Netgear DG834GBGR & Telfort ADSL2 configureren

Pagina: 1
Acties:

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-03 09:29
Ik ben al enkele uren bezig met het plaatsen van deze modemrouter. Ik heb voorheen een Zyxel ADSL-modem hangen van Telfort, maar wil deze (en de externe/aparte Linksys) vervangen door 1 kastje waar alles dus in zit: de Netgear DG834GBGR.

Het WLAN-gedeelte kan ik vlot opzetten, echter het probleem is de ADSL configuratie.
Het status-LED van DSL-signaal blijft knipperen, zelfs na een minuut of 5.

Heb o.a. uit de Zyxel de instellingen mbt ADSL-gerelateerde zaken aangepast (VCP en VCI meen ik zo uit het hoofd (waarden 0 en 34)).
Echter wat ik ook probeer: geen connectie.

Knoop ik de zyxel aan hetzelfde kabeltje/adsl-lijntje: na inschakelen binnen 1 minuut connectie.

Wie weet of heeft een tutorial met zaken waar ik nog misschien niet aan gedacht heb?
Heb reeds al vele malen Google geraadpleegd, Tweakers nagelopen naar wat relevante zoek-kreten, maar helaas.....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• NielsTn
Ik heb onderstaande gegevens benut:

Mode: RFC1483 Routed
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres: Dynamisch
Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" hoeft u NIET in te voeren

Ik kan in de firmware/setup bijna alles 1 op 1 overnemen, doch de Mode RFC1483 Routed en ENET ENCAP en Encapsulation kan ik nergens terugvinden in de Netgear.....
Is deze auto-detect voor Netgear? de handleidingen zwijgen hierover...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-03 06:15
Goedendag,

ik ben in het bezit van een netgear dg834GT icm met online, probeer het eens met de volgende instellingen

VPI: 8
VCI: 35
LLC based,

dynamisch ip toekennen

Suc6

• NielsTn
@Boomster: helaas hebben je settings geen oplossing kunnen bieden.

Bij Telfort heb ik de volgende zaken nogmaals doorgkregen:
Mode RFC1483 routing
VPI = 0
VCI = 34
LLC protocol
Multiplexing LLC
Encapsulation AAL5 SNAP

na half uur is er nog geen stabiel branden ADSL LED zichtbaar op de netgear... :'(

• NielsTn
Inmiddels de leverancier geraadpleegd, en wat bleek: het vermoeden is een maandagmorgen exemplaar met defecte DSL poort.... :(

In elk geval nu een Linksys WAG54G2 gemonteerd, en die is met de gegeven instellingen linea recta online te krijgen!!
(en het verbruik in mijn meterkast is van 20Watt naar 5 Watt gereduceerd! :) )

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Knipperend DSL-ledje = geen line-sync en dus geen verbinding inderdaad.
Die Linksys is ook een prima ding trouwens.
Pagina: 1