T-Bird 850

Pagina: 1
Acties:

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 19:00
Is het nog raadzaam om een t-bird 850 te nemen? ik zou wel sneller willen maar het geld groeit me niet op de rug, enne hoeveel is t-bird sneller dan ee duron (op dezelfde clocksnelheden)?

Verwijderd

Ik vind dat je beter een Duron 850 kan kopen (Die is beter te overclocken,misschien wel tot 1050Mhz) maar als je niet wilt overclocken kun je beter de Athlon nemen die is sneller natuurlijk omdat hij meer cache heeft,en met iets meer werkgeheugen kan je dan wel een snelle pc hebben,waarom is 850 langzaam als de meeste spellen(Allemaal geloof ik) nog makkelijk kunnen draaien!!!

Veel Succes B-)

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 19:00
die t-bird moet ik toch tegen de 1ghz kunnen krijgen??? :?

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
nee
TBirds OCen niet zo best

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Op woensdag 28 februari 2001 18:09 schreef FireSNAKE het volgende:
Is het nog raadzaam om een t-bird 850 te nemen? ik zou wel sneller willen maar het geld groeit me niet op de rug, enne hoeveel is t-bird sneller dan ee duron (op dezelfde clocksnelheden)?
Snelheidsverschil in testen tussen Duron en Thunderbird liggen op ongeveer 10%. Of je het in de praktijk merkt, betwijfel ik, maar het ligt natuurlijk aan het type applicatie die je gebruikt.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Op donderdag 01 maart 2001 07:37 schreef FireSNAKE het volgende:
die t-bird moet ik toch tegen de 1ghz kunnen krijgen??? :?
ik denk dat je blij moet zijn met 950 ofzo

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de T-bird gaan.
De Tbird is bij gelijke kloksnelheid 10 tot 15% sneller dan de Duron. Vooral in games merk je dat toch wel.
Volgens de pricewatch is het prijsverschil tussen een Duron850 en een T-bird850 FL 40,- a FL 50,- Daar hoef je het dus niet voor te laten.

Als je echt op de centen moet letten, zou ik een Duron600(FL 154,-) nemen met een vette cooler, en proberen die op 1Ghz te krijgen.
Lukt dat niet, dan heeft het je maar FL 154,- gekost, en kun je eventueel later altijd nog een echte 1Ghz T-bird kopen voor, tegen die tijd, veel lagere prijzen.

Van de meeste Duron600 kun je er wel vanuit gaan dat die de 900 zullen halen.
Hoger geklokte proc's zijn meestal minder goed te oc'en.

Zelf heb ik een Tbird 1Ghz, welke ik maximaal op 1188 krijg. Een leuke snelheid, maar het is maar een schamele 20% overklok.
Als je een Duron600 op 900 krijgt spreek je al over een 50% overklok. En ze halen dat bijna allemaal.
Pagina: 1