Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

piep uit voeding

Pagina: 1
Acties:

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 20:50
Ik heb sinds een tijdje een vrij irritante piep in mijn pc zitten die afkomstig is van mijn voeding. Is dit een teken dat mijn voeding aan vervanging toe is?

Het gaat om een Antec smartpower 450Watt voor de rest van het systeem zie sig.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Google eens op coilwhine ;)

• haakjesluiten
ik weet dat er spoelen zijn die kunnen resoneren maar als het er eerst niet was en nu wel duid het dan op slijtage?

Het geluid begin overigens al zo gouw er stroom op het systeem staat maar de pc niet aanstaat.

[ Voor 30% gewijzigd door haakjesluiten op 29-05-2009 14:23 ]

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
In een woord JA!

Als de piep er niet was en op een gegeven moment wel duid dit meestal op defecte condensaroren.
Dit kan zich uitenin een trafo die resonert maar de piep kan ook van de condensator komen.

Probeer eens de condensator voor de standby spanning te vervangen!
Of beter koop alle secundaire condensatoren nieuw en vervang ze (denk aan polarisatie bij verkeerd monteren ontploffen ze bij eerste aanschakelen).

In totaal zal je dit maximaal 10 euro kosten (als je online kijkt moet het ook goedkoper kunnen) .

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58
Beetje lijm uit een lijmpistool wilt ook wel eens helpen

• haakjesluiten
ik heb een nieuwe voeding gekocht las dat dit sowieso suicide voedingen zijn dus dat ie het nog 2 en half jaar heeft uitgehouden is al een prestatie opzich
Pagina: 1