Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista][VPN] Bestands deling werkt niet over VPN

Pagina: 1
Acties:

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 16:23
hallo,

Ik loop hier nu al een poosje tegenaan met alle vista laptops binnen ons bedrijf. we draaien een win2003server die ook als VPN server optreed die bepaalde mappen deelt die gebruikers als netwerk schijf kunnen gebruiken. Probleem is echter dat alle VISTA pc's hier lokaal wel gebruik van kunnen maken, maar via de VPN verbinding niet. XP pc's vormen geen probleem.
Inmiddels heb ik alles al geprobeerd wat ik aan oplossingen kan bedenken, firewall's uitgeschakeld, McAfee firewall uitgeschakeld, bestands en printerdeling aangezet enzovoorts. Het vreemde is dat de VISTA pc's wel kunnen printen op de netwerkprinters binnen het kantoor via de VPN en ook gebruik kunnen maken van de Exchange server. De VPN verbinding wekt dus wel naar behoren.

Is er iemand die dit probleem kent en weet hoe je dit kan oplossen, dit zou mij echt enorm helpen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik mis wat troubleshooting info eerlijk gezegd.

Hoe heb je geconstateerd dat verkeer A wel werkt maar verkeer B niet?
Wat krijg je te zien als je bijvoorbeeld een sniffer laat meelopen, of als je ordinair met je naamresolutie gaat werken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TygeR
Ik ook rechtstreeks naar ip-addressen proberen te connecten dus bijvoorbeeld \\10.0.0.10\algemeen\
Dit resulteert in de error: "Kan \\10.0.0.10\algemeen\ niet vinden. Controleer de spelling en probeer opnieuw". uit sniffers wordt ik zelf echt niets wijzer...

Als ik bijvoorbeeld \\10.0.0.10\ invoer dan zie ik alleen het mapje printers echter als ik deze wil openen blijft hij ook leeg. Kortom er wordt duidelijk iets geblokkeerd in de deling zelf. De routes of de verbinding zelf lijkt mij niet het probleem.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Connect je uitsluitend met IP adressen?
Wat als je de FQDN gebruikt?
Wat staat er dan in de eventlogs @ server?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TygeR
gebruik ook FQDN maar dat maakt verder geen verschil.
Uit de eventlogs kan ik niets bijzonders halen (welke log ben je in geïntereseerd?), zie zoiezo niets samba gerelateerd.