Toon posts:

[SCCM] Popup tijdens Task Sequence

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Office 2007 via een Task Sequence deployen omdat je daarbij een silent install ook een soort van voortgangscherm kan laten zien.

Dit lukt op zich allemaal wel maar ik wil van te voren een melding laten zien waarin staat dat na de installatie de pc herstart moet worden en dat ze evt Office 2003 apps moeten afsluiten. Ik wil de machine niet automatisch laten herstarten want daar krijg ik best wel wat gezeik mee :) (dat is niet de 1e keer dat het (per ongeluk) gebeurt namelijk :))

Dus ik heb een HTA gemaakt met de tekst en deze in de task sequence gezet als run commandline. Als ik vervolgens de task start laat ie netjes zien dat de waarschuwing gestart wordt alleen zie ik niks. Als ik in mijn Task manager kijk, zie ik wel dat mshta.exe gestart is. Vervolgens blijft de task sequence hangen hierop. Als ik de mshta kill, stopt ook de task sequence met een foutmelding (wat ik logisch vind)

Ik heb al gezoch op google en technet e.d. maar ik het enige wat ik kan vinden is om dit te doen bij een OS Deployment... het gekke is, daar werkt het wel namelijk. Ik gebruik daarvoor een HTA voor de computernaam in te vullen voor unknown computers.

Als ik overigens op een werkstation hetzelfde doe wat ik in de run commandline heb gezet, krijg ik de hta overigens WEL te zien...

Ik gebruik SCCM2007 R2 op een windows 2003 server en windows xp werkstations sp2 en 3

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Task sequencer doet (bijna) alles op de achtergrond uitvoeren.

Zou je niet beter een normaal package + advertisment aanmaken? Niet assignen dan (of juist wel).
Effect is hetzelfde.

while ( !$succeed ) { $try++ }

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je met setup /admin een custom install van Office maakt kan je de meeste van deze opties configureren. Is het niet mogelijk om gewoon een executable te deployen met eigen voortgangsscherm? Zaken als cancel-buttons kan je uitschakelen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bas_je schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:43:
Task sequencer doet (bijna) alles op de achtergrond uitvoeren.

Zou je niet beter een normaal package + advertisment aanmaken? Niet assignen dan (of juist wel).
Effect is hetzelfde.
Nou, het voordeel bij een task Sequence is dat je een voortgangsbalk ziet.. Als je helemaal niks ziet moeten de mensen maar gokken wanneer het klaar is...

En ik weet dat task sequences het meerendeel op de achtergrond doen, maar ik heb bij Unknown Computer deployments een bootimage met een hta in de task sequence waar je de pcnaam kan invullen... Dat werkt dus weer wel. Dus ik heb die HTA aangepast naar een melding met een Ok knop

Ik zal nog even kijken of ik de msp kan aanpassen... Ze moeten zo min mogelijk klikken hoeven te doen anders gaan ze gelijk weer bellen enzo :(

Verwijderd

Topicstarter
Update:

In de MSP aangegeven:

Display Level: Basic
Vinkje bij "Completion notice" en "No Cancel"

Ik heb er nu gewoon een standaard package en een advert van gemaakt. In het program aangegeven:

Program can run: Only when a user is logged on
Run with admin rights
en vinkje bij Allow users to interact with this program.

Ben het nu op een Vm bak aan het testen en het lijkt te werken :) ook mijn sjablonen komen mee :D