Toon posts:

Ventilator laat bij GTX260?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een Evga GTX260 216 gekocht net vanavond. Nu ben ik aan het gamen ermee (uiteraard) en als ik de temp check in everest, loopt deze op tot 70 graden voor de GPU terwijl de fan niet harder gaat draaien dan 40%. Hij staat wel op automatisch.
Is een fan zo laat bij een evga? Wanneer moet/mag hij inslaan?

Ik heb hem trouwens bij computerland gekocht daarnet en heb voor 189 euro een GTX260 55nm 216 gekocht. Typenummer is ook die van een normale en wat schetst mijn verbazing in everest? 626Mhz/2100Mhz........de superclockt versie dus! Andere heeft 576/2000Mhz, hoort deze volgens typenummer dus ook te hebben.
Mazzeltje dus voor mij :)

Maargoed, evga levert er ook nog een proggie bij daar kan ik hem mee overklokken, staat ook op de doos dat dat erbij zit. Betekent dit dan dat je MAG overklokken ook ermee of vervalt dat geheid je garantie?
Nogal tegenstrijdig lijkt me; zo'n proggie erbij geven maar de garantie laten vervallen als je het gebruikt?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 18:49

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je kan gewoon overclocken en je garantie behouden. Zolang je maar geen fysieke handelingen doet of dat een BIOS flash faalt.

En die temperatuur loopt best wel vaak hoog op. Waarschijnlijk kan je ook wel profielen aanmaken met dat EVGA progje. Anders kan je Rivatuner downloaden en het daarmee doen. (bijv. 40% bij <50 graden, 50% bij <60 graden enz.).

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:42

ErikKo

Rippie

Videokaart cores mogen tov van CPU's ook veel heter worden.
Daar waar de meeste procs tegen de 80 graden het loodje leggen, pruttelt de videokaart lekker door.
Wanneer je je vidkaart gaat OC'en zou ik hem niet veel hoger dan 90 graden laten komen. Daarnaast zou ik hem goed testen voordat je de OC als definitief gaat gebruiken.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 07:53
Rivatuner downloaden en de fan snelheid aanpassen (dat ie sneller omhoog gaat, dus bij bijv. 65 graden op 90%). De GPU mag dan wel een stuk warmer worden tegenwoordig maar vergeet niet dat je dan ook een kacheltje in je case hebt zitten die de rest ook opwarmt.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 15:24
Evga heeft ook een stukje software waarmee dat kan, staat op je driver disk. Werkt perfect!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 17:18

the mod man

iets van beeldmaker

Voor 70 graden zou ik geen nieuw fan profiel instellen, de gpu mag richting de 115 graden voordat ie zichzelf terugklokt als auto beveiliging. De fan staat met het standaard profiel redelijk goed ingesteld meestal.

Als je 70 graden te warm vind zou ik er een case fan bij plaatsen. Maakt minder herrie dan de fan van de videokaart en koelt de rest van de pc ook nog een beetje mee.

I can't wait to shoot!

Pagina: 1