Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi luidspreker gezocht: bestaan ze?

Pagina: 1
Acties:

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-11 09:14
Ik zou heel graag de audio output van de pc via het netwerk willen zenden naar een speaker die met het netwerk verbonden is en het geluid dat op dat moment via de geluidskaart uit de pc komt (naar de main speakers naast de pc) ook naar die andere speaker te zenden.

Scenario:
Ik heb bijv. Uitzendinggemist opstaan en ik wil dan even naar een andere kamer in ons huis gaan om iets te doen voor een paar minuten en dan zou het fijn zijn dat ik in die andere kamer even die speaker kon aanzetten en zo de uitzending verder kan volgen zonder fysiek voor de pc te zitten. Bestaat zoiets?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

airtunes is het eerste wat in me op komt :) , maar ik weet niet of dat ook kan met uitzending gemist e.d.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

je zou misschien eens bij de Marmitek Speaker Anywhere 400 kunnen kijken.

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:43:
airtunes is het eerste wat in me op komt :) , maar ik weet niet of dat ook kan met uitzending gemist e.d.
Voor de Mac is er een programma Airfoil waar mee je allee soorten audio input kan streamen naar een Airport Express, zo iets zal er toch ook wel voor Windows zijn?

• SAICRJMPM
Nee, dit is bluetooth en volgens mij streamt dit niet de output van je geluidskaart.

Ik wil gewoon het geluid dat ik op de pc hoor (muziek als ik een mp3 afspeel, geluid van een tv uitzending als ik uitzendinggemist kijk, geluid van een video file als ik een gedownloade film bekijk, enz) ook in een andere kamer van mijn huis kunnen horen door aldaar even snel een wifi speakertje aan te zetten die het geluid van de pc ontvangt via het netwerk.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Volgens mij moet je dan gaan denken aan de Logitech Squeezebox of Philips Streamium apparaten.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• SAICRJMPM
Nog een scenario.

Stel je kijkt rtl bouelvard via rtl gemist en je moet naar het toilet en het kan wel even duren. Is het dan niet handig als je je pc gewoon verder laat gaan met die uitzending en op je toilet verder kunt luisteren via een netwerk speakertje? Mis je niks. Mijn vriend wil wel eens lang op het toilet zetten en wij kunnen iets dergelijks best gebruiken. Op de badkamer een speakertje, op het toilet, de slaapkamer enz.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
er is toch een of andere wireless speakerball bij bright besproken. Die kun je zelfs onder de douche gebruiken.

Misschien is dat wat.

Burp

Verwijderd

SAICRJMPM schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:57:
Nog een scenario.

Stel je kijkt rtl bouelvard via rtl gemist en je moet naar het toilet en het kan wel even duren. Is het dan niet handig als je je pc gewoon verder laat gaan met die uitzending en op je toilet verder kunt luisteren via een netwerk speakertje? Mis je niks. Mijn vriend wil wel eens lang op het toilet zetten en wij kunnen iets dergelijks best gebruiken. Op de badkamer een speakertje, op het toilet, de slaapkamer enz.
*programma bash: je mist niks :D

• SAICRJMPM
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:57:
Volgens mij moet je dan gaan denken aan de Logitech Squeezebox of Philips Streamium apparaten.
Bedankt, ik ben nu de handleiding van dit ding aan het lezen kijken of het inderdaad de geluidskaart output kan streamen. Het lijkt op het eerste gezicht dat hij puur mp3's bijvoorbeeld afspeelt vanaf een netwerkshare, dat is dus totaal iets anders dan wat ik wil. Ik wil de output van de geluidskaart horen.

• SAICRJMPM
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:59:
[...]

*programma bash: je mist niks :D
Wat is dat? Oh wacht ik snap hem :-)
Ik kijk voor Albert Verlinde. Zonder hem zou ik minder kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door SAICRJMPM op 29-05-2009 17:01 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

um deze technology bestaat al jaren ! alleen dan heet het fm zender en radio :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• SAICRJMPM
De squeezebox is het dus niet. Net die handleiding snel bekeken.

Ik ben bang dat het niet bestaat helaas.

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-11 21:52
SAICRJMPM schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:06:
De squeezebox is het dus niet. Net die handleiding snel bekeken.

Ik ben bang dat het niet bestaat helaas.
Het bestaat, speakers over Wifi:

http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=3238

Ik ben dus ook al lang op zoek naar iets dergelijks, ze moeten over IP via Wifi bereikbaar zijn en aangeboden muziek versterken. Verder moeten ze goedkoper en kleiner zijn dan de Oyster. Ik kan geen echte alternatieven vinden, je komt dan al snel terecht bij 'slimmere' apparaten als de squeezebox.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Verwijderd

Er is zoveel te koop daarin of zelf te bouwen :

http://images.google.com/...kers&sa=N&start=0&ndsp=21

Persoonlijk zou ik zelf kiezen voor heroplaadbare hoofdtelefoons, scheelt in de kosten, niet overal speakertjes staan, hebben vaak een bereik van 50meter en kunnen lang doen op 1 charge, 8 uur of langer is geen probleem :)
Pagina: 1