Ik wil graag een select element in een a-blok zetten, dus:
Volgens de HTML 4.0 specs mag dit gewoon. Echter, zodra ik een keuze wil maken in de select box, dan 'vuurt' het a-blok logischerwijs. Een cancelBubble zou het probleem moeten oplossen. Echter, dit werkt alleen in IE (6), en niet in Firefox (2.0). Heeft iemand een idee hoe ik het mogelijk kan maken om de select aan te passen zonder het a-blok te laten vuren. En kan iemand verifieren wat er in IE 7/8 gebeurt.
Het is overigens niet nodig dat het a-blok uberhaubt iets doet, maar helaas werkt een onClick="return false" in de a-tag ook niet.
Hieronder overigens een volledige versie. Hierin heb ik zoveel opties toegevoegd dat de select-lijst over tekst in het a-blok heenvalt, en ook lager is dan de onderkant van het a-blok.
HTML:
1
2
3
4
5
| <a href="test2.html"> <select> <option>test 1</option> </select> </a> |
Volgens de HTML 4.0 specs mag dit gewoon. Echter, zodra ik een keuze wil maken in de select box, dan 'vuurt' het a-blok logischerwijs. Een cancelBubble zou het probleem moeten oplossen. Echter, dit werkt alleen in IE (6), en niet in Firefox (2.0). Heeft iemand een idee hoe ik het mogelijk kan maken om de select aan te passen zonder het a-blok te laten vuren. En kan iemand verifieren wat er in IE 7/8 gebeurt.
Het is overigens niet nodig dat het a-blok uberhaubt iets doet, maar helaas werkt een onClick="return false" in de a-tag ook niet.
Hieronder overigens een volledige versie. Hierin heb ik zoveel opties toegevoegd dat de select-lijst over tekst in het a-blok heenvalt, en ook lager is dan de onderkant van het a-blok.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <a href="test2.html" target="_blank" style="display:block;background:red"> <select onMouseDown="event.cancelBubble=true;"> <option>test 1</option> <option>test 2</option> <option>test 3</option> <option>test 4</option> <option>test 5</option> <option>test 5</option> <option>test 6</option> <option>test 7</option> <option>test 8</option> </select> <br> <br> <br> <br> testing testing </a> </body> </html> |
[ Voor 0% gewijzigd door KabouterSuper op 29-05-2009 11:08 . Reden: typo ]
When life gives you lemons, start a battery factory