Toon posts:

Router bijplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben bezig met een netwerk bij mij thuis uit te bouwen.
Ik heb nu een router staan, met daaraan 4 uitgangen. Er is al een Windows 2003 Server en een printserver op aangesloten, en dus heb ik nog maar 2 poorten over. Ik heb hier nog een 2de router liggen, en die wil ik achter de eerste router plaatsen, maar zodanig dat alle computers probleemloos met elkaar kunnen communiceren via een domein. Welke instellingen moet ik dan instellen op mijn eerste router (Linksys BEFW11S4) en op de router die erachter moet komen (Edimax broadband router).

groeten

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26
Met 2 routers maak je het jezelf onnodig ingewikkeld, alles wat je nodig hebt is een extra switch.

Die router die je nog hebt liggen kun je eventueel ook wel als switch 'misbruiken': Steek de UTP-kabel die van router 1 afkomt niet in de WAN-poort maar in een LAN-poort en zet DHCP op de tweede router uit. Als het IP van die tweede router in je DHCP-range valt moet je dit ook nog even aanpassen.

Deze guide kun je grotendeels volgen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point.

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 29-05-2009 22:49 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inderdaad gewoon DHCP uitzetten, de WAN poort niet gebruiken op je tweede router en zorgen dat het ip van de tweede router niet in de DHCP scope ligt.

Dan kan dit probleemloos ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt!