Goedenavond,
Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een systeem gekocht met als videokaart de Sapphire X1900GT.
Hij heeft altijd goed gewerkt, maar sinds 2 weken krijg ik in bepaalde spellen artifacts:

Ik dacht natuurlijk gelijk aan een hitteprobleem, dus ik heb de computer opengemaakt en zo stofvrij mogelijk gemaakt en gekeken of de fan nog goed draaide. Hierna weer een potje COD2 gespeeld en de artifacts waren er nog steeds. Ik heb met ATITool gekeken en die vertelt dat de max temp. tijdens het spelen 74.5 graden was. Dit leek mij niet echt te heet?
Ik heb allerlei verschillende drivers geprobeerd maar niets hielp.
Ik speel ook wel eens Medal of Honor: Allied Assault, en hier zijn geen artifacts te bekennen. (Misschien omdat de kaart minder zwaar belast wordt omdat MOH directx 8 gebruikt?)
Specs:
Antec New Solution NSK6500 (430 W- ATX Midi Tower)
AMD Athlon 64 X2 4400+ (AM2 - Hypertrans) 2,3 BOX
PC2-5300 - 1 GBx2 - DDR2 - Kingston ValueRAM CL5.0
Western Digital 250 GB 2500KS (SATA300 - 16 MB)
Sapphire X1900 GT - 256 MB - PCIe - TV+2xDVI+ViVo
Microsoft Windows Vista Home Premium 32B- NL - OEM
ASUS M2N-MX (GF6100/nF410 - M-ATX - S.AM2)
Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?
Mvg,
Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een systeem gekocht met als videokaart de Sapphire X1900GT.
Hij heeft altijd goed gewerkt, maar sinds 2 weken krijg ik in bepaalde spellen artifacts:

Ik dacht natuurlijk gelijk aan een hitteprobleem, dus ik heb de computer opengemaakt en zo stofvrij mogelijk gemaakt en gekeken of de fan nog goed draaide. Hierna weer een potje COD2 gespeeld en de artifacts waren er nog steeds. Ik heb met ATITool gekeken en die vertelt dat de max temp. tijdens het spelen 74.5 graden was. Dit leek mij niet echt te heet?
Ik heb allerlei verschillende drivers geprobeerd maar niets hielp.
Ik speel ook wel eens Medal of Honor: Allied Assault, en hier zijn geen artifacts te bekennen. (Misschien omdat de kaart minder zwaar belast wordt omdat MOH directx 8 gebruikt?)
Specs:
Antec New Solution NSK6500 (430 W- ATX Midi Tower)
AMD Athlon 64 X2 4400+ (AM2 - Hypertrans) 2,3 BOX
PC2-5300 - 1 GBx2 - DDR2 - Kingston ValueRAM CL5.0
Western Digital 250 GB 2500KS (SATA300 - 16 MB)
Sapphire X1900 GT - 256 MB - PCIe - TV+2xDVI+ViVo
Microsoft Windows Vista Home Premium 32B- NL - OEM
ASUS M2N-MX (GF6100/nF410 - M-ATX - S.AM2)
Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?
Mvg,