Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigendom fiets aantonen

Pagina: 1
Acties:

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:20
Hoi,

Donderdagnacht op stap geweest, maat fietssleutel kwijt...dus wij op 1 fiets naar huis, inclusief de fiets die dus nog op slot stond, vraag niet hoe :+ . Maargoed, na een tijdje fietsen werden we door 2 politiemannen in burger aangehouden, gevraagd of ze zich konden legitimeren en het was inderdaad echt politie. Maargoed, hun hadden natuurlijk twijfels of we die fiets niet gewoon aan het stelen waren.

Na een tijdje een discussie en geprobeerd te overtuigen merkte een van de 2 agenten een extra slot op die om de zadel heenzat, en daar had mijn maat dus wel een sleutel van, toen we dit lieten zien waren ze overtuigd.

Maargoed, stel nou dat ze echt dachten dat wij die fiets hadden gestolen, het is een oud barrel, hoe moet je nou ooit aantonen dat hij wel van jouzelf is, en wat zou de politie in zo'n geval kunnen doen?

Google bracht niet echt een oplossing, alleen sites over in beslag genomen fietsen in plaats x

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

postcode & naam d'r in graveren.
Ook eens zoiets gehad toen ik m'n slot niet open kreeg (vroor toen hard) maar kreeg zelfs van oom agent een aansterker.

[ Voor 65% gewijzigd door GoldenSample op 30-05-2009 00:47 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16
Als je hem nieuwe hebt gekocht factuur met framenummer.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Dersan
  • Laatst online: 16:20
Ja maar het gaat dus in dit geval om studentenfietsen, oude barrels dus die vaak via via komen, oude fiets uit garage ouders enzovoort.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:21
Dersan schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 01:00:
Ja maar het gaat dus in dit geval om studentenfietsen, oude barrels dus die vaak via via komen, oude fiets uit garage ouders enzovoort.
Foto met jouw en de fiets herkenbaar erop?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:13

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

nsa1984 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 01:03:
[...]

wat is daar het stukje bewijs dan van ?

Signature

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16
[...]

Foto die net gemaakt is (met de sloten 'locked'), voordat je de fiets met het achterwiel omhoog gaat vervoeren. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Foto met * Saturnus en een mooie Lamborghini. :Y

Barrels die via via gaan klinkt sowieso al gaar...laatst ook zo'n kerel in Groningen..."Hey, wil je fiets kopen? 5 euro."
Nee hoor dat klinkt vast niet als heling. :')

Maar goed, het kan idd dat het niet om heling gaat. Ja wat ze dan van je willen...zouden ze recht hebben om je daarvoor aan te houden? Ik heb toch ook geen bonnetje van de pen die in me binnenbuitenzak* zit bij me? 8)7

*Anders zien ze hem niet. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Saturnus op 30-05-2009 01:10 ]

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
Het mag dan wel erg laat zijn, maar tering zeg :X
[...]

Foto met jouw en de fiets (jouw fiets) herkenbaar erop?
BGB4rn schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 01:05:
[...]

wat is daar het stukje beweisbewijs dan van ?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Denk dat maar weinig studenten überhaupt een fiets kopen voor meer dan 15 euro, als ze er überhaupt al eentje kopen.
* GoldenSample rijd niet op een gejatte fiets
Maar moet wel toegeven dat als mijn fiets pleiten is ik gewoon een andere studentenfiets jat.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:13

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

addictive schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 01:11:
Het mag dan wel erg laat zijn, maar tering zeg :X

[...]

[...]
waar hep je het over ? :P

Signature

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dersan schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 01:00:
Grote kans dat die ooit "via via" wel een of meerdere malen gestolen is... M.a.w.: je kan het niet aantonen.

En gezien het feit dat de gemiddelde fiets meerdere (!) keren gestolen wordt, zou ik nooit een oud efiets kopen zonder aankoopbon.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dus de tip is een extra slot mee te nemen waar je wel een sleutel van hebt als je een fiets jat?

Tja, hoe toon je aan dat een fiets van jou is. Het bonnetje bewaren, maar ik moet zeggen van alles wat bij mij in de schuur staat heb ik nergens een bon van. Nooit gehad ook (tweedehandsjes). Zolang er geen goede registratie is van fietsen wordt dat erg lastig denk ik.
GoldenSample schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 01:11:
Denk dat maar weinig studenten überhaupt een fiets kopen voor meer dan 15 euro, als ze er überhaupt al eentje kopen.
* GoldenSample rijd niet op een gejatte fiets
Maar moet wel toegeven dat als mijn fiets pleiten is ik gewoon een andere studentenfiets jat.
Ik heb het nooit gedaan, het blijft gewoon diefstal. Bij mij zijn ook 9 fietsen in een jaar gejat, maar ik ga er echt geen terugjatten. Iemand waar ik mee om ging was daar ook heel makkelijk in, als er een mooie fiets bij hem voor de deur stond (hij woonde in een drukke buurt) dan tilde hij die snel de hal in.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• asmi
  • Niet online
Dersan schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:39:
Maargoed, stel nou dat ze echt dachten dat wij die fiets hadden gestolen, het is een oud barrel, hoe moet je nou ooit aantonen dat hij wel van jouzelf is, en wat zou de politie in zo'n geval kunnen doen?
Dat hoeft niet, de politie moet maar aantonen dat jij de fiets gestolen hebt. Bij verdachte omstandigheden kunnen ze je natuurlijk wel even vasthouden voor verhoor en onderzoek.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Wie niet wil graveren kan een plastic kokertje met je naam, adres en telefoonnummer in de zadelbuis gooien. Wanneer men de fiets dan terugvindt en er discussie onstaat of die fiets wel van jou is, dan bewijst dat kokertje onmiddelijk je gelijk.
http://www.beewise.nl/tips%20tegen%20diefstal.html

