[iPhone] Garantie haarscheurtjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Iphone gekocht op 11/2008 , een maand geleden begon het geluid raar te doen (soms kon ik de persoon niet horen) en dus binnen gedaan voor herstelling .

Enkele dagen geleden zelf gebeld hoe het ermee zat en toen kreeg ik te horen dat het niet onder garantie is omdat er val/druk schade was. Ik gevraagd hoe ze het dat dan wel gezien hadden en kreeg te horen dat er foto's waren die ik kon zien bij hen, opsturen kon niet ik moest persoonlijk langs gaan. Gisteren naar de winkel geweest enkele wazige zwart wit foto's van minieme scheurtjes keuzes: terugvragen en 40euro betalen, 210 euro ter herstelling of hem "millieuvriendelijk" laten vernietigen.

De haarscheurtjes staan natuurlijk lang en breed overal op internet als een echt plaag voor de iphone 3 g, ik dat aangehaald hun antwoord : "niet onze fout dynafix zorgt de afhandeling" gebeld naar dynafix "niet onze fout, apple legt die regels op" (hoe dat zo een miniem scheurtje dan wel het geluid gedeeltelijk omzeep helpt is me een raadsel) gezocht naar een contact nummer van apple maar niks te vinden.

Ik was al niet echt tevreden over de iphone (gelukkig betaald mijn bedrijf die) maar dat is nu toch wel het toppunt, een 5-600 euro kostend toestel kost nog geen 5 maand later al 200+ euro om te laten herstellen way to go apple om mensen geld af te zetten.

De klucht gaat verder gebeld naar apple : sturen mij door naar het mobistar hoofdkantoor die volgens hen alle garantie en herstelling regeld, bel ik naar dat mobistar hoofdkantoor, die sturen me door naar de winkel waar ik gekocht heb :(

Nu ben ik volledig rond. Ik probeer nog 1 keer bij dynafix en anders dien ik gewoon onkostennota in. Voor mij nooit meer iets van apple, mobistar of elkeen die te maken heeft met dynafix.

[ Voor 15% gewijzigd door k995 op 29-05-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 21:11

NvM

Ik vind je verhaal maar onsamenhangend, vol met spel- en stijlfouten en ik begrijp niet echt wat je punt is. Wat hebben wij hier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-10 07:52
Lief dagboek,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Umm, de verhalen over haarscheurtjes hier lopen over het algemeen toch af met probleemloze vervanging... ligt je probleem niet meer bij de winkel (waarvan je om de een of andere reden de naam niet noemt) dan bij Apple?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
NvM schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:46:
Ik vind je verhaal maar onsamenhangend, vol met spel- en stijlfouten en ik begrijp niet echt wat je punt is. Wat hebben wij hier aan?
Dat de garantieafhandeling van de iphone afschuwelijk is. Omdat er een miniem haarscheurtje is word een klacht over het geluid afgewezen, alsof je bij een auto die een kapotte aico heeft geen garantie wil geven omdat de verf van de bumper afbladerd..
Zpottr schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:52:
Umm, de verhalen over haarscheurtjes hier lopen over het algemeen toch af met probleemloze vervanging... ligt je probleem niet meer bij de winkel (waarvan je om de een of andere reden de naam niet noemt) dan bij Apple?
Blijkbaar is de afhandeling veranderd, 1 vd dynfix medewerkers vertelde mij dat recentelijk de opdracht gekomen was om zowat alle iphones met haarscheurtjes te weigeren vandaar dat het vroeger in belgie wel kon en nu niet meer.

Als over de winkel: maakt niks uit het enige wat die doen is opsturen naar dynafix en de regels van mobistar volgen.

[ Voor 40% gewijzigd door k995 op 29-05-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
k995 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:43:
[...]

Dat de garantieafhandeling van de iphone afschuwelijk is. Omdat er een miniem haarscheurtje is word een klacht over het geluid afgewezen, alsof je bij een auto die een kapotte aico heeft geen garantie wil geven omdat de verf van de bumper afbladerd..
De garantie wordt afgeregeld door de plek waar je de telefoon gekocht heb, en dat is niet Apple. T-Mobile doet totaal niet moeilijk over de meeste garantieplekken. Ergo: Doe je zaken bij een normale verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
NiteSpeed schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:45:
[...]

De garantie wordt afgeregeld door de plek waar je de telefoon gekocht heb, en dat is niet Apple. T-Mobile doet totaal niet moeilijk over de meeste garantieplekken. Ergo: Doe je zaken bij een normale verkoper.
In belgie worden de iphones verkocht door mobistar en die volgen gewoon de mobistar/apple regels dit was dus een normale winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Heb je de telefoon als bedrijf gekocht, of als consument? Dat maakt voor de garantierechten wel uit.
Verder zou ik me niet laten afschepen met wat de reparatiedienst zegt, jij hebt met de leverancier te maken...

En het is toch wel typisch voor Apple: "mooi" gaat voor kwaliteit, persoonlijk heb ik liever een dikkere telefoon die gewoon tegen vallen kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

RemcoDelft schreefEn het is toch wel typisch voor Apple: "mooi" gaat voor kwaliteit, persoonlijk heb ik liever een dikkere telefoon die gewoon tegen vallen kan...
Leuke mening hoor, maar
1) haarscheurtje in iPhones worden niet veroorzaakt door vallen maar door een materiaal/productiefout in enkele exemplaren
2) iPhones zijn heel aardig bestand tegen vallen (genoeg YouTube spul over te vinden, eigen ervaring) behalve een direct hit op de glasplaat natuurlijk. En die keuze heeft niets met dikte te maken.

