Probleem bij herinstalleren van pc, hdd mogelijk stuk

Pagina: 1
Acties:

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05-2025

joost89

Android <3

Topicstarter
Ik zit al tijdje met een probleem. Het gaat om een computer van een vriend van mij, een Medion MT6. Het besturingssysteem (Windows XP Professional) was enorm traag.(Was nog nooit opnieuw geinstalleerd, lol) Dus heb ik het initiatief genomen om er wat aan te doen.

Systeemspecificaties
Processor: Intel Pentium 4 3,0 Ghz
Moederbord: Medion Mt8088
RAM: 2 x 256 MB Kingston
HDD: Baracuda 200 GB
Videokaart: Ati X600 256 MB

Ik heb de HDD geformateerd met een programma van IhavethePassword bootable cd.
De 3e keer dat ik probeerde de computer opnieuw te installeren, lukte het mij om zonder blauw scherm de installatie af te ronden. Na een tijdje had ik toch maar besloten dat het toch wel verstandig is om een legale versie van XP te installeren die ik zelf nog over heb. Nu stuitte ik weer op het probleem met het blauwe scherm. Nu heb ik het nog 30 x geprobeerd met dezelfde HDD maar tervegeefs. Wanneer ik het met een andere HDD probeer heb ik geen enkel probleem met de installatie.

Nu kan ik ook niet meer met IhavethePassword the HDD benaderen, hij loopt tijdens het opstarten vast.
Nou weet ik dat het aan de HDD ligt, wat zou ik nog kunnen proberen om deze oude HDD weer aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt. :+

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

heb je al een livecd geprobeert ? en is niet gewoon de hdd stuk ? of de hdd in een andere pc stoppen en dan formatteren in bijvoorbeeld windows.

[ Voor 37% gewijzigd door BGB4rn op 29-05-2009 10:39 ]

Signature

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 15:48
Vroeger had ik ook zoo iets toen vond ik het volgende software op het internet Link (Wordt wel aangeraden om heel voorzichtig mee te zijn). Heeft toen bij mij gewerkt en ik heb nog vrolijk 1 jaar gebruik kunnen maken van de schijf.

Maar uiteindelijk begrijp je ook dat de schijf aan het overlijden is.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17
* Move naar OM
* titelfix

Met hierboven, probeer een Live CD zoals die van Ubuntu. Maar trage systemen kunnen al komen door een brakke HDD. Verder, wat voor HDD is het: SATA of nog gewoon PATA? Indien SATA, heb je hem wel op legacy oid staan? -> Zie je de schijven wel bij setup?

• BGB4rn
  • Nu online

BGB4rn

\0/ killdisk is een tool om forensische data zooi niet meer te kunnen achterhalen, ik zit toevallig op een opleiding waar ook PDO's(pariculier digitaal onderzoekers) worden opgeleid en die hebben mij dat wijs gemaakt :P

Signature

• joost89

joost89

Android <3

Topicstarter
BGB4rn schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:38:
heb je al een livecd geprobeert ? en is niet gewoon de hdd stuk ? of de hdd in een andere pc stoppen en dan formatteren in bijvoorbeeld windows.
Ik heb geen ervaring met livecd, is dit te vergelijken met IhavethePassword of een Ultimate Boot cd?
pouyann schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:42:
Maar uiteindelijk begrijp je ook dat de schijf aan het overlijden is.
Ja, dat is ook zo, de schijf is al zo'n 7 jaar oud.
Maar toen ik in het Windows XP user interface kwam en SP3 installeerde, kreeg ik het idee dat deze nog wel een paar jaartjes mee kon.
GENETX schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:45:
* Move naar OM
* titelfix

Met hierboven, probeer een Live CD zoals die van Ubuntu. Maar trage systemen kunnen al komen door een brakke HDD. Verder, wat voor HDD is het: SATA of nog gewoon PATA? Indien SATA, heb je hem wel op legacy oid staan? -> Zie je de schijven wel bij setup?
het is een IDE schijf en wat is PATA.... andere benaming voor IDE schijf??
BGB4rn schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:45:
\0/ killdisk is een tool om forensische data zooi niet meer te kunnen achterhalen, ik zit toevallig op een opleiding waar ook PDO's(pariculier digitaal onderzoekers) worden opgeleid en die hebben mij dat wijs gemaakt :P
Ik wil graag zo'n tool gebruiken, maar ik zou niet weten hoe ik deze moet gebruiken als ik de hardeschijf niet meer kan benaderen. Ik heb namelijk ook geen floppydisk meer :'(

• BGB4rn
  • Nu online

BGB4rn

joost89 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:55:
[...]
Ik heb geen ervaring met livecd, is dit te vergelijken met IhavethePassword of een Ultimate Boot cd?
Ik weet niet wat havethePassword precies doet maar een livecd is gewoon een cd of dvd met een compleet OS er op die je dan ook gelijk zonder te installeren kunt booten.

