• r1kk0
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11-2022
Hallo,

Ik heb een pentium 4 draaiend op 2.8 Ghz
Ati radeon 9600 videokaart (ofzoiets)
512mb RAM
Shuttle XPC

Maar...
Als ik hem probeer aan te doen, doet ie niks ik moet ongeveer 20 minuten wachten (soms wat langer, soms wat korter) en als ik dan een USB stekker eruit trek (siemens wireless ontvanger) gaat ie ineens aan.
is dit een probleem in de voeding?

GR,

• Bramos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10-2025
Kun je wat meer informatie geven over je probleem. Is dit probleem al vaker voor gekomen, sinds wanneer speelt het probleem?

Zijn die 20min een beetje gerelativeerd of is dat een realistische weergave van de werkelijke wachttijd? (20min is wel erg lang)

Als de USB stekker eruit is gaat ie dus direct aan? en anders niet? of is ineens na 20min?

Haalt het USB apparaat stroom uit je pc of via een externe voeding?

Heb je recent een uitbreiding gedaan aan de hardware of software?

Even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.

[ Voor 41% gewijzigd door Bramos op 29-05-2009 15:30 ]

• r1kk0
die 20 zijn real time. deze moet ik echt wachten tot ik het stekkertje eruit kan trekken en hij aan gaat.
ja als ik het stekkertje eruit trek gaat ie meteen aan.
Het speelt nou ongeveer een 7 maanden. eerst duurde het 5 minuten en nu steeds langer.
ik heb ook wel eens 3 kwartier moeten wachten.
USB haalt stroom van de PC, maar heeft het voordat het probleem zich voordeed wel altijd gedaan

[ Voor 13% gewijzigd door r1kk0 op 29-05-2009 15:30 ]

Verwijderd

is die usb boot-able? als ik mijn ubuntu-stick erin steekt blijft hij ook 5 min hangen op het boot scherm

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Heb ook zo'n probleem gehad, als ik mijn printer (HP C5380) aan heb staan dan gaat het BIOS zoeken naar een mass-storage device (die ie niet kan vinden). Dat duurt extreem lang.

LPEspecial

• Bramos
r1kk0 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:29:
deze moet ik echt wachten tot ik het stekkertje eruit kan trekken en hij aan gaat.
ja als ik het stekkertje eruit trek gaat ie meteen aan.
Wachten voordat je het stekkertje eruit kan halen? waarvoor moet je wachten?

Haal het USB apparaat er eens uit voordat de pc opstart/laat opstarten.

[ Voor 10% gewijzigd door Bramos op 29-05-2009 15:33 ]

• r1kk0
nog even voor de duidelijkheid. hij start helemaal niet op, dus zoekt ook niet naar een storage device. wat het overigens niet is, maar een draadloze netwerk finder.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens volledige specs van je bakkie.
Verder kan het zijn dat als je USBapparten aangesloten hebt je systeem niet opstart, als je dat siemens ding eraf laat, start hij dan wel normaal op?

[edit], ja dus

In dat geval kun je uitgaan van een compatibility issue met die ontvanger. Sluit het ding eens aan op een andere pc en kijk of die dat daar ook doet.

[ Voor 31% gewijzigd door TERW_DAN op 29-05-2009 15:34 ]

• r1kk0
Bramos schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:32:
[...]

Wachten voordat je het stekkertje eruit kan halen? waarvoor moet je wachten?
tot de computer aangaat. ik trek dan om de 5 minuten het stekkertje eruit en dan naar 4 keer ong. gaat de computer aan.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heb je nog USB settings in je bios?

Gebeurt het ook als je hem via een usb hub aansluit?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bramos
TERW_DAN schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:32:
Wel handig inderdaad een Ait Radeon 9600 (ofzoiets) is natuurlijk niet echt duidelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Bramos op 29-05-2009 15:35 ]

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
r1kk0 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:32:
nog even voor de duidelijkheid. hij start helemaal niet op, dus zoekt ook niet naar een storage device. wat het overigens niet is, maar een draadloze netwerk finder.
Een printer is ook geen storage device, echter het BIOS lijkt in de war te zijn. Heb je al naar je BIOS messages gekeken ?

LPEspecial

• r1kk0
Verder kan het zijn dat als je USBapparten aangesloten hebt je systeem niet opstart, als je dat siemens ding eraf laat, start hij dan wel normaal op?
volledige specs moet ik ff opzoeken. als ik het siemens ding eraf laat doet ie het meestal helemaal niet. en zonder USB ook niet

• r1kk0

[edit], ja dus

In dat geval kun je uitgaan van een compatibility issue met die ontvanger. Sluit het ding eens aan op een andere pc en kijk of die dat daar ook doet.
ja die werkt wel gewoon, maar als ik dat specifieke stekkertje eruit trek dan start ie ineens op

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

r1kk0 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:34:
[...]

volledige specs moet ik ff opzoeken. als ik het siemens ding eraf laat doet ie het meestal helemaal niet. en zonder USB ook niet
Neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Pagina: 1