Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] SP2 RTM USB probleem

Pagina: 1
Acties:

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb een aantal USB problemen ondervonden onder Windows Vista SP2 RTM.

USB sticks, toetsenborden, muizen en zulke dingen werken prima, maar externe 2,5" harde schijven werken niet (ook niet met 2 USB connectors per schijf), de schijven spinnen gewoon niet op en worden dus ook niet herkend in Windows. Hetzelfde geldt voor mijn Philips AMBX speakerset, hiervan werken de lichten niet en ik vermoed dat dit een samenhangend probleem is.

Wat heb ik geprobeerd?

Het ligt niet aan de Windows versie (SP2 RTM geïntegreerd), deze heb ik reeds opnieuw installed. Ook heb ik dezelfde versie op een andere PC staan, daar werkt alles perfect.

Onder Vista SP2RC werkte alles prima, onder Windows XP ook.

De bios heb ik geupdate (voor systeem zie sig), ook dit hielp niet.

Google vind van allerlei problemen mbt USB problemen en Vista, maar niet het probleem wat ik heb.

Iemand een idee of moet ik toch maar weer terug naar XP of Vista SP1?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zojuist een reinstall gedaan met dit keer alleen SP1, problem solved. Blijf het vreemd vinden, op een andere pc werkt dezelfde installatie wel gewoon perfect... |:(

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60