Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:14
IK heb sinds vorig jaar een pc.
Deze bestaat uit de volgende onderdelen.
  • Asus P5N32 SLI -Premium /Wifi
  • Intel core 2 quad. Q6600 socket 775
  • 2 plankjes Kingston KVR667D2N5K2 geheugen, totaal 4 GB
  • 3 Samsung Spinpoint T166, 500GB 7200Rpm, Sata
  • MSI NX8600GT, 512 Mb, DDR2, PCIe X16
  • Coolermaster 620watt voeding, modulair
Bedoeld als snelle pc met genoeg opslag voor video en foto's, en een stille videokaart. Geen Monstergamepc.
Op dit alles draait Windows Vista.

Probleem is als volgt. Een paar dagen geleden wou ik de PC opstarten, maar er gebeuirde niks. Waar je normaal het bootpiepje hoort en de biosinfo ziet, kwam er nu totaal niks. Na een paar seconde ging mijn monitor in standby.
Na herhaald proberen, bleef het probleem. Powerlampje gaat aan. Lampjes van DVD + brander lichten kort groen op. Ik hoor de schijven op toeren komen en kort een lees(?) actie doen. Alle fans draaien maar er gebeurd verder niks.
Ik heb al heel veel geprobeerd.
Loskoppelen van alle schijven. Alle hardware behalven mainboard en CPU loskoppelen. Maar zonder resultaat |:( .

Een paar vraagjes...
Normaal moet je toch een piepje horen tijdens het booten? En bios (de post) informatie op het scherm zien?
Als je alle ram modules van het mainboard haalt, moet die toch ook piepsignalen geven? En hetzelfde voor de videokaart? Correct me if I'm wrong.
Is het realistisch als ik nu zeg dat mijn mainboard defect is :( ?

Graag wat input.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Mogelijk dat het mobo stuk is, vervang het eens en kijk of je andere hardware daar wel op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
Hmmm, testen gaat moeilijk. Ik heb geen andere cpu of ram wat ik op dit mobo kan testen. En een ander mobo waarop mijn hardware past heb ik ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk anders of je het bij een vriend/kennis of computerwinkel kan testen. Zonder te testen is er namelijk niets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Ik heb een p5n32-e sli (vergelijkbare chipset) gehad en die ging ook kapot. Ik heb toen ook echt alles getest wat ik kon doen zonder extra hardware en kreeg ook nooit een bios post of beepjes etc. De 680i chipset van nvidia wordt gewoon erg heet en volgens mij gaat de northbrigde chip daardoor vaak kapot. Ik heb toen gewoon mijn moederbord RMA gestuurd omdat ik 99% zeker was dat die brak was.

Of in dit geval jou mobo kapot is kan ik niet met zekerheid zeggen, maar die chipset staat er wel een beetje bekend om dat hij kapot kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
Ik heb hier en daar nagevraagd. Maar de bekende ketens testen alleen hardware die bij hun gekocht is. Dus dat is no go. Vrienden, kenissen.....ook geen succes. Of ze hebben hardware waar ik niks mee kan omdat die te oud is, of ze hebben net het nieuwste van het nieuwste en dat werkt dan ook weer niet fatsoenlijk. Ik heb dus ook maar besloten om alles op te sturen en dan zien we wel. Naar mijn idee is het mobo helemaal kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
Afgelopen week kreeg ik bericht dat mijn moederbord inderdaad defect is. aangezien het niet meer geleverd kan worden, kreeg ik mijn geld terug. afgelopen zaterdag ben ik even bij Paradigit geweest. Ik heb nu een Asus P5QL PRO moederbord Intel P43. Dan kan ik mijn geheugen blijven gebruiken en het is een mooi plankje. Na het inbouwen werkte alles meteen. Ik blij :)
Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:58
Ik heb sinds gister avond hetzelfde probleem, nadat alles is afgekoeld en een ventilator in me case staat te blazen kan ik weer booten. Tot op heden niet meer, ik kreeg spontaan een blauw scherm met een USB error.
Waarschijnlijk is mijn chipset zojuist overleden.
Tevens geeft mijn pc geen piepjes. Omdat ik geen doos noch bon heb, kan ik hem dus niet opsturen voor garantie toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Ditmar op 01-07-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06-2024

HWR

Ik heb een ASUS P5NT WS, en dezelfde symptomen: hij krijgt wel stroom, ventilatoren draaien, het lijk alsof de harde schijf wat handelingen verricht, maar t beeld gaat naar stand-by en er gebeurt niets... Ook geen POST-beep.

Is dit dezelfde chipset etc? Betekent dit dat mijn moederbord ook afgevoerd kan worden?

Mvg,

HWR
Pagina: 1