Geluid door koptelefoon én boxen tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

De vraag is eigenlijk heel simpel en ik zal hem dan ook maar meteen stellen, want ik ben hier al best lang mee op de sukkel en ik vind maar geen oplossing. Ik heb echt al vanalles geprobeerd!

Ik zou graag het geluid van mijn pc door de groene 3.5mm-jack (weet niet precies hoe dat plugje noemt) achteraan mijn pc (speakers) en vooraan mijn pc (koptelefoon) tegelijk hebben, maar dat lukt me echt niet. Als ik in Windows het ene apparaat als standaard instel, komt er niets door het andere en vice versa...

Het doel is eigenlijk gewoon dat het geluid dus uit alletwee komt, zodat - als ik de stroom van de speakers afleg - er dan nog enkel geluid uit de koptelefoon komt. En als de stroom van de speakers aanligt, dat het geluid gewoon uit alletwee de apparaten komt.

Valt dit te regelen in Windows? Ik heb echt al allerlei instellingen geprobeerd, zowel met de Realtek geluid-drivers van het moederbord als gewoon in configuratiescherm in Windows...

Iemand gaf me ook al een hardware-matige oplossing: een verloopje van 1 zo'n groen stekkertje naar 2 zo'n stekkertjes, maar ik weet niet of dat zal werken.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
De laatste oplossing, met het verloopje werkt in ieder geval.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op mijn A7N8X (soundstorm) kan ik dat via de software regelen. Maar of dat bij jou ook kan, weet ik niet. Een verloopstukje gaat sowieso werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zo'n sound manager in mijn configuratiescherm staan, daar kan ik zelf kiezen welke uitgang wat is. Misschien kan je daar wat mee spelen? Al gaat dit wel over de back panel, maar je zou daar eens naar kunnen kijken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
En wat is er mis met zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.quarkr.com/app/upload/product/20081202/image(1676).jpg

Bedoel zo zou het ook kunnen,.. ik denk dat het technisch gezien niet mogelijk is, je geluid over twee uitgangen te verdelen. Zo kun je op de goedkope 5.1 kaarten en onboard shit ook niet stereo geluid naar twee uitgangen sturen, dacht ik imho

[ Voor 51% gewijzigd door loewie1984 op 29-05-2009 10:46 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:43:
Ik zo'n sound manager in mijn configuratiescherm staan, daar kan ik zelf kiezen welke uitgang wat is. Misschien kan je daar wat mee spelen? Al gaat dit wel over de back panel, maar je zou daar eens naar kunnen kijken.
Ja, wel, die sound manager van Realtek heb ik al volledig overhoop gehaald maar niets lukte :P Daar staan trouwens ook de front-panel aansluitingen op, maar wat ik ook instelde, het ging niet.

Vanavond komt die persoon met zo'n verloopstukje, dat moet dus wel de oplossing zijn. Ik meld wel of het werkt of niet!

Bedankt allen :)

Edit: jep! het werkt ;) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs0409
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-03-2021
Ik zit ook al een tijdje met hetzelfde probleem, met als verschil dat ik HDMI en koptelefoon dan tegelijk wil laten afspelen. Ik moet nu elke keer winamp/mediaportal afsluiten, koptelefoon als standaard instellen en winamp opnieuw starten.

Zoals al eerder gezegd, dat zal met mijn Windows Vista Home en onboard Realtek Audio niet in te stellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
een creative xi-fi kan het wel. Die stuurt stereo geluid uit analoog en ook over de digitale uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

loewie-643- schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:44:
En wat is er mis met zo'n ding:
[afbeelding]

Bedoel zo zou het ook kunnen,.. ik denk dat het technisch gezien niet mogelijk is, je geluid over twee uitgangen te verdelen. Zo kun je op de goedkope 5.1 kaarten en onboard shit ook niet stereo geluid naar twee uitgangen sturen, dacht ik imho
Heb dit ook even gebruikt op mn werk. Natuurlijk wordt het volume wat minder maar het is een oplossing die prima kan werken. En kost nog geen 50 cent, wat ook wel kan schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je kwaliteit wordt ook een stuk minder, dat is mi. relevanter dan het volume.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijs0409 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:52:
Ik zit ook al een tijdje met hetzelfde probleem, met als verschil dat ik HDMI en koptelefoon dan tegelijk wil laten afspelen. Ik moet nu elke keer winamp/mediaportal afsluiten, koptelefoon als standaard instellen en winamp opnieuw starten.

Zoals al eerder gezegd, dat zal met mijn Windows Vista Home en onboard Realtek Audio niet in te stellen zijn.
Windows 7 en Vista is idd niet mogelijk, terwijl in windows XP wel werkte.Erg jammer, ik zit nu ook met zelfde euvel van paar muis klikken wanneer ik de digitaal uit wil gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
Hou er rekening mee dat je een irritante echo krijgt...

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik toch nooit beide tegelijk ;) Ging mij meer opp vanwege de extra muis klikken wat vroeger niet hoefde. Was wel zo gemakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Boudewijn schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:35:
Je kwaliteit wordt ook een stuk minder, dat is mi. relevanter dan het volume.
Ligt aan hoe kwaliteit-kritisch de gebruiker is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:53:
[...]

Ja, wel, die sound manager van Realtek heb ik al volledig overhoop gehaald maar niets lukte :P Daar staan trouwens ook de front-panel aansluitingen op, maar wat ik ook instelde, het ging niet.

Vanavond komt die persoon met zo'n verloopstukje, dat moet dus wel de oplossing zijn. Ik meld wel of het werkt of niet!

Bedankt allen :)

Edit: jep! het werkt ;) bedankt!
Hm, ok, het werkt, maar daarmee is ook alles gezegd... Probleem is nog altijd niet opgelost, want er komt nu wel geluid uit de speakers en de koptelefoon, maar daar zit enorm veel ruis en gepiep op... Verschrikkelijk irritant dus! Een beetje zoals iemand die z'n microfoon staat te testen vooraan op een podium en dat er dan een piep door de hele zaal gaat... Zoiets :P

Ik heb nu al eigenlijk sinds ik deze pc heb problemen met het geluid: ik ben begonnen met mijn gewone 2.1 speakerset en een stom micro'tje van 6 euro, micro werkte ofwel niet of er zat ruis op... Dan maar ineens de fatal1ty gaming headset aangeschaft, ook omdat ik een koptelefoon nodig had: daar komt nu wel geluid uit maar ik kan hem moeilijk combineren met m'n speakers die ik hier dus ook heb staan doordat er ruis en gepiep door alletwee begint te komen. Vooral als de micro van de headset aanstaat heb ik gepiep, maar ook als die uit is zit er een beetje ruis op de speakers en de oortjes van de headset. Komt dat door dat plugje?

Is er een logische verklaring voor dat geruis en gepiep, bijvoorbeeld dat het geluid in een cirkeltje door de microfoon en boxen begint te lopen?

Ik ben op zoek geweest naar alternatieven voor dat 3.5mm-plugje en ben ook dit tegengekomen op Alternate: http://alternate.be/html/productDetails.html?artno=KVZP01

Verder dan dat ene toestelletje met die functionaliteit kom ik helaas niet. Hoe noemen zo'n apparaatjes?

Zou het probleem met geruis en gepiep daarmee eindelijk opgelost zijn of blijf ik met het probleem zitten dat het geluid in een "cirkeltje" door de speakers en microfoon van de headset begint te lopen?

Bedankt in ieder geval :) ben echt niet thuis in de geluidswereld... Nog eens het doel van de hele operatie: geluid door speakers en koptelefoon tegelijk, zodat bij het uitzetten van de speakers enkel nog geluid door de koptelefoon komt, en anders gewoon door alletwee. Uiteraard moet de microfoon van de koptelefoon ook werken :P

Ik wil nu echt graag een oplossing gaan hebben, want het begint allemaal een beetje op m'n systeem te werken!

