Hallo,
Ik zit met het volgende brainboggling probleem:
Ik heb een netwerk met 3 PC's, allemaal XP Home SP3.
Er is 1 PC, die wel naar alle andere computers kan browsen, via \\PCNAAM in de adresbalk.
Als ik vanaf 1 van die andere pc's probeer op die ene PC te komen op dezeflde manier, dus door \\PCNAAM in de adres balk in te typen, krijg ik de error:
\\pcnaam is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen. etc.
Als ik \\pcnaam\C doe bijvoorbeeld, kom ik wel gewoon op de C-drive terecht.
Ik heb dit al allemaal geprobeerd:
- Kunnen elkaar onderling allemaal heen en terug pingen.
- NIC geherinstalleerd
- Vast IP instellen op alle pc's.
- in tabje WINS in netbios via TCP inschakelen
- netsh reset catalog
- ipconfig /flushdns
- winsockxpfix geeft me nu een error dat het geen geldige win32 applicatie is, deze had ik hiervoor al 1 keer gedraaid.
- server en workstation, network connections, nla, etc, alle (benodigde) services zijn gestart en automatisch
- AVG 8.5 verwijderd.
- Windows firewall staat uitgeschakeld.
- Netwerk wizard opnieuw gedraaid.
- Shares opnieuw geshared, PC netwerk namen aangepast, en in andere werkgroep gezet.
Heeft iemand nog een suggestie ?! Ik weet het niet meer, en vind het gruwelijk irritant
Ik zit met het volgende brainboggling probleem:
Ik heb een netwerk met 3 PC's, allemaal XP Home SP3.
Er is 1 PC, die wel naar alle andere computers kan browsen, via \\PCNAAM in de adresbalk.
Als ik vanaf 1 van die andere pc's probeer op die ene PC te komen op dezeflde manier, dus door \\PCNAAM in de adres balk in te typen, krijg ik de error:
\\pcnaam is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen. etc.
Als ik \\pcnaam\C doe bijvoorbeeld, kom ik wel gewoon op de C-drive terecht.
Ik heb dit al allemaal geprobeerd:
- Kunnen elkaar onderling allemaal heen en terug pingen.
- NIC geherinstalleerd
- Vast IP instellen op alle pc's.
- in tabje WINS in netbios via TCP inschakelen
- netsh reset catalog
- ipconfig /flushdns
- winsockxpfix geeft me nu een error dat het geen geldige win32 applicatie is, deze had ik hiervoor al 1 keer gedraaid.
- server en workstation, network connections, nla, etc, alle (benodigde) services zijn gestart en automatisch
- AVG 8.5 verwijderd.
- Windows firewall staat uitgeschakeld.
- Netwerk wizard opnieuw gedraaid.
- Shares opnieuw geshared, PC netwerk namen aangepast, en in andere werkgroep gezet.
Heeft iemand nog een suggestie ?! Ik weet het niet meer, en vind het gruwelijk irritant