SBS 2008 Waarschuwing niet weg te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• edjekroketje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-02 22:58
Gisteren een SBS 2008 server geïnstalleerd. Daarbij treedt het volgende probleem op: er verschijnt steeds opnieuw en over elkaar heen de volgende Waarschuwing: "U probeert een bestand van het volgende type te openen: Toepassingsuitbreiding (.DLL)" Ik moet dan bladeren om een programma toe te wijzen aan een DLL bestand.
Nou heb ik al veel Windows systemen onder handen gehad maar dit is de eerste die me dit gezeik geeft.

Als ik die .DLL gewoon aan rundll.exe hang zou het dan goed moeten werken? Probleem is dat ik dat niet zover kan wijzigen als ik zou willen.... Ik kan het alleen toewijzen aan Internet Explorer, Paint, en Kladblok... Iemand ervaring?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Als je echt denkt dat je .dll alleen kan toewijzen aan Internet Explorer, Paint en Kladblok; wat denk je dan te gaan doen met SBS2008?

Tip: klik eens op het plusje wat je in het scherm ziet waar Internet Explorer, Paint en Kladblok staan of koppel de extensie aan rundll32.exe via Folder Options.

Persoonlijk zou ik aanraden SBS opnieuw te installeren en niet doen wat je nu wel gedaan hebt om dit de mist in te laten gaan.

• edjekroketje
Rolf,
Uiteraard moet het mogelijk zijn om de DLL aan meer toe te wijzen dan alleen IE, Kladblok of Paint. Ben ik helemaal met je eens.

Op het door jou genoemde plusje heb ik ook geklikt, maar dat levert weing meer op. Ik zie daar niet meer mogelijkheden. Sterker nog, zonder het plusje aan te klikken zie ik alleen IE, klik ik op 't plusje, dan zie ik Kladblok en Paint er bij. Folder options laat alleen zien welke bestanden je zichtbaar maakt enzovoort. Exact hetzelfde als in Vista.

Herinstalleren heb ik gisteren al gedaan en dat heeft niet de oplossing gebracht. Uiteraard heeft toewijzen aan een van die standaardprogramma's niet zo veel zin...

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Control Panel > Default Programs

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aangezien je bij een herinstallatie dit probleem ook onstaat is het verstandig 2 dingen te controleren,

Geheugen / algemene staat van de server, memcheck, diskcheck etc...

De DVD van SBS2008 controleren / andere DVD gebruiken,

succes!

• edjekroketje
RolfLobker schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:35:
Control Panel > Default Programs
Ja, maar dan loop ik tegen de beperking aan dat ik wel kan bladeren naar een executable, maar die executable komt niet in het lijstje met mogelijke programma's terug. Van origine staat er "onbekende toepassing" bij. Volgens mij is het ook helemaal niet iets dat je in moet stellen...

• edjekroketje
Vorkie schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:39:
Aangezien je bij een herinstallatie dit probleem ook onstaat is het verstandig 2 dingen te controleren,

Geheugen / algemene staat van de server, memcheck, diskcheck etc...

De DVD van SBS2008 controleren / andere DVD gebruiken,

succes!
Misschien moet ik volledig zijn. Ik had de server voor de eerste keer geïnstalleerd, waarbij dit probleem optrad. Vervolgens heb ik de server opnieuw geïnstalleerd vanaf dezelfde DVD, waarbij ik opnieuw exact dezelfde prioblemen heb.

Ik ga er van uit dat deze gloednieuwe server in orde is. De DVD kan natuurlijk altijd problemen geven.
Ik zie wel dat de bestands toewijzing iets is dat ik per gebruiker moet doen. Ik zal het profiel van mijn oorspronkelijke gebruiker eens weggooien, kijken wat dat oplevert.

• Vorkie
  • Niet online
edjekroketje schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:58:
[...]

Misschien moet ik volledig zijn. Ik had de server voor de eerste keer geïnstalleerd, waarbij dit probleem optrad. Vervolgens heb ik de server opnieuw geïnstalleerd vanaf dezelfde DVD, waarbij ik opnieuw exact dezelfde prioblemen heb.

Ik ga er van uit dat deze gloednieuwe server in orde is. De DVD kan natuurlijk altijd problemen geven.
Ik zie wel dat de bestands toewijzing iets is dat ik per gebruiker moet doen. Ik zal het profiel van mijn oorspronkelijke gebruiker eens weggooien, kijken wat dat oplevert.
Ook nieuwe hardware kan defect zijn hoor, ==> Ik geef je 2 van de standaard mogelijkheden, wat je ermee doet moet je dan zelf weten ==> Na deze 2 testen en nog steeds hetzelfde probleem zal bij mij zo'n server nooit in productie gaan, die gaat gewoon terug en lever maar een nieuwe.

• edjekroketje
edjekroketje schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:58:
[...]

Ik zal het profiel van mijn oorspronkelijke gebruiker eens weggooien, kijken wat dat oplevert.
Goed. Profiel weggegooid en opnieuw aangemeld. Voorlopig gaat dat nu beter. Ik wacht vandaag even af. Ik ga maar eens even verder werken, kijken of het nu goed blijft

• edjekroketje
edjekroketje schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:04:
[...]

Goed. Profiel weggegooid en opnieuw aangemeld. Voorlopig gaat dat nu beter. Ik wacht vandaag even af. Ik ga maar eens even verder werken, kijken of het nu goed blijft
Nee. Dat is het dus niet! Hij is er weer!

• edjekroketje
Vorkie schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:02:
[...]

Ook nieuwe hardware kan defect zijn hoor, ==> Ik geef je 2 van de standaard mogelijkheden, wat je ermee doet moet je dan zelf weten ==> Na deze 2 testen en nog steeds hetzelfde probleem zal bij mij zo'n server nooit in productie gaan, die gaat gewoon terug en lever maar een nieuwe.
Ja, dat is waar. Heb je veel ervaring met apparatuur die nieuw geleverd defect bleek te zijn? En nee, zo kan deze server niet in productie. Servert kan inderdaad nog terug. Jammer genoeg heb ik niet de mogelijkheid om wat zaken uit deze configuratie uit te wisselen met andere servers (om maar eens iets te noemen).

• Vorkie
  • Niet online
edjekroketje schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:40:
[...]

Ja, dat is waar. Heb je veel ervaring met apparatuur die nieuw geleverd defect bleek te zijn? En nee, zo kan deze server niet in productie. Servert kan inderdaad nog terug. Jammer genoeg heb ik niet de mogelijkheid om wat zaken uit deze configuratie uit te wisselen met andere servers (om maar eens iets te noemen).
Ja, ervaring zeker, aangezien ik meestal dan op lokatie moet komen ;-) dus mijn getallen zullen niet geheel de juiste verhoudingen hebben,

Uitwisselen zal ik niet doen, wissel alleen de DVD en draai een memtest en hou het voor gezien als het probleem nog steeds bestaat, ==> garantie,

• edjekroketje
Vorkie schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:10:
[...]

Ja, ervaring zeker, aangezien ik meestal dan op lokatie moet komen ;-) dus mijn getallen zullen niet geheel de juiste verhoudingen hebben,

Uitwisselen zal ik niet doen, wissel alleen de DVD en draai een memtest en hou het voor gezien als het probleem nog steeds bestaat, ==> garantie,
Dank voor je adviezen. Inderdaad garantie. Jammer dat je in het weekend even geen contact met je leverancier kunt krijgen.. :( De tip voor de DVD houd ik achter de hand, want die moet ik dan even ophalen ergens.

Zojuist even de bak open gehad en al het geheugen eruit en erin gedaan. Dadelijk even de memtest CD erin en eens kijken of daar noeg iets mis gaat.

• edjekroketje
Nog maar een keer opnieuw geïnstalleerd. Hopelijk gaat het nu wel goed...

• edjekroketje
Wederom opnieuw geïnstalleerd zoals gezegd. Nu werkt het wel. Geen idee hoe het komt, maar nu werkt het (gelukkig) goed. De server staat nu hier thuis te draaien. Ik kan nu de rest van de instellingen gaan doen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Nu dus een backup met bijvoorbeeld NTBackup maken van je systemstate, dat je dat makkelijk kunt restoren. Als dit probleem nog een keer voorkomt, maar dat zal (hopelijk) niet ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Turdie op 31-05-2009 13:23 ]

• edjekroketje
Ja precies. Dan hebben we iets om op terug te vallen, dat hopelijk niet nodig is.
Pagina: 1