gelplakjes zatten ter hoogte van het RAM, is er niet op teruggekomen. Een klein opstaand randje maakt 'm niet compatibel met het waterblok.
Nu is 't ding wel stil, maar na zo'n 20-25 seconden geen beeld meer. Ik zie het asus logo van m'n moederbord (maximus formula) en het opstartscherm van de raid config. Daarna wordt 't zwart: de monitor beweert geen signaal te krijgen.
Een "oude" videokaart erin gezet, dit draait probleemloos. Ik concludeer dat 't dus echt aan de EAH3870X2 ligt.

Ik dacht eerst nog dat het ontbreken van de fan dit zou veroorzaken, maar de fan tijdelijk aansluiten geeft geen oplossing. Hij slaat zo snel af dat er nog geen enkele hitte opbouw is.

Iemand ervaring met waterkoeling op deze kaart die kan aangeven wat er niet goed is gegaan?
Ik ga de oude koeling er weer opzetten, al is het maar om te controleren dat de kaart niet overleden is.

Update 15:00: kaart weer omgebouwd naar luchtkoeling > geen problemen meer.
Maar waarom dan toch niet met het watergekoelde blok? BTW dat is een "Aquagratix for HD 3870 X2"

[ Voor 6% gewijzigd door Jikra op 30-05-2009 15:15 . Reden: nieuwe en meer info ]

Jikra

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

blijkbaar koel je ergens iets niet wat wel koeling nodig heeft (en heeft je kaart daar temperaturbeveiliging) voor hetzelfde geld was je kaart nu dood geweest.
dus, check nog een keer of je op alle plaatsen waar het originele koelblok op chips zit, koeling hebt.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Controleer inderdaad of de VRM's, geheugenmodules en de componenten die met de stockkoeler ook gekoeld worden nu ook gekoeld kunnen worden door het nieuwe blok. Controleer ook of hij nergens sluiting maakt etc!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Jikra
Dank voor de reacties; ik gok inderdaad op sluiting ergens. Alle plekken zijn "gecovered" gelijk zij op de stockkoeler zijn gecovered. Echter het waterkoelingblok heeft nog één extra "balkje" dat de stockkoeler niet heeft.
Mocht dat sluiting maken - en hoe controleer je dat als er geen vonken afkomen ? :) wat kan ik er dan tussen stoppen dat niet te dik is? Zou plastic van een kipbraadzak.kunnen? Mica heb ik niet liggen.

't Kan ook toch nog zijn dat er toch niet genoeg raakvlak is met de GPU's, in eerste instantie met koelpasta, maar dat werd niet geraakt. Daarna plakjes koelgel ertussen, maar bij inspectie bijken die veel minder ingedrukt dan die bijvoorbeeld op het RAM.

Jikra

Verwijderd

Ik denk dat die koelgel plakjes op je gpu's een no-go is, geheugen van videokaarten komt redelijk vaak voor zonder koeling, zoals op 8800gt's met een custom koeling er op, de werkelijke warmtegeleidingscapaciteit van die koelgel zal naar mijn vermoeden dan ook lang niet voldoende zijn voor een 3870 gpu, en al zeker niet als ze niet goed worden platgedrukt.

Misschien kun je wat foto's maken van het blok op je videokaart, maar uit je verhaal is op te maken dat je gpu's waarschijnlijk te heet worden

• Jikra
Beter foto's dan bij bijgaande link kan ik niet maken ...

http://www.caseking.de/sh...0-X2-2x-RV670::10428.html

Jikra

Verwijderd

Zou plastic van een kipbraadzak.kunnen?
Geweldig :')
Ja dat kan :P
Pagina: 1