Dell studio prijzen verlaagd?

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-01 14:22

Saven

Administrator

Topicstarter
Hallo GoTers!
Ik ben laatste tijd beetje aan het oriënteren voor een nieuwe laptop. Ik zit vooral bij Dell te kijken omdat die opzich goede producten leveren (of iemand die mij een slecht verhaal kan vertellen? :P) voor een goede prijs met goede support.

Maar heeft Dell nu de specs (tijdelijk?) verlaagd, of de prijzen (tijdelijk?) verlaagd?
http://www1.euro.dell.com...ldhs1&l=nl&ref=lthp&s=dhs

Aangezien de laptop van € 569 eerst 699 euro was. De laptop van € 799 is volgensmij dezelfde prijs blijven houden, maar dit weet ik niet zeker.

Iemand die hier toevallig meer van weet? :) Thanks!

Edit: het lijkt er op dat Dell de specs weer heeft verlaagd, terwijl ze zelf nog niet zo lang geleden de specs verhoogd hadden.
De duurste 2 hadden bijv. Wireless N aan boord. Nu alleen de duurste.
De duurste had eerst een blue-ray speler aan boord. Ook dat niet meer :r

[ Voor 17% gewijzigd door Saven op 29-05-2009 22:10 ]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Dell gooit de prijzen ongeveer iedere week omlaag en dan weer omhoog. Wat de ene week 499 kost, kost de volgende week 599. En de week daarna is er ineens een 'speciale' kortings actie waar je 100 euro korting krijgt.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Alleen nu gaat het echt om specs volgensmij :P

• Philflow

Philflow

Specs, prijzen, iedere week wordt er veranderd.

Beste strategie is precies weten wat je nodig hebt, en dan regelmatig checken hoe de prijzen zijn en afwachten. Kortings bonnen zijn natuurlijk ook handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 29-05-2009 23:02 ]

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Ah oke, ja ik zat al dat Dell waardebonnen topic te checken haha :P

Beetje offtopic maar, zo erg is een Dell product toch niet? Een medewerker van Paradigit vertelde mij dat er veel klanten zijn die hun laptop of pc terugmoeten sturen omdat die kapot is gegaan / DOA en dat er algemeen wel veel problemen zijn.

Nu moet ik niet al te veel daar op leunen omdat die kerel natuurlijk bij de concurrent werkt. Maar ik kon niet echt op internet iets vinden over slechte verhalen of juist goede verhalen over Dell

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-12-2025

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Saven schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:14:
Ah oke, ja ik zat al dat Dell waardebonnen topic te checken haha :P

Beetje offtopic maar, zo erg is een Dell product toch niet? Een medewerker van Paradigit vertelde mij dat er veel klanten zijn die hun laptop of pc terugmoeten sturen omdat die kapot is gegaan / DOA en dat er algemeen wel veel problemen zijn.

Nu moet ik niet al te veel daar op leunen omdat die kerel natuurlijk bij de concurrent werkt. Maar ik kon niet echt op internet iets vinden over slechte verhalen of juist goede verhalen over Dell
Jij gelooft Microsoft dus ook als hun zeggen dat MacOS om de x aantal seconden een blauw scherm genereerd?

Personal Homepage

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Vectrox schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:18:
[...]

Jij gelooft Microsoft dus ook als hun zeggen dat MacOS om de x aantal seconden een blauw scherm genereerd?
:') oke sorry maar die kerel kwam wel zelfverzekerd over >:)

• Philflow

Philflow

Saven schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:14:
Een medewerker van Paradigit vertelde mij dat er veel klanten zijn die hun laptop of pc terugmoeten sturen omdat die kapot is gegaan / DOA en dat er algemeen wel veel problemen zijn.
Was dat in Amsterdam? een medewerker van Paradigit vertelde mij daar dat Dell slechte service verleent aan particulieren.

Maar goed ik neem alle verhalen van verkopers met een korrel zout.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Philflow schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:31:
[...]

Was dat in Amsterdam? een medewerker van Paradigit vertelde mij daar dat Dell slechte service verleent aan particulieren.

Maar goed ik neem alle verhalen van verkopers met een korrel zout.
Ja dat doe ik sowieso ook wel :) Maar hij bracht het echt alsof het 'imago' zou kloppen. Aangezien ik toch merk dat meerdere mensen zogenaamd vinden dat Dell slecht is. Terwijl ze er nooit zaken mee hebben gedaan :')

Maar dit was niet in Amsterdam trouwens ;) maar in Nijmegen :)

Verwijderd

Mijn ervaringen met het Dell service is tot nu toe meer dan goed!
Uitstekend zelfs.

