Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Licht gebruik vind ik erg goed, hou zelf wel van wat meer extreem licht er soms in.
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Ik stoor me juist niet aan de achtergrond.... het is niet erg als iets overbelicht is in een foto, zolang het maar niet het onderwerp is.SparkOne schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:52:
Leuke serie, bij 1,2,3 zijn de achtergronden te overbelicht, hier zou je met je diafragma rekening mee kunnen houden door iets meer te klijpen. Poses, via, omgeving dik in orde!
Licht gebruik vind ik erg goed, hou zelf wel van wat meer extreem licht er soms in.
Achtergrond minderen doe je overigens met je sluitertijd, niet met je diafragma SparkOne
Ik vind het een hele nette set Frank, beter dan je vorige foto's.
[ Voor 46% gewijzigd door Deathchant op 29-05-2009 15:07 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Bedankt voor de comments...alle opmerkingen zijn welkom..wil graag verder groeien.
2 rechts en 4 links vind ik dat kleine stukje fel licht net achter het hoofd nogal afleiden.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
De serie is wederom erg netjes. Toch laat het bij mij niks achter. Het is moeilijk dat in woorden uit te drukken, en gebaseerd op jouw eerdere reacties zal ik maar niet over 'gevoel' beginnen. 'Spontaniteit' zou de juiste term kunnen zijn. Misschien is dit iets wat voor jou meer tijd nodig heeft en met het schieten van meer series vanzelf beter en beter zal worden. Zodra jij helemaal nergens meer over hoeft na te denken, je een model hebt die niet te hard probeert en er tussen jullie een bepaalde klik is, vallen die laatste stukjes wellicht vanzelf op zn plaats.
Orange & Red
Wat mij opvalt is het goede licht gebruik, nette poses en fijne 2 luiken.
Erg nette serie en verdient showcase, wat mij betreft.
Uitschieters waar ik blijf hangen zijn:
1 als gehele 2 luik
2b, fijne blik ook
5b, echt heel nice, erg mooi licht ook.
ik zie wederom een stapje vooruitgang, je gaat hard Frank, mooi om te zien en je laat nu series zien waar ik niet 100 dingen wil vertellen qua verbetering, maar waar ik gewoon even een minuutje van geniet en dan verder ga met andere dingen. Plezierig kijken
@Gerard: Mijn ervaring is wel dat wanneer je het diafragma wat meer dichtknijpt de achtergrond donkerder wordt, je moet wel zorgen dat je voorgrond goed belicht blijft, het heeft wel iets hoor iets overbelichts maar vind het zelf niet altijd nodig.
Ik vind dit zeker een erg mooie serie hoor!
Sluitertijd = omgevingslichtSparkOne schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:29:
Ieder heeft zijn mening en dat is goed!
@Gerard: Mijn ervaring is wel dat wanneer je het diafragma wat meer dichtknijpt de achtergrond donkerder wordt, je moet wel zorgen dat je voorgrond goed belicht blijft, het heeft wel iets hoor iets overbelichts maar vind het zelf niet altijd nodig.
Ik vind dit zeker een erg mooie serie hoor!
Diafragma = flits
Dat principe werkt zowel met een studio/strobist shoot als tijdens het maken van partypics (met flitser).
Volgens mij had David er ook iets over geschreven. Ah... GEVONDEN
Ok, had ik al redelijk door dacht zelf ook dat de achtergrond zou veranderen, bedankt voor de tip!GerardHenninger schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:00:
[...]
Sluitertijd = omgevingslicht
Diafragma = flits
Dat principe werkt zowel met een studio/strobist shoot als tijdens het maken van partypics (met flitser).
Volgens mij had David er ook iets over geschreven. Ah... GEVONDEN
Verwijderd
Doe dan net een stukje erboven.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Verwijderd
Waarschijnlijk heeft hij het zo gekaderd ipv gecroptBeta schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:40:
4 & 5 zijn erg kort afgesneden aan de bovenkant? Ze mist net dat ene stukje hoofd..
Doe dan net een stukje erboven.
Ik vind de serie lekker consistent. Oke, ik zou graag wat andere kleding willen zien (de gehele serie is hetzelfde) oja, dat is nou juist hetgeen waarom ik de serie consistent vind.
Misschien met wat met meer accessoires werken?!
Hopelijk haal ik dit niveau ook ooit.