Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Adobe Premiere CS3] Workspace-bestanden kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Dribble
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 14:24
Workspace bestanden kwijt Adobe Premiere CS 3

Ik zit met het volgende probleem. We hebben hier een PC staan van een klant die grote films monteert. De Films slaat hij extern op en bewerkt ze dan in Adobe Premiere CS 3. Zover mijn kennis gaat is het zo dat je een workspace aanmaakt daar je film bestanden aan linkt en vervolgens kan gaan editten. De pc waar hij op monteerd is gecrasht en ik ben nu al 1,5 week bezig met data recoveren. Mondjes maat komen er bestanden af, maar dit lukt alleen met een RAW scan (en recover). Dat betekend dus dat ik de wereld aan bestanden (file0.x file1.x file2.x etc etc) terug krijg. De extensie is telkens wel bekend, maar de bestands naam niet. Dus het word nu terugzoeken op extensie en dan hopen dat dat de bestanden zijn die we nodig hebben.

Het originele film materiaal is nog intact, alleen de workspace bestanden (de blokken) zijn dus kwijt. Ik moet dus zien te achterhalen hoe deze blokken worden opgeslagen. De manuals van Adobe zijn zeer goed voor een eindgebruiker maar voor een techneut zit er weinig bij, in die zin dat er niet gerept word over bestands extensies etc. Ik heb het vermoeden dat het om de .TOC bestanden gaat (die ik mogelijk kan restoren.

Ik hoop dus dat hier op GOT iemand rondloopt die mij kan vertellen hoe deze workspace bestanden worden opgeslagen. (welke extensie). Of nog beter waar de backup bestanden staan van de workspace en wat de extensie hiervan is. Het schijnt dat je kan instellen om af en toe automatisch een backup te maken. Maar ook die bestanden heb ik nog niet gezien. De recovery duurt nu nog een uurtje of 80 zegt het programma.

Alle hulp is welkom.

Nog 1 maal kort het scenario
PC1 heeft Adobe premier CS 3.0 en werkt met film materiaal op een externe schijf. De workspace is lokaal opgeslagen en de PC is gecrasht. Dus ik kan windows niet booten en heb de disken nu aan een losse sata controller met Easy recovery pro draaien.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 12:38

krvabo

MATERIALISE!

Bij mij:
C:\Users\<User>\Documents\Adobe\Premiere Pro\3.0\
Daarin:
hyakko.prproj
C:\Users\<User>\Documents\Adobe\Premiere Pro\3.0\Adobe Premiere Pro Auto-Save\
hyakko-1.prproj
hyakko-2.prproj
hyakko-3.prproj

Instellingen qua layout staan:
C:\Users\<User>\Documents\Adobe\Premiere Pro\3.0\Layouts\
UserWorkspace1.xml
WorkspaceConfig.xml

.toc-bestanden kan ik echter nergens vinden. Mijn gok is dat je .prproj moet hebben. En wellicht ook erna eens een ander programma gebruiken om te recoveren. Wellicht een GetDataBack (of ander prog) welke misschien iets beter zijn met recoveren.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb geen inhoudelijke toevoeging maar ONTSCHREEUW DE TOPICTITEL EVEN.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dr.Dribble
Top krvabo. Heel erg bedankt ik hoop hier meer mee te kunnen, ik laat het even weten!

• Dr.Dribble
F_J_K schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:05:
Ik heb geen inhoudelijke toevoeging maar ONTSCHREEUW DE TOPICTITEL EVEN.
Als je geen inhoudelijke toevoeging hebt, hoef je ook niet te reageren. Of ben je je post qty aan het ophogen?

• Dr.Dribble
hoi krvabo, ik vroeg me even af, die XML files heb ik die echt nodig of zijn de prproj bestanden genoeg?
ikheb net die tool gekocht die jij zei getdataback, die werkt prima.
Bedankt voor de tip

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 12:38

krvabo

MATERIALISE!

Die xml-files zijn voor de instellingen van je layout in Premiere.
Dus welk schermpje waar staat (previewscherm, timeline, etc). Niet essentieel dus, maar wellicht makkelijk voor de klant.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dr.Dribble schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:20:
Als je geen inhoudelijke toevoeging hebt, hoef je ook niet te reageren. Of ben je je post qty aan het ophogen?
offtopic:
Als je geen weet heb van de mores op een forum, kijk rond voor je klaagt. En ja, ik heb echt behoefte aan meer posts :D

Serieuzer: ik vind het niet netjes om zonder het te zeggen andermans topictitel aan te passen. Ook is het leerzaam, zo merkt men dat we hier liever geen schreeuwen zien in de vorm van caps. Overigens ook liever de edit-knop gebruiken dan je topic omhoog te schoppen door binnen 24 uur nog een post te doen terwijl er niemand anders heeft gereageerd. Je weet welke kanalen er zijn om over mod-acties te praten, liever niet in het topic zelf.

Maar goed, back on topic.

Naast gdb zijn er nog wat file recovery tools die prima werken, zie bijv de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers (of die van CSA, natuurlijk).

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 30-05-2009 20:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Een programma wat raw zoekt geeft bijna nooit goede bestanden terug, omdat het vaak alleen op zoek gaat naar de header van een bestand en dus vaak niet weet wanneer het bestand op houd. Daarnaast zijn waarschijnlijk de meeste bestanden gefragmenteerd dus zal alleen de 1e paar KB kloppen en de rest junk zijn van andere bestanden.

Oftewel RAW recover niet gebruiken Eerst even de corrupte harddeschijf sector voor sector kopieren naar een image op andere harddeschijf en dan een normale recovery doen.

offtopic:
Er staat in de FAQ dat je niet moet schreeuwen in topic titels, dus heb geen grote mond tegen de admin die dat voor je corrigeerd

[ Voor 11% gewijzigd door djexplo op 30-05-2009 20:22 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1