Stel je hebt je eigen server in een datacenter rack hangen...(Xeon Quadcore 2,4 Ghz + 4GB geheugen+Win Server 2008+Asus mobo etc)
Je hebt daar het volgende op lopen:
4 public servers : 2 pubs 100 tick en 2 pubs 66 tick (elk 18 slots)
1 war server: uiteraard 100 tick(14 slots) het bewuste spel is Counter Strike Source
Ik vraag me nog steeds af wat het beste is:
de cores verdelen bijvoorbeeld als volgt:
Core 0 : windows
Core 1: Deathmatch server (is het zwaarste, pakt meeste cpu, en het meest bezocht)
Core 2: War server + 1 public 66 T
Core 3: public 66T + public 100 T
OF
Core 0: Windows
Core 1/2/3: DM/war/ pub 100T /pub 66T/Pub 66T
OF
Core 0/1/2/3: Windows/DM/war/ pub 100T /pub 66T/Pub 66T
in andere woorden alle cores doen al het werk samen...
Graag het expert advies(en als het kan wat uitleg)...in linux heb ik gemerkt dat het OS zelf cores toewijst en eigenlijk zelfstandig optie 1 regelt...dus probeert om 1 game per core te krijgen ...
Het zou me verwonderen dat professionele public game hosters per game een core toewijzen want dan is het niet echt rendabel, de meesten zullen op een quad core misschien 4 pubs en 4 wars hosten , dus 2 hostings per core misschien zelfs meer?
Ik ga niet hosten wil gewoon weten wat het beste is van de bovenaan beschreven mogelijkheden...
Met dank bij voorbaat
Edit: op onderstaande vraag...zelfs als er een 40 a 50 spelers op de verschillende servers zijn heb ik tot nu toe (met optie 3) een maximale CPU load gezien van 24% en een memory load van 42%
Edit2: heb de voorbije uren zitten lezen op verschillende fora waar men algemeen zegt: 1 game per core (zeker als het CSS 100 tick is)
Mag afgesloten worden admin (Toch bedabkt voor uw reactie Brain)
Je hebt daar het volgende op lopen:
4 public servers : 2 pubs 100 tick en 2 pubs 66 tick (elk 18 slots)
1 war server: uiteraard 100 tick(14 slots) het bewuste spel is Counter Strike Source
Ik vraag me nog steeds af wat het beste is:
de cores verdelen bijvoorbeeld als volgt:
Core 0 : windows
Core 1: Deathmatch server (is het zwaarste, pakt meeste cpu, en het meest bezocht)
Core 2: War server + 1 public 66 T
Core 3: public 66T + public 100 T
OF
Core 0: Windows
Core 1/2/3: DM/war/ pub 100T /pub 66T/Pub 66T
OF
Core 0/1/2/3: Windows/DM/war/ pub 100T /pub 66T/Pub 66T
in andere woorden alle cores doen al het werk samen...
Graag het expert advies(en als het kan wat uitleg)...in linux heb ik gemerkt dat het OS zelf cores toewijst en eigenlijk zelfstandig optie 1 regelt...dus probeert om 1 game per core te krijgen ...
Het zou me verwonderen dat professionele public game hosters per game een core toewijzen want dan is het niet echt rendabel, de meesten zullen op een quad core misschien 4 pubs en 4 wars hosten , dus 2 hostings per core misschien zelfs meer?
Ik ga niet hosten wil gewoon weten wat het beste is van de bovenaan beschreven mogelijkheden...
Met dank bij voorbaat
Edit: op onderstaande vraag...zelfs als er een 40 a 50 spelers op de verschillende servers zijn heb ik tot nu toe (met optie 3) een maximale CPU load gezien van 24% en een memory load van 42%
Edit2: heb de voorbije uren zitten lezen op verschillende fora waar men algemeen zegt: 1 game per core (zeker als het CSS 100 tick is)
Mag afgesloten worden admin (Toch bedabkt voor uw reactie Brain)
[ Voor 14% gewijzigd door Random aka Indy op 29-05-2009 10:21 ]