Externe HDD via Firewire

Pagina: 1
Acties:

• morvael
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 23:03
Hallo,
Onlangs heb ik deze externe hardeschijf gekocht, voornamelijk omdat er een firewire400/800 aansluiting opzit. Nu heeft mijn laptop een 1394-aansluiting en heb ik vandaag een kabel gehaald (4p 1394a > 9p 1394b). De verkoper verzekerde me ervan dat er dit gewoon mogelijk is maar nu ik hem aangesloten heb merk ik dat de schijf niet eens spint... Blijkbaar dus geen power? Of toch de verkeerde kabel?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Heeft die externe hdd niet gewoon een losse power adapter nodig? Dat je die bent vergeten aan te sluiten?

Alles kan stuk.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:53
ik denk " geen power " , er staat nl op de infopagina " usb powered "
dus je zult de HD op een andere manier moeten voeden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als er staat USB powered dan lijkt me dat je dus minimaal de USB powerconnector moet aansluiten.
Verder is het zo dat een 4 pins firewire connector geen stroom geeft, dus je zult een losse voeding moeten gaan gebruiken.

• morvael
Eigenlijk staat er "FireWire or USB powered - No separate power supply is needed" maar een 4pins werkt dus blijkbaar toch niet, die verkoper wist dus gewoon niet waar hij het over had.... Kun je ergens forceren dat de data over Firewire gaat? Als ik beide kabels aansluit pakt ie automatisch USB?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat je kunt doen is de USB kabel pakken en de data- en data+ kabel doorknippen. Of als je nog zo'n PS/2 naar USB verloopje hebt die je bij muizen kreeg en een PS/2 poort op je notebook het ding daarin prikken. Het gaat erom dat je +5V hebt.

• morvael
Bedankt voor de hulp ik zal dit ff proberen als er geen andere mogelijkheid is... Weet iemand of dit nog op een andere manier kan of is dit echt de enige manier?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je drive zal toch stroom moeten krijgen. Dan kun je ook wel met losse adaptertjes gaan werken, maar dat lijkt me nog onhandiger om mee te gaan werken. Je hebt hoe dan ook 5V nodig, waar je die vandaan haalt maakt niet zo gek veel uit.

• morvael
In computer management heb ik inmiddels simpelweg de USB schijf uitgeschakeld, als ik de USB kabel nu inplug krijgt het apparaat alleen stroom. Als ik nu de firewire kabel aansluit gebeured er... helemaal niets... Kan het toch zijn dat ik de verkeerde kabel heb? Mijn laptop heeft een 1394 aansluiting, de schijf ondersteund zowel Firewire 400 en 800. Iemand hier ervaring mee, misschien toch een 6p kabel?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Misschien dat de schijf zelf ook "ziet" dat je USB aan hebt gesloten en daardoor firewire uitschakeld?

Dan zou je alsnog een "USB voeding only" kabeltje moeten maken of regelen, dat zal dan misschien wel werken.

Alles kan stuk.

Pagina: 1