Aanlogrestricties users Windows domain

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in een windows domein en zoek een manier om gebruikers enkel laten aan te loggen op computers indien een andere bepaalde gebruiker ingelogd is op een bepaalde machine. Dus de gebruiker mag enkel aanloggen als de supervisor ook aangelogd is. Heeft er iemand enig idee of dit mogelijk is? Indien niet dan moet ik aan andere optie zoeken.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19
Wat is de client versie? Het domain is 2000? 2003? 2008? Ik denk dat er geen kant en klare policies zijn die dit kunnen, maar met wat scripten zou het mogelijk moeten zijn. Kortom geef even wat versies door dan kunnen we verder denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wil je zuiver filteren op het aangelogd zijn? Dan zou ik een script bouwen wat:
1. Bij de remote machine via een script opvraagt of de user ingelogd is, en eventueel wat de idle time is (want ik kan me voorstellen dat je wil dat cassieres niet kunnen inloggen tot de bedrijfsleider er is oid)
2. De vraag "is er een geldige logon" op basis van een filter op de geleverde output van 1. beantwoordt
3. Het inlogproces voortzet door de explorer te starten, of te stoppen, of anders een uitlogactie te forceren.

zoiets?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters