TS toegang tot zijn topic in HK, ondanks geen HK-access

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik zie regelmatig dat sommige users een prima of leuk topic starten, wat dan vervolgens helaas geen plaats heeft op een andere plek dan de HK. Heel begrijpelijk om het dan te verplaatsen, echter wordt heel vaak de TS daarmee keihard buitengesloten. Is het niet een idee om de TS wél tot dat topic toe te laten, aangezien het zijn eigen is, en dat hij voor de rest van de HK eerst aan de voorwaarden moet voldoen en daarna HK-access aan moet vragen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

crisp

Devver

Pixelated

Beleid -> Lieve Adjes

En ik zeg: nee. Een dergelijke regeling zou impliciet inhouden dat gebruikers ondanks geen HK-toegang toch HK-topics kunnen starten en volgen. Dat doet de gehele gedachte achter de HK-toegangsregeling eigenlijk teniet.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ben wel met hiervboven eens.

Een HK topic mag alleen maar in de HK gestart worden, niet ergens anders.
Als dat toch gebeurd klopt dat dus niet en is er wat voor te zeggen dat het topic wordt verplaatst naar de HK.
Maar eigenlijk zou de mod in kwestie even moeten controleren of de TS wel HK access heeft, zo niet, dan is het misschien beter om dat topic dan gewoon op slot te doen?

Een andere manier zou een schaduw topic zijn, dus het topic wel verplaatsen naar HK, maar een schaduw koppeling in het oorspronkelijke subforum laten bestaan (wat feitelijk hetzelfde topic is).
Neemt niet weg dat je dan dus eigenlijk HK topics toelaat op andere subforums en dat lijkt me niet goed.

[ Voor 28% gewijzigd door remco_k op 29-05-2009 11:03 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bekijk het anders, als hij een 'enkel HK waardig' topic maakt, mag hij die dan uberhaubt posten hier? Daar is GoT (uitz. HK) niet voor bedoeld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 11:43

crisp

Devver

Pixelated

remco_k schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:01:
[...]
Maar eigenlijk zou de mod in kwestie even moeten controleren of de TS wel HK access heeft, zo niet, dan is het misschien beter om dat topic dan gewoon op slot te doen?
Dat is een afweging die door de mod in kwestie gemaakt wordt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, de HK is nog steeds een soort van extraatje, niet iets dat je zomaar krijgt op het moment dat je je bij GoT regged. Als je een HKtopic aanmaakt buiten de HK dan wordt het of gesloten, of verplaatst. In beide gevallen kan de TS niet meer reageren.
Als ik een HKtopic in een van mij fora zie staan dan krijgt het een schopje naar de HK en als de user er niet inkan laat ik hem dat gewoon weten. Nu komt het alleen niet vaak voor dat er een echt HKtopic in de techfora wordt geopend, maar ik denk niet dat we hierop uitzonderingen moeten gaan maken.
In de HK komen is nou niet echt moeilijk als je een beetje actief bent op GoT en je jezelf gedraagt, dus het is imho ook weer niet zo dat we iemand echt voor altijd helemaal buiten sluiten.
Een andere manier zou een schaduw topic zijn, dus het topic wel verplaatsen naar HK, maar een schaduw koppeling in het oorspronkelijke subforum laten bestaan (wat feitelijk hetzelfde topic is).
Neemt niet weg dat je dan dus eigenlijk HK topics toelaat op andere subforums en dat lijkt me niet goed.
Technisch gezien is het mogelijk aliassen aan te maken, maar daar ben ik geen groot voorstander van. Tech moet tech blijven, dan wil ik daar geen links hebben naar HKonzin. HK is prima, maar dat mag zich beperken tot /31.

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 29-05-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Soms worden er ook linkjes naar berichten in de HK geplaatst. Alleen hebben sommige niet in de gaten dat niet iedereen toegelaten wordt door de security die voor de HK-deur staat!
Had iets met witte nikes te maken ofzo :P

Hoe slim moet je zijn om tot de HK toegelaten te worden O-) ;)
Forum FAQ #hktoegang

* Matis snelt naar de Schop een Modje

[ Voor 26% gewijzigd door Matis op 29-05-2009 11:10 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Dus dan zou elk HK waardig topic buiten de HK worden gesloten. Dat zou zonde zijn als het wel een leuk topic zou zijn geweest natuurlijk. Dat het idee ingepikt is van een ander maakt het toch niet minder leuk/informatief :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Nou ja het ging me meer om de grensgevallen van best leuke topics, niet zozeer extreem HK, maar net een randgeval waardoor de TS buiten spel werd gezet.
Matis schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:07:
Soms worden er ook linkjes naar berichten in de HK geplaatst. Alleen hebben sommige niet in de gaten dat niet iedereen toegelaten wordt door de security die voor de HK-deur staat!
Had iets met witte nikes te maken ofzo :P

Hoe slim moet je zijn om tot de HK toegelaten te worden O-) ;)
Vergis je niet:
- 6 maanden lidmaatschap
- (Waarschijnlijk?) in die tijd ook wel significant posten, anders kunnen ze geen oordeel vellen.

Ik zal mijn TS nog eens kracht bij zetten door die randtopics op te zoeken, als ik ze nog kan vinden :P.

En ik bedoelde niet zozeer dat elke TS maar naar de HK kan browsen en dan een topic starten, maar meer dit:

Pietje maakt leuk topic, beetje grensgeval. Qua replies neigt het meer naar HK, terwijl de TS het zelf wat serieuzer bedoelde. Mod Kees verplaatst het door de reacties e.d. naar de HK. En dan zou mijn idee zijn, dat Kees Pietje een soort privilege kan geven puur en alleen voor dat topic, met de waarschuwing oid dat de rest van de HK pas kan na lidmaatschap.

[ Voor 22% gewijzigd door MsG op 29-05-2009 11:13 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:13
Rechten worden per subforum/categorie uitgedeeld, niet per topic.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

NitroX infinity schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:27:
Rechten worden per subforum/categorie uitgedeeld, niet per topic.
Duidelijk en IMO veel makkelijker te onderhouden dan rechten per topic.

offtopic:
.. ... -.. .- - -- --- .-. ... . .. -. .--- . ... .. --. -. ?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

remco_k schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:01:
Ben wel met hiervboven eens.

Een HK topic mag alleen maar in de HK gestart worden, niet ergens anders.
Als dat toch gebeurd klopt dat dus niet en is er wat voor te zeggen dat het topic wordt verplaatst naar de HK.
De afweging die we in GC altijd maken is: als ik dit topic zou verplaatsen naar de HK, zouden anderen er ook nog wat aan hebben of was het topic eigenlijk sowieso al puur op de TS gericht?

Als het topic nl alleen relevant is voor de TS, bv vanwege een bepaalde vraag wat alleen tot hem betrekking had, dan heeft het weinig zin om het te verplaatsen en is een slotje beter. Mochten andere users nog wel gewoon lol of profijt hebben van het topic, moven we het naar de HK, helaas voor de TS in dat geval.

Zoals het nu is vind ik het wel prima. Aliassen, of rechten op topicniveau (wat volgens mij niet eens mogelijk is en het me redelijk overkill lijkt om het speciaal hiervoor te ontwikkelen), lijkt me teveel gedoe ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MsG schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:11:
Pietje maakt leuk topic, beetje grensgeval. Qua replies neigt het meer naar HK, terwijl de TS het zelf wat serieuzer bedoelde. Mod Kees verplaatst het door de reacties e.d. naar de HK. En dan zou mijn idee zijn, dat Kees Pietje een soort privilege kan geven puur en alleen voor dat topic, met de waarschuwing oid dat de rest van de HK pas kan na lidmaatschap.
Leuk hypothetisch geval maar niet realistisch. ;) Als een user een topic plaatst dat serieus bedoeld is en in die serieuze zin plaats heeft in het forum waarin het topic staat, dan zal de moderator die langs komt fietsen zorgen dat er normaal gereageerd wordt, niet niet omdat er onzin gepost wordt het zaakje maar in de HK zetten. Het zou wat zijn als elke willekeurige idioot elk willekeurig topic offtopic kon helpen waardoor het ineens in de HK zou belanden. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1