Toon posts:

Dvd Drive leest geen dvd's / cd's.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Ik heb sinds 2 dagen een probleempje.

Mijn D: station wil geen dvd's of cd's meer lezen. Ik heb alles al geprobeerd wat op internet stond maar niks betreft mijn probleem of er word gewoonweg niet naar dat probleem gekeken van wat andere mensen gepost hadden.

Even in detail treden:

Mijn D: drive maakt om de seconde een geluid dat tussen piepen en zoemen zit, als hij een cd probeert te laden. Toch geeft hij aan dat er geen Dvd of Cd in de drive zit en geeft me deze melding en opent de drive
: "Een schijf plaatsen,
Plaats een schijf in station D:.
Help mij bij het selecteren van een schijf.
Annuleren"

Ik heb alles al geprobeerd van regedit tot aan het gebruiken van nieuwe kabeltjes van mn Sata en power Sata.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 19:24

Matis

Rubber Rocket

Misschien is de lens vies/beschadigd/kappot, geen ervarig, just guessing!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt de drive nog wel in de bios herkend? Heb je al eens geprobeerd te booten vanaf die drive? Wat doet een andere drive in jouw systeem? En wat doet deze drive in een ander systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Samsung Sh-s223q, maar hij zal inderdaad kapot zijn. Ik denk dat hij niet meer kalibreert of dat de lens kapot is. Either way ik zal nu een nieuwe gaan halen en even kijken of het daarme opgelost is =) Bedankt voor je snelle reacties zover!!

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 15:45 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan lijkt me de drive gewoon stuk. Over wat voor drive hebben we het hier?
En als een drive fysiek stuk is dan is het op zich logisch dat virtuele drives het wel doen. Vandaar de tip hem even te testen in een ander systeem.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is een 850W coolermaster voeding :> maandje oud :P

Specs:
Amd phenom ll 955 black edition @ 3.8 ghz
MSI 790fx-gd70
Ocz 6gb DDR3 1333mhz
Samsung 7200rpm 500gb hard drive
Cooler master v8 cpu cooler
Ati radeon Hd4870 , helaas NOG geen x2 of meer.
Cooler master 850W voeding
Standaard cpu speed help ook niet. Complete windows reboot ook niet.

Aan een kapotte drive kan het niet liggen want ik heb al een nieuwe aangeschaft gisteren.
ook aan de sata poorten kan het niet liggen want dat heb ik al geprobeerd.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 17:37 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou bijna gaan twijfelen aan de voeding, die niet in staat is fatsoenlijk 12V te leveren aan de drive waardoor deze niet fatsoenlijk opspint. Kun je eens nameten wat dit ding doet? Post sowieso even volledige specs van je bakkie.

Dit moet trouwens in OM, laat ik het ding maar eens verplaatsen :P

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:14:
Ik zou bijna gaan twijfelen aan de voeding, die niet in staat is fatsoenlijk 12V te leveren aan de drive waardoor deze niet fatsoenlijk opspint.
Een 850W voeding en niet al te hoge specs. Dan zal het hoogstens in die rail zitten, anders klapt je pc eruit als er teveel vermogen gevraagd wordt.

Daarnaast denk ik niet dat het aan de voeding ligt. Ik denk eerder kapotte drive, of brakke firmware.

Ik weet niet wat voor drive (merk, type) de TS heeft, maar heb je hem al op een andere S-ATA poort aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog steeds niet gefixt.

Het ligt niet aan de drive want ik heb een spliternieuwe gekocht.
Het ligt ook niet aan de kabels of poorten.

Het rare is wel, als ik de pc opnieuw opstart wil hij niet helemaal opstarten. Pas als ik de dvd drive open dan boot hij verder. Ook leest hij de dvd / cd alleen als ik de drive open en dicht doe. Als ik de cd probeer te laden als hij dicht is moet ik hem dus eerst open doen en weer dichtmaken...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Doet die drive het wel in een andere pc?

En geef eens specs.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:19:
Het rare is wel, als ik de pc opnieuw opstart wil hij niet helemaal opstarten. Pas als ik de dvd drive open dan boot hij verder. Ook leest hij de dvd / cd alleen als ik de drive open en dicht doe. Als ik de cd probeer te laden als hij dicht is moet ik hem dus eerst open doen en weer dichtmaken...
Dan zou ik eerder denken aan een probleem met een of andere filter driver.
Best eens de lower- en upper filters nakijken (meer info van Microsoft).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zoals ik het lees boot hij totaal niet. Dan is er nog geen enkele driver geladen, dus dan zou dat het niet kunnen zijn.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als de pc blokkeert voor Windows begint te laden zal het inderdaad geen probleem van een driver zijn.
Maar een aantal jaar geleden had ik een gelijkaardig probleem. Het laden van Windows blokkeerde tot ik de lade van mijn brander open deed. Dat probleem bleek aan een filter driver te liggen.
In mijn geval ging Windows wel na een drietal minuten verder met laden met de lade van de brander dicht.

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Heb inmiddels het niet booten opgelost door de boot volgorde helemaal om te gooien.
Toch heeft hij nog steeds de neiging om de dvd niet te lezen als ik een dvd wil spelen. Hierbij maakt hij ook een ongewoon geluid, bijna tegen kraken/ schuren aan. Ik moet hem dan open en weer dicht doen en dan speelt ie hem gewoon via autoplay. Ook de autoplay software is nog helemaal okay.

bij uitvoeren regedit gedaan en de stappen gevolgd met upper en lower filter maar deze stonden er nieteens meer in.
andere power SATA en SATA aangesloten op verschillende poorten van de voeding maar dit gaf ook weinig resultaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 01:39 ]

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 21:15
ik denk dat het drivers zijn. Ondanks dat mensen zeggen dat dat niet kan.
Probeer het eens met een linux cd. Als je het dan niet hebt ligt het aan windows. Als je het dan nog steeds hebt ligt het aan je mobo (want je hebt kabels en een nieuwe drive getest en je voeding is best wel lomp genoeg om een optische drive aan te kunnen sturen)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

beefstick schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:47:
ik denk dat het drivers zijn. Ondanks dat mensen zeggen dat dat niet kan.
Probeer het eens met een linux cd. Als je het dan niet hebt ligt het aan windows. Als je het dan nog steeds hebt ligt het aan je mobo (want je hebt kabels en een nieuwe drive getest en je voeding is best wel lomp genoeg om een optische drive aan te kunnen sturen)
Dan moet het wel een USB boot worden ;)

@TS heb je het ook al een keer zonder DVD-speler geprobeerd te booten?

Verwijderd

Topicstarter
Zonder dvd writer doet alles het gewoon. Ook staat nu de dvd drive als primary booting station en als ik het verander in de bios naar mn harde schijf, wil hij de instellingen maar niet toepassen.

Verwijderd

Ik heb dit probleem nu ook voor. Het is dezelfde drive, een samsung SH-S223. Dit is de tweede keer dat ik dit voor heb, de eerste keer ging het weer na enkele keren opnieuw opstarten, maar nu niet meer.
Ik zie hem wel in de verkenner, maar als ik er op dubbelklik, dan vraagt hij om een schijf te plaatsen en gaat de drive open. Bij het sluiten hoor ik hem draaien, maar hij kan het blijkbaar niet lezen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 22:17 ]

Pagina: 1