Meestal kom ik er zelf wel uit, maar nu even niet meer. Ik ben bezig met een eigen script aan te passen die ik gebruik voor het monitoren van de schrijfruimte van onze servers.
via een vbs script haal ik de info op (hieronder een deel ervan):
Deze code lees ik uit in php en verwerk ik zodat ik er grafieken er dergelijke mee kan maken. Voor één deel van de code moet ik allemaal losse .txt files hebben met daarin de waarde per server.
De txt files hebben de naam van de server + driveletter. Nu gebruik ik onderstaand script om de gegevens uit te lezen en de bestanden aan te maken: (ik test nu eerst alleen even om de bestanden aan te maken)
Die echo weergeeft keurig alle server namen, maar alleen van de eerste server wordt het bestand aangemaakt. Als ik start bij 2 (for($server=2;$server<=$total_servers[$day];$server++) Krijg ik helemaal geen één bestand.
Pak ik dit nu gewoon compleet verkeerd aan of zie ik iets kleins over het hoofd?
via een vbs script haal ik de info op (hieronder een deel ervan):
HTML:
1
2
3
| ###29-5-2009# SERVER4;C:;33,90;26,66# SERVER4;D:;67,83;30,19# |
Deze code lees ik uit in php en verwerk ik zodat ik er grafieken er dergelijke mee kan maken. Voor één deel van de code moet ik allemaal losse .txt files hebben met daarin de waarde per server.
De txt files hebben de naam van de server + driveletter. Nu gebruik ik onderstaand script om de gegevens uit te lezen en de bestanden aan te maken: (ik test nu eerst alleen even om de bestanden aan te maken)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| $days = explode("###", $data); //dagen splitsen $total_days = substr_count($data, "###"); //tel aantal dagen in de file. for($day=1;$day<=$total_days;$day++){ /* PART 2 - per dag de servers opzoeken */ $servers[$day] = explode("#", $days[$day]); $total_servers[$day] = substr_count($days[$day], "#"); for($server=1;$server<=$total_servers[$day];$server++){ //Iedere server af, datum veld overslaan $info[$day][$server] = explode(";", $servers[$day][$server]); $drive = substr($info[$day][$server][1],0,-1); echo $info[$day][$server][0]; $file[$server] = fopen("data/".$info[$day][$server][0].".txt", 'w'); //het bestand openen ( en overschrijven )of aanmaken. fclose($file[$server]); } } } |
Die echo weergeeft keurig alle server namen, maar alleen van de eerste server wordt het bestand aangemaakt. Als ik start bij 2 (for($server=2;$server<=$total_servers[$day];$server++) Krijg ik helemaal geen één bestand.
Pak ik dit nu gewoon compleet verkeerd aan of zie ik iets kleins over het hoofd?