Nou een post geleden vroeg ik nog om advies voor synchen enzo. Maar denk dat ik nu de boel naar de klote heb
Ik heb vanaf onze HD alles op onze verschillende accounts gezet van de nieuwe iMac. Werkbestanden photoshop noem het maar op.
De volgende sympthomen:
Elke keer als ik een map wil verwijder ik een pop-up krijg met de vraag of ik mijn admin wachtwoord in wil vullen. Als ik op details klik krijg ik deze boodschap dat Finder dit ding wil: com.apple.desktopservices
Als ik een map versleep, moved hij deze niet maar kopieert hij hem argh
Schijfherstel doet niks zowel met eigen accounts als met installatie CD krijg ik telkens dezelfde rits en repareert hij dus niks....
Deze rits:
Bevoegdheden voor 'iMac HD' controleren
Bevoegdhedendatabase lezen.
Lezen van de bevoegdhedendatabase kan enkele minuten duren.
Nu lees ik hier ook een soortgelijk iets: http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-79605.html
En dan zegt ie op het einde: Good grief. I just figured it out. The finder Lock flag was set for the Desktop folder.
En hier snap ik dus ook geen zak van, iemand nog suggesties voor een noob zoals ik? Anders ga ik de toko maar opnieuw installeren :-S
Ik heb vanaf onze HD alles op onze verschillende accounts gezet van de nieuwe iMac. Werkbestanden photoshop noem het maar op.
De volgende sympthomen:
Elke keer als ik een map wil verwijder ik een pop-up krijg met de vraag of ik mijn admin wachtwoord in wil vullen. Als ik op details klik krijg ik deze boodschap dat Finder dit ding wil: com.apple.desktopservices
Als ik een map versleep, moved hij deze niet maar kopieert hij hem argh
Schijfherstel doet niks zowel met eigen accounts als met installatie CD krijg ik telkens dezelfde rits en repareert hij dus niks....
Deze rits:
Bevoegdheden voor 'iMac HD' controleren
Bevoegdhedendatabase lezen.
Lezen van de bevoegdhedendatabase kan enkele minuten duren.
Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/DVD.frappliance/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/FRSettings.frappliance/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/FRSources.frappliance/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/Movies.frappliance/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/Music.frappliance/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/Photos.frappliance/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/Podcasts.frappliance/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/CoreServices/Front Row.app/Contents/PlugIns/TV.frappliance/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/BackRow.framework/Versions/A/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'Applications/iTunes.app/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-rw-r-- ', zijn nu 'lrw-rw-r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'Applications/iTunes.app/Contents/Frameworks/InternetUtilities.bundle/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-rw-r-- ', zijn nu 'lrw-rw-r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'Applications/iTunes.app/Contents/Resources/iTunesHelper.app/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-rw-r-- ', zijn nu 'lrw-rw-r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/CoreServices/RawCamera.bundle/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/BlackAndWhiteEffect.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/CubeTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/DissolveTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/DropletTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/FadeThroughBlackTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/FlipTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/MosaicFlipTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/MosaicFlipTransitionSmall.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/PageFlipTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/PushTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/RevealTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/SepiaEffect.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/TwirlTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Resources/Plugins/WipeTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrw-r--r-- ' Het controleren van de bevoegdheden is voltooid
Nu lees ik hier ook een soortgelijk iets: http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-79605.html
En dan zegt ie op het einde: Good grief. I just figured it out. The finder Lock flag was set for the Desktop folder.
En hier snap ik dus ook geen zak van, iemand nog suggesties voor een noob zoals ik? Anders ga ik de toko maar opnieuw installeren :-S