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Ah, dus als ik een fiets jat moet ik niet alleen mijn eigen slot om het zadel hangen, maar ook ter plekke even een plastic kokertje in de zadelbuis mikken? Prima! :Y)

Oftewel: Ik betwijfel of al dit soort dingen wel zin hebben. Zo'n kokertje is misschien leuk als een van jou gestolen fiets door de politie teruggevonden wordt, maar op het moment dat je verdacht wordt van diefstal van je eigen fiets...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Kettrick

Rantmeister!

Xander schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:46:
Ah, dus als ik een fiets jat moet ik niet alleen mijn eigen slot om het zadel hangen, maar ook ter plekke even een plastic kokertje in de zadelbuis mikken? Prima! :Y)

Oftewel: Ik betwijfel of al dit soort dingen wel zin hebben. Zo'n kokertje is misschien leuk als een van jou gestolen fiets door de politie teruggevonden wordt, maar op het moment dat je verdacht wordt van diefstal van je eigen fiets...?
In het geval van een oud barrel zal de agent daar vast genoegen mee nemen, als je een gloednieuwe fiets van 3K loopt te verslepen zullen ze misschien wat meer onderzoek doen :).

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 21:44

Na een tijdje een discussie en geprobeerd te overtuigen merkte een van de 2 agenten een extra slot op die om de zadel heenzat, en daar had mijn maat dus wel een sleutel van, toen we dit lieten zien waren ze overtuigd.
Hehe, gewoon een eigen slot meepakken van thuis, een fiets uitkiezen aan het station, slot rond het zadel hangen ofzo en op je gemak naar huis wandelen. Is het nog makkelijker om een fiets te stelen(hoef je het slot niet terplekke open te breken:P). Kies je met gemak de mooiste en nieuwste fiets die er staat en breek je thuis op je gemak dat slot open.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Maargoed, stel nou dat ze echt dachten dat wij die fiets hadden gestolen, het is een oud barrel, hoe moet je nou ooit aantonen dat hij wel van jouzelf is,
Niet.
en wat zou de politie in zo'n geval kunnen doen?
Niets.

Je bent nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dus het is aan hun om te bewijzen dat je de fiets wel degelijk gestolen hebt. Wat zij denken is niet relevant, ze moeten het kunnen aantonen.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon met getuigen, ouders/huisgenoten/vriend(in) die aangeven dat het jouw fiets is. Als je er 2 hebt, en de politie heeft verder geen fatsoenlijke redenen om aan het e.e.a. te twijfelen, zijn ze wel overtuigd.

Maar goed, dat wordt lastig op het moment zelf. Op het moment zelf is er niet echt een manier om te bewijzen dat 'ie van jou is.

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je bent inderdaad gewoon onschuldig totdat de agent kan aantonen dat die fiets niet van jou is. Hij zal je op je woord moeten geloven (en dat van je maat). Je postcode en huisnr. erin graveerd hebben is in zo'n situatie wel handig. Nou wekt met een fiets op slot rondslepen niet een heel koshere indruk, maar tis maar een indruk.

Ter illustratie: De agent heeft een jas aan, wie zegt dat deze van hem is, en hij die niet net uit de kroeg heeft meegejat? Als hij dat zegt (jas is zijn eigendom) zal je 'm ook op z'n woord moeten geloven, maar controleren kun je 't niet.

• Aikon
  • Niet online
Ik zat net ook te denken aan het voorbeeld van de jas ;)

Maar de agent hoeft je echt niet op je blauwe ogen te geloven hoor, als je verdacht bent kan 'ie je gewoon 6 uur opsluiten. Zo heb ik laatst nog een nacht in de cel gezeten vanwege een persoonsverwisseling.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hoe je moet aantonen dat de fiets van jou is is niet relevant en wat de politie kan doen is niks.

• Aikon
  • Niet online
Ja precies, dus als jij op die manier wordt staande gehouden zeg je dat het niet relevant is en loop je weer vrolijk door :z

Verwijderd

offtopic:
aansterker??

