[NAS]Level1 FNS-7000 niet meer te bereiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot eergisteren werkte alles prima, sinds gisteren kan ik niks meer met mijn NAS doen.

Situatieschets:
Er is 1 Nas, en verschillende computers (3). Deze kunnen allemaal via een snelkoppeling op het bureaublad aan de NAS (1 grote map met files).

De NAS heeft een static ip (192.168.10.1), die is verbonden aan een switch, samen met de andere pc's. Die hebben ook een static ip in dezelfde range, en als dns de server ip. Dit werkt ondertussen al een 2 jaar zo, zonder problemen. (Pc's kunnen dus niet op internet).

De NAS wordt gezien, pingen lukt ook, tracert geeft ook geen problemen, en er is geen fout op het LCD te zien.

Al geprobeerd:
- reboot van alle systemen + nas
- static ip veranderd
- DHCP gebruikt ipv static.
- via netwerklocaties
- ftp (er draait geen ftp op, maar het was het proberen waard)
- http/https/....
- rechtstreeks met patch kabel gelinked aan pc
- van stroom gehaald en alle stof weggeblazen

Pingen lukt dus zonder probleem, maar ik kan niet aan de inhoud. De webinterface die normaal te zien is, komt er niet (unable to connect), via netwerklocaties hetzelfde.

De NAS draait dus, pingen lukt, ip-adres is niet veranderd etc, maar hij geeft mij geen data.

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, of is er een trucje om toch aan de info te geraken (of de schijf te lezen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Wellicht kun je telnetten naar je NAS ?

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je de nas kunt pingen, maar er schijnbaar geen servers draaien (HTTP,FTP,Samba), lijkt het me dat hij ergens in het bootproces is vastgelopen, nadat het netwerk up is, maar voordat de servers worden gestart. Heeft dat ding een serieele poort? Misschien kun je het bootproces volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elrobbo schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:56:
Wellicht kun je telnetten naar je NAS ?
Met Putty krijg ik steeds 'kan het netwerkpad niet vinden'. Wel ziet hij dan wel de NAS-naam (NAS004001).
Maar ik heb weinig ervaring met telnet, dus mss dat ik iets fout doe (ip: adres van nas, port 23, telnet)?

Het heeft geen serial-poort trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Zou je niet met monitoringtools kunnen volgen wat er mis gaat? Geen idee ofzoiets bestaat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand nog een idee? Is er op de een of andere manier geen mogelijkheid om signalen/commando's te sturen naar de nas?
Pagina: 1