Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Google] melding geautomatiseerde zoekopdracht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit de beste categorie is om dit topic in te plaatsen, zo niet hoor ik graag waar ie beter had gepast:)

We zitten hier in een klein bedrijfsnetwerk met slechts 3 pc's. Dit zijn de enige PC's die achter ons IP hangen. We krijgen voortdurend meldingen van google dat onze zoekopdracht lijken op zoekopdrachten van een geautomatiseerd systeem en worden dan geredirect naar sorry.google.com waarna een captcha moet worden ingevuld voordat resultaten worden getoond.

We zoeken wel erg veel, maar gebruiken geen gautomatiseerde systemen die iets met google doen. Hoe kan het dan dat we telkens weer die vervelende meldingen krijgen? Het is uiteraard erg lastig als je veel zoekt dat je telkens die captcha in moet vullen. Soms gaat het ook een halve dag goed, maar dan krijgen we bijvoorbeeld weer gedurende een behoorlijke tijd steeds die meldingen, daarna gaat het weer een tijdje goed etc. In mijn ogen komt het in ieder geval veeeel te vaak terug.

Wat zouden we hier aan kunnen doen? Is er uberhaupt een oplossing voor?

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 08:54
Laat me raden. Je klikt 12 keer op volgende terwijl je nauwelijks resultaten aanklikt. Zal ik je geruststellen, dat heeft "iedereen". Heeft niets met je pc of netwerk te maken.
Het is meer van gewoon pech hebben en nieuwe zoekopdracht starten met nieuwe keywords.

[ Voor 20% gewijzigd door Ascathon op 29-05-2009 10:17 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Contact opnemen met Google, en vragen naar het hoe en waarom?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naast bovenstaande:

hoe komen de PC's op het internet (NAT, proxy, iets anders?) en gebruik je bepaalde content scanners (virusscanner, adblocker, personal firewall)? Misschien dat er lokaal wat fout staat afgesteld.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

"Je klikt 12 keer op volgende terwijl je nauwelijks resultaten aanklikt"

dat komt inderdaad wel voor maar we krijgen zo vaak die melding dat er toch meer aan de hand is lijkt mij

"hoe komen de PC's op het internet (NAT, proxy, iets anders?) en gebruik je bepaalde content scanners (virusscanner, adblocker, personal firewall)? Misschien dat er lokaal wat fout staat afgesteld."

de pc's hangen achter een switch. Deze switch hangt vervolgens weer aan de router/modem.

We gebruiken inderdaad virus scanner en firewall, beiden van norton, Norton 360 om precies te zijn

Wat zou er precies verkeerd ingesteld kunnen staan?