Apple Dock

Pagina: 1
Acties:

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06-2025
Beste,

Al enige tijd heb ik het probleem dat op mijn macbook mijn dock te breed word. Nu is mijn vraag alsvolgt:

Aan de rechterkant van de Dock staat het prullebakje daarnaast staat bij mij een map 'Documenten' als ik hier op klik ontvoud deze zich naar boven en kan ik een document selecteren en deze openen. Helemaal boven aan staat altijd 'Open Finder'.
Nu zou ik graag willen dat ik in de Dock zo'n menu kan aanroepen waar ik bijvoorbeeld al mijn adobe toepassingen dan in zet. hierdoor wordt mijn dock dan al ineens 4 applicaties kleiner.

Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is en zo ja hoe ik dit kan instellen?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kun je doen door in applicaties je Adobe apps in een mapje "Adobe" (oid) te plaatsen, dit mapje kunt je dan aan de rechter kant van je dock kwijt :)

Het staat trouwens nog eens uitgelegd in "About stacks" (over stapels) welke standaard in /home/documents staat.

Echt stoer is het natuurlijk om Spotlight te gebruiken om je zaken te starten als je daar eenmaal aan went gebruik je de dock nog amper ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Herby op 29-05-2009 17:29 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:55
Of QuickSilver.

Verder zijn er genoeg applicaties die dit voor je willen doen. Volgens mij is HimmelBar er één.
Check ook het grote onmisbare software topic! (hoop tips!) :)