Tenslotte, dikker en robuuster kan hoor, dan doe je er zo'n lelijk hoesje omheen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
RemcoDelft schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 08:42:
Heb je de telefoon als bedrijf gekocht, of als consument? Dat maakt voor de garantierechten wel uit.
Betwijfel het, het kan dat ze bedrijven gunstiger behandelen maar dat is eerder volume dan effectief andere voorwaarden.

En het is gekocht als consument voor het bedrijf.
Verder zou ik me niet laten afschepen met wat de reparatiedienst zegt, jij hebt met de leverancier te maken...
Daar zit niet het probleem, dat zit bij mobistar en apple die stellen de regels op, de enige die eigenlijk nog iet of wat behulpzaam waren na een tijdje was de reparatiedienst.
En het is toch wel typisch voor Apple: "mooi" gaat voor kwaliteit, persoonlijk heb ik liever een dikkere telefoon die gewoon tegen vallen kan...
Die is nooit gevallen dit is een fabrikagefout, daarom is het nog grover dat ze op een fout die door hunzelf is gekomen geen garantie meer geven op andere problemen.

Ter vergelijking een anderhalf jaar geleden kreeg ik problemen met een dell GX270 dit is van een reeks computers die problemen hadden met slechte condensatoren, dell heeft die zonder problemen maanden uit garantie toch hersteld. Zo hoort het voor mij als je een product maakt dat blijkt problemen te hebben doe je er alles aan om de klant toch te helpen. Niet biuj apple en mobistar blijkbaar die willen nog wat winst slaan uit de herstelling ik lees bedragen van 2-300 euro terwijl je al niet officieele herstellers vind vanaf 75euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:47
Als dat ding in NL gekocht was had je gewoon garantie moeten hebben. Het defect is binnen 6 maanden opgetreden, en dan moet de verkoper maar bewijzen dat het aan de gebruiker van het produkt lag. Simpelweg antwoorden met "haarscheurtjes vallen niet onder de garantie" komen ze niet mee weg.
Ik krijg het idee dat Apple zich er maar wat vanaf maakt met die dingen. Bij T-mobile schuilen ze alle defecten onder een vochtstrip die bij normaal gebruik verkleurt, bij Mobistar maken ze nu ook al valschade van haarscheurtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Verdict binnen : toch betalen, alle verdere telefoontjes brachten niks op, een telefoniste kon me nog vertellen dat alle iphones die scheurtjes vertonen afgekeurd worden ter garantie.

Voor mij niks meer van apple of mobistar als ze hun klanten zo behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:20
Overigens ook interessant; HOELANG is de garantie op een iPhone; Apple garantie zegt 1 jaar, wettelijke garantie op telefoons zegt 2 jaar.

Dit vind ik een interessant vraagstuk, mijn iphone is bijna 1 jaar oud en wil wel weten hoe dat zit met die garantie. Bij de T-shop zeggen ze 1 jaar. Ik heb inmiddels 5 iphones gehad die allemaal stuk gingen en vervangen werden. Afgelopen maand de laatste keer, de opmerking van de medewerker was "dit zal wel de laatste keer zijn aangezien de garantie bijna verlopen is"

Iemand een idee wat ik hier mee moet? Hij is inmiddels alweer aan het scheuren, kleine scheurtjes vind ik niet erg, maar de laatste zat over de gehele achterkant.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

k995 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:03:
Verdict binnen : toch betalen, alle verdere telefoontjes brachten niks op, een telefoniste kon me nog vertellen dat alle iphones die scheurtjes vertonen afgekeurd worden ter garantie.

Voor mij niks meer van apple of mobistar als ze hun klanten zo behandelen.
Behandelt Apple jou zo? Nee. Jij hebt alleen met het bedrijf te maken waar de iPhone is aangeschaft. Mobistar kan verder ook weinig met je iPhone denk ik zo.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
gielie schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:09:
Overigens ook interessant; HOELANG is de garantie op een iPhone; Apple garantie zegt 1 jaar, wettelijke garantie op telefoons zegt 2 jaar.
Winkel moet je 2 jaar geven als apple 1 jaar geeft is de rest voor de winkel (als ik het goed snap)
Dit vind ik een interessant vraagstuk, mijn iphone is bijna 1 jaar oud en wil wel weten hoe dat zit met die garantie. Bij de T-shop zeggen ze 1 jaar. Ik heb inmiddels 5 iphones gehad die allemaal stuk gingen en vervangen werden. Afgelopen maand de laatste keer, de opmerking van de medewerker was "dit zal wel de laatste keer zijn aangezien de garantie bijna verlopen is"
5 keer? 8)7
Bakkert schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:14:
[...]
Behandelt Apple jou zo? Nee. Jij hebt alleen met het bedrijf te maken waar de iPhone is aangeschaft. Mobistar kan verder ook weinig met je iPhone denk ik zo.
Apple behandeld mij inderdaad zo, ik koop een apple product (dat mobistar de verdeler is maakt mij weinig uit hoor) dat duidelijke fabricagefouten vertoont en ik word herhaaldelijk door hen afgewimpeld dat zij daar niks mee te maken hebben en dat alles bij mobistar zit. Dit terwijl dynastar EN mobistar allebei (onafhankelijk van elkaar) zeggen dat de regels in samenstelling met apple opgezet zijn.

Het is al ee schande dat apple zoiets op de markt durft brengen maar dan hun klanten afwimpelen als die dat defect krijgen vind ik er toch over hoor?

[ Voor 35% gewijzigd door k995 op 27-06-2009 16:26 ]

Pagina: 1