Dus als je een fiets wilt jatten dan gooi je er even een hangslot extra op. Word je aangehouden dan laat je zien dat ie die van het slot kunt halen, en dus zal die fiets wel van jou zijn volgens oom agent :? :?

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Aikon schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:13:
Ik zat net ook te denken aan het voorbeeld van de jas ;)

Maar de agent hoeft je echt niet op je blauwe ogen te geloven hoor, als je verdacht bent kan 'ie je gewoon 6 uur opsluiten. Zo heb ik laatst nog een nacht in de cel gezeten vanwege een persoonsverwisseling.
Hij kan je inderdaad opsluiten, maar wat wil hij ermee bereiken. Uiteindelijk blijf je onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Volgens mij moet oom agent als hij het echt niet vertrouwd gewoon je gegevens van je id overnemen met de gegevens van de fiets. Mocht er iemand komen dat die fiets gestolen is kunnen ze je zo terug vinden.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Hoe je moet aantonen dat de fiets van jou is is niet relevant en wat de politie kan doen is niks.
Tenzij de agent er om vraagt. Je moet immers de aanwijzing opvolgen van de agent als die een aanwijzing geeft (vraag om actie).

Wat je kan doen is een foto maken van jouw en je fiets in goed detail, op je telefoon zetten. Eventueel online een foto neerzetten, zodat ze die foto zelf kunnen bekijken op bijvoorbeeld flickr. Iedereen heeft tegenwoordig internet (ook een agent mobiel). Als je de foto op een publiek goed bekende foto webdienst zet, dan is de datum niet echt aan te passen. En publiceren in het verleden kan bij die bekende webdiensten niet afaik.

Overigens kan je dit op voorhand doen met dit doel (oom agent: "Ik had dit voorzien, en daarom...") of in de trant van (oom agent: "heej, ik had nog een oude feest foto op flickr. Staat vast een datum bij"). Het eerste kan namelijk weer ongeloof opwekken in de zin dat het té uitgekookt lijkt (zoals dieven zijn). Maar het tweede natuurlijk ook. Het is maar net hoe je et brengt naar oom agent.
Dus als je een fiets wilt jatten dan gooi je er even een hangslot extra op. Word je aangehouden dan laat je zien dat ie die van het slot kunt halen, en dus zal die fiets wel van jou zijn volgens oom agent
Mjah, ook hier gaat het denk ik erom hoe je het brengt. "Oh, wacht, ik heb hier nog een slot, *zoekt 2 minuten naar sleutel*, heej, gevonden, kijk: hij past, hij is van mij". Óf: "Kijk oom agent, hier is de sleutel van mijn andere slot van mijn fiets (geen lakschade zichtbaar onder het zadel, actie gaat heel erg zoepel, alsof je erop voorbereid bent)". In geval 2 zal oom agent meer twijfelen, me dunkt.
[offtopic]"dus als je een fiets wilt jatten [...][offtopic] :+

TweakBlog

• Aikon
  • Niet online
WoBaDijk schreef op zondag 31 mei 2009 @ 21:06:
[...]

Hij kan je inderdaad opsluiten, maar wat wil hij ermee bereiken. Uiteindelijk blijf je onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Volgens mij moet oom agent als hij het echt niet vertrouwd gewoon je gegevens van je id overnemen met de gegevens van de fiets. Mocht er iemand komen dat die fiets gestolen is kunnen ze je zo terug vinden.
Precies, in bewaring stellen is dan ook een uiterste.
Ruudjah schreef op zondag 31 mei 2009 @ 21:13:
[...]

Mjah, ook hier gaat het denk ik erom hoe je het brengt. "Oh, wacht, ik heb hier nog een slot, *zoekt 2 minuten naar sleutel*, heej, gevonden, kijk: hij past, hij is van mij". Óf: "Kijk oom agent, hier is de sleutel van mijn andere slot van mijn fiets (geen lakschade zichtbaar onder het zadel, actie gaat heel erg zoepel, alsof je erop voorbereid bent)". In geval 2 zal oom agent meer twijfelen, me dunkt.
[offtopic]"dus als je een fiets wilt jatten [...][offtopic] :+
In dit geval begon de agent zelf over het slot, en waarschijnlijk reageerde die vriend van de TS vrij spontaan in de trant van 'hee verdomd, dat is waar ook, ik zal hem even openen'. Dan ben je als agent eerder/snel geneigd de situatie te geloven icm het verhaal. :)

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:24

Snippertje

Light up your life

offtopic:
Wat ik me nou afvraag, waarom "oom" agent?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb wel eens midden in Tilburg met een zaagje een slot van gehard ijzer oid door zitten zagen. Was daar zeker een kwartier mee zoet. Terwijl ik dat deed kreeg ik nog een tip van een junk die zei dat ik beter even grote een schroevendraaier in het slot kon zetten en het zo met een krachtige beweging open kon breken.

Tja als de politie daar zou zijn zou ik ook niet weten hoe ik moest aantonen dat het mijn fiets was. Het was namelijk niet mijn fiets maar die van een vriend :P .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1