MSI K9A2VM-FD & AMD Phenom II X4 940 Black - BIOS Update

Pagina: 1
Acties:

• GeeDeeZet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-11-2025
Hallo,
Ik heb een nieuwe computer laten samenstellen, waaronder bovenstaande 2 onderdelen.
Nu kreeg ik van mijn leverancier (die ik de Processor & koeler installatie laat doen) de opmerking dat de processor niet direct wordt ondersteund door het moederbord, en dat dus een BIOS update nodig is.
Uiteraard brengt dit weer extra kosten met zich mee.

Nou is mijn vraag:
Kan ik deze BIOS zelf updaten zodra ik de machine heb ontvangen?
Ik weet de BIOS wel te vinden, maar het gaat er meer om dat als ik de machine opstart of ik dan sowieso wel bij deze optie kan komen? Of moet de BIOS eerst geflashed worden in een andere machine (met een andere processor b.v.)?

Bedankt alvast voor de ondersteuning!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
Je computer kan gewoon starten, maar dan wel met 4 x 800 MHz.

Succes en die Phenom II is geen slechte keuze! Loopt hier op 3500 en dat is een fluitje van een cent.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je nog een andere cpu hebtl iggen kun je daarmee gewoon flashen, je kunt vaak niet booten met een niet gesupporte cpu (vroeger werder ze dan nog wel eens als unknown cpu's gezien, maar dat werkt met moderne bordjes niet echt meer).
Imho wel vreemd dat de leverancier ook nog eens extra geld gaat vragen voor een bios update als ze het bord toch al uit de verpakking gaan halen, maar goed, dat is een andere discussie.

• GeeDeeZet
Red-Front schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:08:
Je computer kan gewoon starten, maar dan wel met 4 x 800 MHz.

Succes en die Phenom II is geen slechte keuze! Loopt hier op 3500 en dat is een fluitje van een cent.
En daarna kan ik zelf de BIOS flashen (met b.v. een usb stick?)

• GeeDeeZet
TERW_DAN schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:10:
Als je nog een andere cpu hebtl iggen kun je daarmee gewoon flashen, je kunt vaak niet booten met een niet gesupporte cpu (vroeger werder ze dan nog wel eens als unknown cpu's gezien, maar dat werkt met moderne bordjes niet echt meer).
Imho wel vreemd dat de leverancier ook nog eens extra geld gaat vragen voor een bios update als ze het bord toch al uit de verpakking gaan halen, maar goed, dat is een andere discussie.
Ik heb ook gemeld dat ik het bijbehorende service vind en eigenlijk niet van plan ben om er voor te betalen, maar ik heb dus geen keus?

Dus het kan niet zoals in de eerste reactie omschreven stond?

Nou ja, ik heb niet even een CPU liggen, een heeeeele oude vanuit mijn P4 nog misschien...

[ Voor 9% gewijzigd door GeeDeeZet op 29-05-2009 17:14 ]

Verwijderd

GeeDeeZet schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:10:
[...]

En daarna kan ik zelf de BIOS flashen (met b.v. een usb stick?)
Jep
Dus het kan niet zoals in de eerste reactie omschreven stond?
Heb het al een paar keer op GoT gezien dat het zo wel was en je zo dus kon flashen. :)
Als het bij jouw gaat werken is afwachten natuurlijk. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 17:19 ]

• GeeDeeZet
Tja, en als het niet werk zit ik met de gebakken peertjes :(

Verwijderd

Peren moet je niet bakken imo, vers is lekkerder.

Als je hun de bios update laat doen ben je iig zeker, hoeveel vragen ze er voor trouwens?

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:33:
Peren moet je niet bakken imo, vers is lekkerder.

Als je hun de bios update laat doen ben je iig zeker, hoeveel vragen ze er voor trouwens?
Lijkt me goedkoper voor een bedrijf om er een nieuwe bios chip in te drukken dan hem compleet te assembleren, flashen en te demonteren.

Bij mij werkte het, maar ik heb een Gigabyte GA-MA790GP-DS4H.

Over de peren, dat is zijn punt juist! 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Red-Front op 29-05-2009 17:44 ]

Pagina: 1