Verder heb je geloof ik geen floppy nodig, je kunt als je een beetje een hip mobo hebt geloof ik ook wel booten van een usbstick

Signature

Verwijderd

joost89 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:55:
het is een IDE schijf en wat is PATA.... andere benaming voor IDE schijf??
PATA = Parallel ATA (is idd IDE)
SATA = Serial ATA

Als ik jou was zou ik ook eens proberen je geheugen te testen met memtest (vanaf een Ubuntu live cd ofzo, kan je kiezen om memtest te doen). Dit omdat ik uit je TS opmaak dat je je installatie niet eens kan afronden. Als je disk brak zou zijn, zou ie wel problemen kunnen geven met de install, maar een bluescreen lijkt me dan wat overdreven.... Ik zou het in eerste instantie zoeken bij het geheugen, voordat je een nieuwe schijf gaat aanschaffen.

Niet super veel verstand van windows, dus iedereen die op mij gaat reageren dat er door een brakke hdd wel een bluescreen kan ontstaan zullen dan misschien best wel gelijk hebben, zoals ik al zei heb ik niet zo veel ervaring met windows... Memtest is maar een tip en kost je in ieder geval bijna niks (leeg cd'tje om live cd op te fikken).

• joost89

joost89

Android <3

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:03:
[...]

SATA = Serial ATA

Als ik jou was zou ik ook eens proberen je geheugen te testen met memtest (vanaf een Ubuntu live cd ofzo, kan je kiezen om memtest te doen). Dit omdat ik uit je TS opmaak dat je je installatie niet eens kan afronden. Als je disk brak zou zijn, zou ie wel problemen kunnen geven met de install, maar een bluescreen lijkt me dan wat overdreven.... Ik zou het in eerste instantie zoeken bij het geheugen, voordat je een nieuwe schijf gaat aanschaffen.

Niet super veel verstand van windows, dus iedereen die op mij gaat reageren dat er door een brakke hdd wel een bluescreen kan ontstaan zullen dan misschien best wel gelijk hebben, zoals ik al zei heb ik niet zo veel ervaring met windows... Memtest is maar een tip en kost je in ieder geval bijna niks (leeg cd'tje om live cd op te fikken).
Ik heb al allerlei testen uitgevoerd waaronder Memtest, deze heb ik echter halverwege afgesloten. Dit omdat ik weet het vreemd vond dat hij het met de andere HDD wel installeerd. Dus dacht ik dat het niet aan de RAM zou liggen.

Ik heb meerdere tests uitgevoerd:
Memtest
Chkdsk
en nog 2 waarvan ik de naam niet mijn hoofd ken.

Zoals je al hierboven vermelde, het kan wel degelijk aan een brakke HDD liggen, ik spreek hier uit ervaring. (stages en andere computer klussen)

[ Voor 3% gewijzigd door joost89 op 29-05-2009 11:18 ]

• joost89

joost89

Android <3

Topicstarter
BGB4rn schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:00:
[...]

Ik weet niet wat havethePassword precies doet maar een livecd is gewoon een cd of dvd met een compleet OS er op die je dan ook gelijk zonder te installeren kunt booten.

Verder heb je geloof ik geen floppy nodig, je kunt als je een beetje een hip mobo hebt geloof ik ook wel booten van een usbstick
IhavethePassword is dan precies hetzelfde dan die LIVECD van Ubuntu.
Erg handige cd (veel tools), hij is alleen te downloaden via torrentsites en is nergens te koop. |:(

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:03:
[...]
SATA = Serial ATA
IDE is zowel P-ATA als S-ATA. P-ATA is alleen een IDE interface welke een parallele data doorvoer hanteerd, in tegenstelling tot S-ATA welke een seriele data doorvoer gebruikt (de eentjes en nullen gaan achterelkaar over dezelfde lijn).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1