Onlangs is mijn MSI/Medion mobo overleden. Natuurlijk kon ik uitgerekend de bon van deze pc niet vinden waardoor ik een nieuw mobo heb moeten kopen. Dit is een MSI P7NGM Digital geworden. Het probleem is nu dat ik mijn wireless N kaartje en mijn X10 ontvanger niet meer aan de praat krijg. Deze zitten geïntegreerd in het voorpaneel samen met de IEEE 1394, 2 USB poorten en alle cardreaders. De printplaat wordt aangesloten met twee connectoren op het mobo; een 1394 en een USB aansluiting. De X10 ontvanger en Ralink WiFi worden met een 4-pins stekker op deze printplaat geprikt. Wat ik ook doe, de pc ziet ze niet. Ik heb Vista kaal geïnstalleerd, vervolgens maar SP1 er op gezet en daarna nog eens de laatste BIOS update er op gezet. Ik heb alle drie de USB aansluitingen op het mobo geprobeerd. Alles in het voorpaneel werkt, met uitzondering van deze twee producten. Ik vind het maar vreemd. Het vorig mobo zag er bijna hetzelfde uit en was ook van MSI. Bovendien zat deze ook op een USB poort op het mobo aangesloten. Iemand nog een idee hoe ik dit eventueel aan de praat kan krijgen, of dat ik het wel kan vergeten vanwege een chipset combi oid? Beetje zonde van ontvanger en Ralink N kaart. Een andere oplossing kost me weer 1 á 2 USB poorten.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren