Ik ben voor een vriendin een computer opnieuw aan 't installeren maar sinds 't doel van de computer voornamelijk gamen is vond ik 't zonde er XP op te zetten en met de RC van Windows 7 64bit had ik zoiets van... doe'k dan maar die!
Nu allemaal leuk en aardig maar ben de afgelopen 2uur al bezig met uitzoeken waarom de USB niet werkt (mobo heeft dus heel leuk geen PS/2 voor de muis, wel tobo gelukkig!) en zonder muis... wordt je daar niet vrolijk van!
Nu ligt 't niet aan de bekabeling (in XP deed 't gewoon voor de reboot) heb alle kabels ook nog is extra nagelopen en zit allemaal goed (jaja zelfs volgens de handleiding).
't gaat overigens over een ASUS P5K SE moederbord met een Intel P35 chipset (zou volledig supported moeten zijn out-of-the-box)
Van Windows 7 krijg ik de volgende melding:
Maarr... nu komt die
Nu krijg ik dus Code 39 terug gegooid in me maag.
)
Hopelijk heeft iemand hier een ideetje!
*edit*
Heb ondertussen een driver signing programma geprobeerd (http://www.ngohq.com/home.php?page=dseo) maar tevergeefs. Het lijkt te gaan om de usbport.sys die niet gesigned is. Ook verwijderd en geprobeerd te herinstalleren maar hielp niet.
*nogmaals ge-edit*
OPGELOST!
driver signing nogmaals goed documentatie doorgelezen en opnieuw geprobeerd en werkt nu wel!
Vrij simpel,
Nu allemaal leuk en aardig maar ben de afgelopen 2uur al bezig met uitzoeken waarom de USB niet werkt (mobo heeft dus heel leuk geen PS/2 voor de muis, wel tobo gelukkig!) en zonder muis... wordt je daar niet vrolijk van!
Nu ligt 't niet aan de bekabeling (in XP deed 't gewoon voor de reboot) heb alle kabels ook nog is extra nagelopen en zit allemaal goed (jaja zelfs volgens de handleiding).
't gaat overigens over een ASUS P5K SE moederbord met een Intel P35 chipset (zou volledig supported moeten zijn out-of-the-box)
Van Windows 7 krijg ik de volgende melding:
Nu heb ik deze weten op te lossen door te rebooten en via Advanced boot (F8) de integrity checks te disablen (mogen ze van mij wel bij de error zetten trouwens)Code 52:
Windows cannot verify the digital signature for the drivers required for this device. A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious software from an unknown source. (Code 52)
Maarr... nu komt die
Na lang Google'n bleken er meer mensen met dit probleem te kampen maar... niemand had er een antwoord voor, tevergeefs. Voornamelijk dingen met CD/DVD spelers en iets in 't register weggooien maar sinds dit een compleet ander device is... heb ik eigenlijk geen idee waar ik moet beginnen met dingen weggooien (rm -rf * werkt niet zo... makkelijkCode 39:
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)
Hopelijk heeft iemand hier een ideetje!
*edit*
Heb ondertussen een driver signing programma geprobeerd (http://www.ngohq.com/home.php?page=dseo) maar tevergeefs. Het lijkt te gaan om de usbport.sys die niet gesigned is. Ook verwijderd en geprobeerd te herinstalleren maar hielp niet.
*nogmaals ge-edit*
OPGELOST!
driver signing nogmaals goed documentatie doorgelezen en opnieuw geprobeerd en werkt nu wel!
Vrij simpel,
- Tooltje dus downloaden.
- UAC uit.
- Tooltje starten,
- Testing mode aanzetten
- niet rebooten
- driver opgeven en signen.
- Rebooten en voila
[ Voor 14% gewijzigd door teh_twisted op 29-05-2009 22:01 ]
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI