[Canon 400D] Reserve accu in de wasmachine.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ik heb per ongeluk mijn accu (een nepper) in de wasmachine gehad, hij zat nog in mijn binnenzak van mijn jas namelijk. Dom natuurlijk. Gelukkig heb ik er nog een paar liggen.

Mijn vraag is, kan ik hem nog gebruiken? Bij de + pool zit wat groene prut, de middelste en de - pool zijn nog schoon. Is dit schoon te maken ofzo? Het gaat dus om de volgende accu:

Afbeeldingslocatie: http://img.tweedehands.net/pics/00/01/50/58/58/1c.jpg

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184

Aangezien het toch een nep accu is (en waarschijnlijk dus niet duurder was dan 8 euro) zou ik geen risico nemen om hem nog te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik weet niet wat die heeft gekost, maar als ik uit ga van 10 euro zou ik ook niet de risico nemen om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 11:05
Aangezien het toch maar om een 400d gaat, zou ik het gewoon proberen :P

Nee, ongein natuurlijk. Dit ding in de batterijenbak en naar aq4u.nl voor een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Uit nieuwsgierigheid zou ik er toch even de multimeter opzetten voordat 'ie de bak in gaat.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

Multimeter erop, als hij nog meer dan 5V geeft kun je hem laten drogen, schoonmaken en in de wasmachine stoppen. Maar geloof me, wasmiddel zorgt ervoor dat het water in de wasmachine zodanig goed geleidt dat hij al lang en breed dood is. Zo'n batterij kan hoogstens een half uurtje op volle snelheid ontladen, daarna trekt hij zichzelf stuk.

In de korte was heb ik een keer een enkele li-ion cel gehad, die heeft het nog nèt overleefd, en dat is best case.

verder kan het elektrisch geen kwaad om hem schoon te maken en in je camera te stoppen, je krijgt enkel problemen als er nog wat prut of water op zit)

[ Voor 15% gewijzigd door mux op 30-05-2009 11:34 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Hij doet het hoogstwaarschijnlijk nog gewoon.. Alleen is de capaciteit met 95% gereduceerd, dus je schiet 3 foto's en hij is weer leeg... Gewoon weg ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
devguru schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:41:
Hij doet het hoogstwaarschijnlijk nog gewoon.. Alleen is de capaciteit met 95% gereduceerd, dus je schiet 3 foto's en hij is weer leeg... Gewoon weg ermee ;)
Is dat dan echt het wasmiddel wat 't m doet? Ik heb één van mijn reserve accu's een keer in een bak met schoon water laten vallen toen ie net nieuw was (haha verpakking was moeilijk open te krijgen, scheurde en hij vloog zo een bak water in). Laten drogen, doet het op de dag van vandaag nogsteeds prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 16:22
Water geleidt niet/nauwelijks. Kraanwater geleidt al wat beter door de zouten die er in zitten. Ga je er vervolgens wasmiddel in doen, dan wordt de geleiding een stuk beter, waardoor de ontlading met behoorlijke stroomsterkte zal verlopen. Een li-ion kan heel slecht tegen volledige ontlading, dus na een half uurtje wasmachine is het gewoon over en uit met de capaciteit.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Als hij droog is (tijdje in de zon leggen desnoods) zou ik hem eerst gewoon eens op de lader gooien. Ik neem aan dat die wel aangeeft of de accu nog laadt of defect is. Daarna proberen, je toestel zal er niet defect aan gaan, als de accu defect is krijgt je cam gewoon geen spanning. Het is niet zo dat de accu je toestel opblaast of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor die paar euro, gooi hem in godsnaam weg en bestel even een nieuwe. Je gaat je toestel toch niet opofferen voor een tientje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Tuurlijk is hij maar een paar euro maar als iemand zegt dat hij altijd zijn accu's na een dagje schieten even uitwast in de wasmachine om ze lekker schoon te houden, is dat mooi meegenomen natuurlijk. Overigens heb ik geen multimeter, ik weet niet eens wat ik daar mee moet doen.
Henk schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:38:
Aangezien het toch maar om een 400d gaat, zou ik het gewoon proberen :P

Nee, ongein natuurlijk. Dit ding in de batterijenbak en naar aq4u.nl voor een nieuwe :)
Do not mock my 400D, dat je nou jaloers ben, kan ik goed begrijpen maar om je dan zo te laten kennen. Je mag hem gerust overkopen voor 2400 euro hoor, geen geld, dan krijg je de 50 1.8 erbij. Beetje toppietoppiegarantie en klaar!

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 11:05
[knip]

[ Voor 96% gewijzigd door Nomad op 31-05-2009 12:39 . Reden: ongetwijfeld grappig bedoeld, maar niet op zijn plek en teveel met een denigrerende toon ]

Pagina: 1