Promise en ATA 100 met 2x Maxtor

Pagina: 1
Acties:

• Kripppo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 23:04
Wie heeft er een echte oplossing voor t hangen van windows 2000 als ik iets naar een van mn ATA 100 schijven wil kopieren?
In bios PnP-OS uitgezet, ACPI -> uit, niewste promise drivers, SP1 , jumper 46 verwijderd.... heeft iemand een echte oplossing?

Thanx

Asus A7V, TB 1000 MHZ, 384 MB , SB1024, 3 x 30 GB , Asus V6800 Deluxe,3COM netwerkkaartje, Tv-kaartje

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Sorry maar ik heb geen ervaring met win2k. Wel had ik ff een vraagje over je instellingen in de BIOS. Waarom heb je PNP-OS uitgeschakeld?

Out of order...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Als je PNP-OS op yes hebt staan dan kan Windows de irq's uitdelen aan de kaarten en aangezien dit toch bijna nooit goed gaat kan je het beter op NO zetten :)(Dan neemt je bios het trouwens over)

Met de hand instellen is altijd nog het best maarja dat snapt niet iedereen.

Alle proemn in n drek

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
Het probleem is de combinatie van je mobo:
De A7V heeft problemen met sommige maxtor schijven. Zoek daar eens naar, meer kan ik je niet vertellen.

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48

XDK

Je kunt zoeken in nieuwsgroepen via http://groups.google.com/ en dan laten zoeken op de volgende trefwoorden A7V maxtor promise ultra 100.

Je komt iedergeval aardig wat postings tegen en mogelijk ook jou probleem en misschien ook nog een oplossing !

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Op woensdag 28 februari 2001 18:25 schreef Bierkameel het volgende:
Als je PNP-OS op yes hebt staan dan kan Windows de irq's uitdelen aan de kaarten en aangezien dit toch bijna nooit goed gaat kan je het beter op NO zetten :)(Dan neemt je bios het trouwens over)

Met de hand instellen is altijd nog het best maarja dat snapt niet iedereen.
En hierdoor heb je dus vaak hardwareconflicten right? :( Nou dan zal ik die ook maar eens op No zetten. Maar ik ben dus ook één van de x aantal mensen die daar geen verstand van heeft. Weet jij waar ik info hierover kan vinden hoe ik het dan het beste zelf kan instellen? Zo moeilijk is het toch niet hoop ik? :?

Out of order...

Pagina: 1