Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tele2, Het aansluiten van meerdere decoders.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een tijdje een internet+telefonie abbonement van tele2. Maar omdat mijn contract bijna is afgelopen, heb ik bij hun een nieuw abbonement afgesloten. Nu internet+telefonie en digitale tv (met eredivisie). De router die ik heb is de DV-2020 waarop twee aansluitingen (Lan 1 en 2) zitten voor multimedia apparaten (de decoders) en twee (Lan 3 en 4) voor internet. Nou hebben wij drie tvs in huis, maar er zijn maar twee aansluitingen. Is het mogelijk om er een switch op 1 van die poorten te zetten en gewoon wat extra decoders eraan te hangen ? of krijg ik dan kwaliteits verlies ? Iemand ervaring met dit probleem.

Alvast bedankt voor de hulp

Tim

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Ik zou eerst eens de helpdesk bellen om te vragen of het wel mogelijk is. Verder zit je ook met je bandbreedte, met 3-5Mbit per SD kanaal ben je zo door je DSL bandbreedte heen :)

Verwijderd

Topicstarter
denan schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:53:
Ik zou eerst eens de helpdesk bellen om te vragen of het wel mogelijk is. Verder zit je ook met je bandbreedte, met 3-5Mbit per SD kanaal ben je zo door je DSL bandbreedte heen :)
Damn neemt dat zoveel snelheid in beslag, ik krijg maar 10mbit binnen vanwege de afstand etc, dus als ik er twee aan zou hangen ben ik er albijna doorheen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat bijvoorbeeld bij UPC, die krijgen alles binnen over de kabel, nemen die decoders ook internet snelheid in beslag ?

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:34:
Hoe zit dat bijvoorbeeld bij UPC, die krijgen alles binnen over de kabel, nemen die decoders ook internet snelheid in beslag ?
Nee, die lopen over een ander "kanaal".

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Bij Tele2 zijn maximaal 2 decoders per aansluiting mogelijk.
Tevens zou de snelheid voor een derde decoder te laag zijn.

Je moet dus naar alternatieven zoeken.

- Via een SCART splitter één decoder gebruiken voor twee tv's. Je kijkt wel naar hetzelfde beeld op beide tv's.
- Via kabel.
- Via Digitenne.
- Via satellietschotel.
Pagina: 1