Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] GPS tracking incl. hoogte

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Leuk die verrassingen... Maar blijkbaar gaat straks om 02.30 de wekker omdat ik ga ballonvaren. Het is de bedoeling dat we de zonsopgang gaan zien vanuit zo'n winkelmandje 8)

Gezien hier een BlueTooth GPS muisje aanwezig is, leek het me wel wat om dan via de GPS de route en de hoogte op te slaan, en zodat als ik foto's neem ook kan terug vinden op welke hoogte dat is geweest.

Ik heb een telefoon met BT die draait op WM6.1, en dat is niet echt een optie, gezien ik hier met een T-mobile Web'n'Walk zit, was ik met enige spoed opzoek naar een freeware / shareware GPS tracking / logging applicatie die ook de hoogte wegschrijft.

Gezien dat in de lucht zijn maar een uurtje is, neem ik gewoon de netbook mee.

Het meeste wat ik tegenkom is voor windows mobile, maar die is nog niet geupdate, en mis ik het e.e.a. en dat gaat over 384kbps niet echt een succes worden.

Wie oh wie weet software voor XP die dit kan?

Het enige wat ik weet van dat GPS muisje is het merk: Keomo.

Ik weet dat dit een zoekvraag is, maar gezien de last-minute verrassing heb ik toch even wat hulp nodig om te zorgen dat ik over een paar uurtjes er een leeuk verslag van kan maken met locaties en foto's.

Ey!! Macarena \o/

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb toevallig vanavond Run.GPS gedownload en zie net dat je daar volgens mij ook hoogte mee kan laten meten.

www.rungps.net is de offi site, maar ook via andere kanalen te verkrijgen ;)

Denk alleen dat het progje kijkt naar de hoogte van het land. Denk niet dat je met GPS uberhaupt hoogte kan meten, want die geeft alleen de coordinaten door van je positie.

heb bijv. dit gevonden:
Zijn er ook GPS-sen met een hoogtemeter?

Jawel. Er zijn gps-sen met een digitale druksensor en de werking daarvan is hetzelfde als die van een digitale hoogtemeter. Bijzonder zijn de gps-sen die de hoogte meten aan de hand van satellieten. Meestal heeft een dergelijke gps vijf satellieten nodig om nauwkeurig de hoogte te kunnen weergeven. Ze zijn veelal erg nauwkeurig, maar het duurt even voordat de hoogte gevonden is. In besloten dalen, of vlak tegen hoge rotswanden wil een gps wel eens moeite hebben de satellieten te vinden.

[ Voor 75% gewijzigd door AndereKoekoek op 29-05-2009 21:52 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik kan wel die 10mb versie downloaden, waar .net heb ik nog niet, maar met 30kb/sec gaat daat niet echt een succes worden.

Ik heb al zoveel ellende op deze locatie dat zelfs web'n'walk amper te doen is, laat staan 10mb downen..

Edit:
@22:50
Shit, ik stond op het punt m'n bed in te gaan, bellen ze op dat het niet door gaat omdat ze harde wind verwachten. Dinsdag moeten we bellen voor een nieuwe datum.

Ik regel het wel met m'n telefoon, daar is veel meer voor te vinden dan voor XP..

[ Voor 42% gewijzigd door RaZ op 29-05-2009 23:08 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Verwacht btw niet al te veel van gps hoogte. Over het algemeen is die namelijk erg onprecies en soms zelfs fout is mijn ervaring ;).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 23:16 . Reden: Tpyo ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
In dat geval... maakt het niet zo veel uit, ik ga met 60+ers, ze geloven het toch wel, maar dan weet ik in iederg eval dat ik dat niet zo nou hoef te nemen :P

Ey!! Macarena \o/

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:15:
Verwacht btw niet al te veel van gps hoogte. Over het algemeen is die namelijk erg onprecies en soms zelfs fout is mijn ervaring ;).
Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde. :)
Gebruik al jaren een GPS ontvanger op m'n DSLR (Nikon), een GeoPicII. En dat werkt zeer precies en snel.
Zowel lokatie als hoogte worden iedere keer keurig opgeslagen bij de genomen foto's.
Ideaal voor verslaglegging van hikes in de bergen (en wellicht ook in een luchtballon).
Volgens mij gebruiken zowat alle GPS ontvangers die geschikt zijn voor DSLRs de Sirf II modules.
Je hebt b.v. de GeoPic II, Solmeta, Nikon zelf, di-GPS, om maar eens wat te noemen.

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1