2 weken geleden was mijn XPS 1530 doodgegaan. Waarschijnlijk een probleem met de 8600GT (algemeen bekend). Mijn garantie was verlopen, maar voor de gpu was er een speciale garantie. Maar mijn LCD bleek ook nog eens kapot. Deze hebben ze kosteloos erbij vervangen.

Superservice. Dit is mijn 1e Dell laptop en ben erg tevreden over hun service. Wel is het jammer dat de 8600GT een probleem heeft waarmee ik dus elk moment kan crashen. Hoewel dit niet alleen de schuld van Dell is, doet Hewlett Packerd het beter (nieuwe soort mobo met ati videokaart voor iedereen).

De verkopers van Paradigit zeggen maar wat. Dat hebben ze vast en zeker 5 jaar geleden gelezen op de tros website. Tegenwoordig heeft Dell een superservice, maar de verkoopafdeling is nogal stug en bot. Gewoon lekker online bestellen!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Oké dan! Maar krijg je bij de XPS 'betere' service ofzo? Want zo'n kerel die ik ken werd ook heel goed geholpen met zijn XPS (aan huis zelfs) maar hij had geen extra garantie ofzo aangevraagd :P

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
En ondertussen verkopen ze er zeker wel Acers en Packard Bells waar de ervaringen in het verleden niet zo goed mee zijn? Ik heb weinig ervaring met de laatste serie Dells, maar 3 jaar geleden maakte de Inspiron 1520 echt een zeer goede indruk op mij. Goede, degelijke, notebook terwijl ik daarvoor ook alleen maar hoorde dat het bagger was. Ik zag het iig niet en het is nog steeds één van de weinige laptops die na 3 jaar studeren geen RMA nodig heeft gehad en in zeer goede staat is.

En ook hoe Dell dingen als het 8600M probleem oplost zijn zeer netjes, want veel fabrikanten willen/wilden weinig service bieden wat dat betreft (op HP na die nog eerder was). Nee, Dell staat hoog op mijn lijstje kwa betrouwbare notebooks.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
GENETX schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:02:
En ondertussen verkopen ze er zeker wel Acers en Packard Bells waar de ervaringen in het verleden niet zo goed mee zijn? Ik heb weinig ervaring met de laatste serie Dells, maar 3 jaar geleden maakte de Inspiron 1520 echt een zeer goede indruk op mij. Goede, degelijke, notebook terwijl ik daarvoor ook alleen maar hoorde dat het bagger was. Ik zag het iig niet en het is nog steeds één van de weinige laptops die na 3 jaar studeren geen RMA nodig heeft gehad en in zeer goede staat is.

En ook hoe Dell dingen als het 8600M probleem oplost zijn zeer netjes, want veel fabrikanten willen/wilden weinig service bieden wat dat betreft (op HP na die nog eerder was). Nee, Dell staat hoog op mijn lijstje kwa betrouwbare notebooks.
Jep haha die kerel zat te vertellen dat Acer best goede ondersteuning gaf voor de prijzen en dat daar weinig problemen mee zijn. HP was hij ook zeer positief over :')
Gelukkig wist ik wel al dat Acer meer een budget merk is :)

Weet iemand of het ook mogelijk is om de 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650 via een of andere manier te laten upgraden bij Dell? Of zit je echt per se aan die videokaart vast.
Nou ben ik niet zo thuis in de ATI scene, maar lijkt me wel dat 256MB nou niet echt bijzonder is. De videokaart in mijn oude PC (geforce fx 5600) had ook al 256 MB :')

Zal daar een beetje mee te CoD'en zijn? Of ben ik met die videokaart per definitie nogal kansloos met gamen betreft :P

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
512MB is vandaag de dag toch wel het minimum voor een videokaart eigenlijk. Wel is het zo dat MB's niets zeggen over de prestaties, het is net als werkgeheugen+CPU: Je kan nog 1GB aan een 386 plakken of 1MB aan een Core i7, die 2 moeten wel in balans zijn. De HD 3650 is hoe dan ook een stuk krachtiger als je FX5600.

Vervangen kan in sommige gevallen, maar het is, als het al kan, zo'n gedonder dat ik het bij voorbaat al afraadt.

Echter, dit topic neigt nu wel naar een "Wat moet ik kopen"-topic ipv enkel een vraagje over levertijden. Daarom sluit ik het topic hier met het verzoek om even *LET OP* - Wat moet ik kopen door te nemen en vervolgens de zoektocht te vervolgen in één van de Notebook Best Buy Guide topics: [NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.