Toon posts:

Ongeldige zusterkoppeling iMac na update Tiger naar Leopard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik ben een beetje ten einde raad en niet heel handig met macs. Ik heb een Imac met Tiger die ik wilde updaten
naar Leopard om te kunnen bootcampen. Toen ik bedacht dat het toch wel handig was om een backup te maken van de interne hdd via disk utils ben ik niet akkoord gegaan met de installatievoorwaarden (gewoon gecancelled dus voor de install procedure uberhaupt begonnen was) om een dmg te maken van de hdd.

Vervolgens resette mijn Imac en weigerde nog op te starten van de hdd. EHBO functie zegt nu dat er een ongeldige zusterkoppeling gemaakt is, en kan geen herstel uitvoeren. Volume controle mislukt ook, en een backup draaien naar mijn externe hier voor aangeschafte 650 gb Western Digital HDD kan niet omdat ie zegt dat de "file too large" is. Nu heb ik wat ge-googled en soortgelijke topics raden Diskwarrior aan om de directory op de interne hdd te repareren of een nieuwe te laten bouwen.

Vraag1: heeft iemand een soortgelijk iets gedaan, en hoe ging dat?
Vraag2: Wat zijn mijn kansen om mijn bestanden te redden?
Vraag3: Kan ik niet beter naar de Mac store gaan om het te laten fiksen?
Vraag4: Kan diskwarrior vanaf boot deze zaken voorelkaar brengen?

Ik ben jullie zeer erkentelijk voor jullie hulp! Deze sukkel draait voortaan vaker backups }:O

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit een softwareprobleem is, hoort het in Apple Software & Diensten :)

ACS > ASD
Wat je kunt proberen is te booten in single user mode van je HD en dan fsck_hfs -fyrd /dev/disk0s2, als je HD op disk0s2 zit. Als je niet kunt booten van je HD kun je het ook vanaf de installatie dvd via Terminal proberen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel D. Ik heb nu opgestart met T in firewire, en met Diskwarrior de meuk hersteld. Gaat redelijk goed, al kan ik niet alles back-uppen omdat ie onbekende fouten maakt. Dus maar handmatig kopieren. Leuke hobby, met 223 GB te gaan :-). Bedankt voor je hulp!