Stylen van een RSS feed via feedburner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:53
Ik ben bezig met een website die gebaseerd is op een RSS feed te stylen met CSS. Nu ben ik zelf totaal geen CSS wonder, maar begin het langzamerhand een klein beetje te snappen.

Het stylen van de site opzich lukt me nu wel, alleen vraag ik me af hoe ik de RSS feed die ik op mijn site laat zien kan stylen? Ik snap dat dat gebeurd door het stylen van de XML source, maar ik weet even niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Ik snap wel hoe ik de XML zou moeten stylen, maar die XML file wordt niet door mij beheert, en die wordt steeds geupdate met nieuwe data...

Één CSS file voor de hele website (dus layout + rss feed) kan ook niet volgens mij, omdat de RSS wordt geladen van feedburner en je de verschillende tags niet meer kan stylen, dat moet dus al gebeuren voordat ik het op mijn site laat zien.

Kan iemand mij misschien in de goede richting sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je de RSS feed zelf niet beheert, dan zijn er niet zoveel opties. Een gewone CSS in de feed includen is dan uitgesloten. Wellicht kun je met een server side scriptingtaal een lokale kopie van de feed maken en deze aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Of eventueel kun je met een AJAX library de feed uitlezen (heb je wel een proxy'tje voor nodig) en deze clientside omzetten naar een webpagina. Heb dit al een paar keer eerder gedaan en is relatief simpel, maar je hebt wel wat kennis nodig van een library zoals jQuery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nog even ter toelichting, de feed heb ik gemaakt door middel van verschillende feeds met elkaar te combineren via Yahoo Pipes. Daarna gaat die door feedburner :)

Serverside scripting taal ? Ik snap wat je bedoelt, maar mijn webdesign/scripting skills zijn nog in een begin stadium, dus ik vrees dat het dat niet wordt tenzij ik ergens 'n basic uitleg zou kunnen vinden. Aan welke taal zou ik moeten denken? Dan zou ik eens kunnen googlen naar tutorials etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Ik raad je aan om eens te kijken naar de feed optie van Zend Framwork. Daarmee kun je perfect RSS-feeds mee uitlezen in je eigen site. Alle onderdelen (titel, tijd, plaatje e.d.) kun je dan verwerken in je site en opmaken met html.

http://framework.zend.com/manual/en/zend.feed.html

Zend Framework is een op PHP gebaseerde extentie. Het zal dus een combo worden van PHP + HTML en als opmaak CSS.

Edit: Met een XSL kun je een XML bestand opmaken, maar dan moet je hem wel includen in de XML zelf.

In mijn sign lees ik ook de RSS feed van nu.nl uit mbv Zend Framework

[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 29-05-2009 18:08 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Thanks voor die tip! je hebt DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als dat gaat over het (helpen met) oplossen van je probleem: hou dat liever op het forum (zie "mail me" is ongewenst):
Een discussie op een andere plaats voortzetten. Reacties als 'mail me maar' zijn dus voor zowel op GoT gewenste als ongewenste onderwerpen niet de bedoeling.
Als je het in dit topic doet leren anderen er mogelijk ook nog iets van. Wel zo sociaal ;)

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 31-05-2009 14:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Omdat ik nogal een redelijk leek ben met betrekking tot scripting, heb ik Matis via DM gevraagd hoe hij dat framework geinstalleerd heeft, en gekoppeld heeft aan zijn signature.

Ik twijfelde eraan om het hier in dit topic te vragen, maar uit eigen ervaring weet ik dat slow-chat achtige topics niet altijd gewaardeerd worden, vandaar de DM :)

Ik wil het anders ook wel in dit topic discussieren hoor, maakt mij niets uit... ik weet alleen niet of het op prijs gesteld wordt aangezien de dingen die ik gevraagd heb voor de meeste mensen op dit subforum dagelijkse kost is :p

Edit ik ben dus zelf niet gemachtigd om dit te installeren bij pcextreme, en heb ze via de helpdesk gevraagd of het mogelijk is om dit wel werken te krijgen.

Heeft iemand anders misschien een alternatief voor mijn 'probleem' ?

[ Voor 16% gewijzigd door De_Bastaard op 31-05-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De_Bastaard schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:05:

Heeft iemand anders misschien een alternatief voor mijn 'probleem' ?
Bosmonster in "Stylen van een RSS feed via feedburner"

Hoef je helemaal niks voor te installeren.

Proxietje is een php file van 1 regel die de feed even voor je doorstuurt (clientside heb je cross-domain issues namelijk in dit geval). Mocht je niet willen dat het bestand iedere keer opgehaald wordt, dan kun je dit natuurlijk uitbreiden met een cache-optie.

Parsen van de feed naar je html document is te doen in een paar regels met een library als jQuery.

[ Voor 37% gewijzigd door Bosmonster op 31-05-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Als ik het dus goed begrijp:

Moet ik een proxy script draaien op mijn webhost, die de feed laten ophalen, en die uitlezen d.m.v. AJAX en dat weergeven op mijn site.

Ik zal me dus wat meer moeten verdiepen in jQuery, en AJAX. Heb je misschien een voorbeeld van die proxy server, of een linkje van waar ik die zou kunnen vinden? Ik las dat PHP proxy's niet zoveel gebruikt worden, maar dat normaal gesproken Squid etc. gebruikt wordt.

Tja, ik klink als een noob op dit gebied, en dat ben ik ook nog wel :+ Maar met wat verdieping in de stof moet het wel lukken lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mijn PHP kennis is niet helemaal meer wat het geweest is, maar volgens mij zou zoiets moeten volstaan:

feed.php
PHP:
1
<?php echo file_get_contents('http://www.jouwfeedburnerurl.com') ?>

En met jQuery kun je de feed dan ophalen met een simpele:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
$(function(){ // (ondocumentready)
   $.get('feed.php',function(data){
      // Doe iets met data, dat is je feed
      // Loop er doorheen en genereer wat elementen
   });
});

De jQuery API verder kan niet veel simpeler en de documentatie zou je daarbij verder moeten helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 31-05-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Thanks! ik ga het morgen even proberen te maken *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

RobIII schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:00:
Als dat gaat over het (helpen met) oplossen van je probleem: hou dat liever op het forum (zie "mail me" is ongewenst):
[...]
Als je het in dit topic doet leren anderen er mogelijk ook nog iets van. Wel zo sociaal ;)
Nah dat viel wel mee, als je wilt kan/wil ik hier de conversatie wel neerzetten hoor. Zo spectaculair was het nu ook weer niet.

Ga toch geen broncode voorkauwen >:)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Toevallig kwam ik na wat google'en op jFeed terecht, en dat lijkt tot nu toe goed te werken! Ik heb nu allemaal losse div's voor mijn items ipv een groot blok tekst.

Nu moet ik nog eventjes uitvinden hoe ik dat script in mijn 'content' blok krijg, en hoe ik het allemaal precies moet stylen. Dat zag ik ergens op de jQuery site staan, dus dat moet wel lukken!
Pagina: 1