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Even de feedback uitzetten in je audio-settings/drivers. Nu laat hij alles horen wat de microfoon opneemt, en dat wil je eigenlijk nooit als je gewoon achter je pc zit :P

Bij mijn realtek geluidskaartje kan dat gewoon door in het microfoonscherm 'Playback' uit te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Gizz op 02-06-2009 21:02 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Audio Switch aangekocht van Plantronics. Werkt op zich wel goed, verdeelt het geluid mooi.

Maar ik zit echter nog altijd met ruis... Op de speakers en op de koptelefoon.

Echt niemand die mij kan helpen? Waar komt dat ruis vandaan, en vooral: hoe krijg ik het in godsnaam weg?!

Ik word hier echt radeloos van... Er zijn toch nog wel mensen die speakers én een koptelefoon op hun computer aangesloten hebben? :P

Help me aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zou oplossen zou ik het geluid naar een klein kastje sturen, daar 2 kleine stereo opampjes in gooien en de ene uitgang verbinden met de hoofdtelefoon en de andere met je luidsprekersetje. Kost misschien twee tientjes, maar ontlast je geluidskaart en is per definitie een goede oplossing!

Als je een beetje kan solderen heb je het in een dagje in elkaar geknutseld, eventueel met volumeregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:39:
Als ik dit zou oplossen zou ik het geluid naar een klein kastje sturen, daar 2 kleine stereo opampjes in gooien en de ene uitgang verbinden met de hoofdtelefoon en de andere met je luidsprekersetje. Kost misschien twee tientjes, maar ontlast je geluidskaart en is per definitie een goede oplossing!

Als je een beetje kan solderen heb je het in een dagje in elkaar geknutseld, eventueel met volumeregeling.
Helaas, da's niet echt een oplossing. Toch bedankt :)

Is het niet gewoon m'n onboard-geluidskaart die naar de maan is?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:23
Heb hier zelf ook de Audio switch van Plantronics, ideaal apparaat.
Heb geen last van ruis of iets dergelijks, je zou een kunnen kijken met andere speakers/headset of het probleem weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mhoogendam schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:10:
Heb hier zelf ook de Audio switch van Plantronics, ideaal apparaat.
Heb geen last van ruis of iets dergelijks, je zou een kunnen kijken met andere speakers/headset of het probleem weg is.
Dat zou me sterk verbazen, want het ruis komt wel degelijk uit alletwee de apparaten... Ook als ik de stekker van de koptelefoon uittrek uit het Plantronics apparaatje blijft het ruis op de speakers en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54
(jarig!)
Je blijft blijkbaar maar last hebben van die ruis.

Kan je duidelijk aangeven wanneer die er wel is en hoe de setup er dan exact uitziet?
Kan je dan ook aangeven bij welke setup je absoluut geen ruis hebt? Misschien is uw geluidskaart niet zo zuiver, of de kabels die je gebruikt, of het referentie-nummer dat je telkens afspeelt om te testen.
Staat er ergens een dikke magneet de boel te storen?

Ik heb ook boxen en koptelefoon met zo'n plugje (hardware oplossing). Ik heb 0% last van ruis, piepen, rare dingen. Het geluid komt zowel uit mijn koptelefoon (Sennheiser RS120) als uit mijn speakers (Logitech iets) heel zuiver. Dus dat plugje is zeker wel een goeie en goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cafe Del Mar schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:23:
Je blijft blijkbaar maar last hebben van die ruis.

Kan je duidelijk aangeven wanneer die er wel is en hoe de setup er dan exact uitziet?
Kan je dan ook aangeven bij welke setup je absoluut geen ruis hebt? Misschien is uw geluidskaart niet zo zuiver, of de kabels die je gebruikt, of het referentie-nummer dat je telkens afspeelt om te testen.
Staat er ergens een dikke magneet de boel te storen?

Ik heb ook boxen en koptelefoon met zo'n plugje (hardware oplossing). Ik heb 0% last van ruis, piepen, rare dingen. Het geluid komt zowel uit mijn koptelefoon (Sennheiser RS120) als uit mijn speakers (Logitech iets) heel zuiver. Dus dat plugje is zeker wel een goeie en goedkope oplossing.
Setup ziet er als volgt uit momenteel:
Klik
Standaard-setup die je met deze toestellen kan verwachten lijkt me...

Verder geen magneet in de buurt, voor zover ik kan vinden hier rond deze bureau toch niet :P Aan de kabels zal het ook niet liggen denk ik, ik heb al zodanig veel setups geprobeerd met verschillende apparaten en draden en het probleem blijft. Het enige wat nog kan is het plugje zelf achteraan de computer die kapot is, hoewel ik dat ook betwijfel, want vooraan had ik ook problemen. Dan schiet enkel nog de onboard-geluidskaart over.

Het referentiegeluidje is ook telkens een ander geluidje (msn, realtek drivers testgeluidje, vista testgeluidje, muziek van itunes...), maar dat doet er eigenlijk niet echt toe, want het ruis is er vooral bij geen geluid. Dus als de computer niets uitzend van geluid, heb ik wel ruis.

Verder leek me het magneet-gedoe wel een goede gedachte, maar ik kan hier echt niets vinden die problemen zou kunnen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Probeer eens je headset rechtstreeks aan te sluiten en controleer of je dan nog ruis hoort.
Zo ja, probeer dan eens de volumelevels in windows te verlagen van wave en master, zet alle overige kanalen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54
(jarig!)
Als elk mogelijke geluidsfragment gecombineerd met elke mogelijke combinatie van kabels en draden ruis geeft. Zou je dan geen andere geluidskaart overwegen? Uw kaart geeft gewoon ruis!
Het is mogelijk dat je de ruis niet hoort als je muziek hebt opstaan, omdat het geluisniveau van de muziek misschien gewoon hoger is dan het niveau van de ruis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. van der Meer
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07 00:56
Volgens mij is het gewoon het rondsing effect, door je microfoon die op je headset zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S. van der Meer schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:15:
Volgens mij is het gewoon het rondsing effect, door je microfoon die op je headset zit.
Is het ook niet, want als ik het roze stekkertje uit de pc laat blijft er ruis op zitten.

Ik denk dat ik het probleem trouwens gevonden heb. Aan het onboard-geluid ligt het zeker niet, want het geluid die uitgestuurd wordt op het front-panel van de computer is zuiver zonder ruis. Ook als er geen muziek speelt. Dus dat werkt perfect als ik op het frontpanel m'n groene plugje aansluit van m'n Plantronics apparaatje, en daar dan de speakers en koptelefoon op. Ik denk dus dat het het groene gaatje achteraan de computer is die storing geeft. Nu heb ik wel nog 1 probleem: het roze plugje vooraan de computer werkt niet echt. Als ik er het roze pinnetje van het plantronics apparaatje inplug (dus van de micro van de headset), ziet de computer niets. Nu is de splitsing in de draad van het plantronics apparaatje te kort om het groene pinnetje vooraan te steken en het roze pinnetje achteraan. Dat moet ik dus nog even oplossen!

Conclusie: groene gaatje achteraan de computer geeft storing, vooraan werkt het uitsturen van geluid perfect, maar het roze gaatje is daar ook defect...

Dan toch maar een gewone geluidskaart? Zodat alles meteen perfect werkt zoals ik het wil? Welke raden jullie aan? Want hier ben ik echt niet in thuis :P Als het maar werkt, het hoeft zeker geen super-game-geluidskaart te zijn! Gewoon die met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Ik denk dat die kaarten van Creative wel goed zijn?

Bedankt in ieder geval aan iedereen die heeft proberen te helpen!
Pagina: 1