Onstabiele wireless verbinding

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:59
Ik heb sinds een paar weken het draadloze modem van Tele2. M'n ouders hebben dezelfde en daar heb/had ik nooit problemen, dus heb ik hetzelfde abbonement genomen. De download snelheden zijn prima (1,5 mb bedraad), maar het wireless doet wel vervelend.

Mijn laptop (hp compaq nx7400) maakt probleemloos verbinding met de router en meld dat de signaalsterkte "zeer goed" is. Bij het internetten moet ik meestal toch wel redelijk lang wachten totdat er iets gebeurd. Soms valt de verbinding helemaal weg, Windows gaat dan opnieuw zoeken naar een IP adres en meldt vervolgens trots dat er verbinding is met mijn draadloze netwerk. In de tussentijd is er uiteraard helemaal geen internet. Het ene moment lijkt het erger te zijn dan het andere, maar het is wel een persistent probleem.

Ik heb op mijn router al een poging gedaan om het channel te veranderen naar iets waar geen andere routers in de buurt ook op zitten (zit nu op kanaal 3); dat lost het probleem niet op. Verder heb ik al eens geprobeerd of het aan de beveiliging zou liggen ofzo, maar dat is het ook niet.

Ik heb verder alleen een wii op draadloos, maar die moet ik nog aansluiten (dus daarmee heb ik nog niet getest). Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Met mijn laptop heb ik verder nooit problemen, maar ik gebruik het draadloos ook niet echt heel vaak buitenshuis. Het modem hangt in de meterkast, wel redelijk naast een stroomkabel die naar andere appartementen loopt. Wellicht storing daarvan?

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Het zou inderdaad kunnen dat de meterkast storing geeft. Dat probleem had ik zelf ook namelijk. De ene keer wel verbinding andere keer niet. Je zou eens kunnen proberen de firmware van de router te updaten misschien dat er een bug in zit?

Grt Davy

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Geloof niet dat je zelf veel aan zo'n tele2 modem kan doen. Mijn makkelijke oplossing zou zijn, simpele maar goede router kopen. Daarvan DHCP uitschakelen en je modem in een lanpoort van die router stoppen. Dan gebruik je je nieuwe router als accesspoint en zijn alle problemen waarschijnlijk verholpen.

• jsiegmund
Timmert schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:53:
Geloof niet dat je zelf veel aan zo'n tele2 modem kan doen. Mijn makkelijke oplossing zou zijn, simpele maar goede router kopen. Daarvan DHCP uitschakelen en je modem in een lanpoort van die router stoppen. Dan gebruik je je nieuwe router als accesspoint en zijn alle problemen waarschijnlijk verholpen.
Ja dat zou inderdaad de makkelijkste oplossing zijn, niet de goedkoopste helaas :) Ga eerst eens kijken of ik een oplossing kan vinden die geen geld kost.

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
http://sitecom.com/produc...oductid=667&subgroupid=39

voor ongeveer 35 euro bij it's ben je klaar. is precies wat ik heb gekocht en werkt fantastisch. niet duur hoor ;)

Verwijderd

Heeft je router een antenne die kan richten? Zo ja, staat hij goed gericht?

Doet je laptop ook zo onstabiel als je praktisch tegen de router aan zit?

[ Voor 181% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 22:44 ]

• jsiegmund
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:42:
Heeft je router een antenne die kan richten? Zo ja, staat hij goed gericht?

Doet je laptop ook zo onstabiel als je praktisch tegen de router aan zit?
Ik kan de antenne richten ja, maar wat zou dan de juiste richting zijn (ik dacht zelf aan omhoog)?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23
Omhoog of horizontaal, afhankelijk van de stand van de antenne in je laptop.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Denk daarbij eraan, dat uit de punt van de antenne geen signaal komt, hij straalt af naar de zijkanten. Dus staat de antenne verticaal, dan straalt hij horizontaal uit. Als je laptopscherm rechtop staat op dezelfde verdieping moet de antenne dus ook rechtop staan. Zit je alleen maar op hogere verdiepingen dan kun je hem beter een beetje diagonaal opstellen. ( \ of / dus)

• jsiegmund
Rechtop dus, want ik zit alleen op dezelfde verdieping. Hoe de antenne in m'n laptop staat weet ik niet, maar ik neem aan dat dat ook omhoog zal zijn als m'n laptop scherm gewoon uitgeklapt is?

Edit: ik heb 'm nu overigens een stukje van die stroomkabel afgehaald, dat lijkt een hoop te schelen. Ik denk dus dat de boel daar een beetje in de weg zat qua signaal.

[ Voor 30% gewijzigd door jsiegmund op 01-06-2009 15:00 ]

Pagina: 1