Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met opstarten van vista

Pagina: 1
Acties:

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 19:56
Sinds 2 dagen heb ik problemen bij het op starten van mijn computer. Het opstarten gaat goed totdat er een icoontje onderin verschijn. ik heb er nu een plaatje van toegevoegd. (Bedankt voor de tip. Ik dacht eerst dit niet zou lukken.) Ik heb al veel dingen op internet opgezocht maar ik kan niet vinden waar dit icoontje van is dus bij welk programma het hoort. Het icoontje lijkt op een granaat/appel. De taakbalk is daarna niet meer bereikbaar. De taskmanager werkt ook niet meer. Ik heb ook proces explorer geinstalleerd maar deze werkt ook niet eer als het icoontje verschijnt. Crtl-Alt-Del werkt nog wel. Hierdoor kan ik me wel afmelden. Het icoontje verdwijnt dan ook. En ik kan de computer dan weer gewoon gebruiken. De programma's die ik op heb gestart voordat het icoontje verschijnt werken wel gewoon. Is er een andere manier om te kijken bij welk programma dit icoontje hoort of moet ik een systeemherstel doen. Ik gebruik Vista 64 bit Home premium SP1. Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/29/1243605666-030.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door MicBomer op 29-05-2009 16:33 ]

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Vermoedelijk zal dit wel via msconfig uit te schakelen zijn. Eventjes de lijst overlopen van alle programma's die automatisch opstarten bij de boot van windows en de overbodige uitvinken.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• MicBomer
Bedankt voor de reactie, maar hoe weet ik bij welk programma dit icoontje hoort?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Daar valt achter te komen:

Start in save mode,
Start msconfig,
Ga alle opstartende programma's en services langs en zoek de fysieke locatie op van hun executables,
Zoek net zolang totdat je de executable vind die dat icoontje heeft. Voor referentie kun je het beste je file explorer op small icons zetten of list view.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 08:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wellicht is het een optie een screenshot van het icoontje te plaatsen? Als iemand deze herkent schiet het al een heel eind op denk ik :)

• MicBomer
Het is gelukt. Door op de rehtermuisknop bij de icon tray te klikken ben ik er achter gekomen bij welke programma deze icon hoorde. Je kunt dan klikken op eigenschappen dan systeemvak -> aanpassen. Hier staan de icons die actief en niet actief staan. De icon hoorde bij Relevantknowledge. Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1