Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer start niet meer opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem: een maand of 3 geleden ging mijn pc niet meer vanzelf uit (dwz als ik hem via windows afsloot, sloot hij wel windows af maar moest ik de computer handmatig uitduwen). Ook opnieuw opstarten via de normale manier ging niet meer, alleen via de reset-knop.

Nou besloot ik vandaag de PC te formatteren en Windows opnieuw te installeren. Met de Windows CD opgestart, C: geformatteerd, tot zo ver geen probleem. Daarna kopieert hij de installatie-bestanden naar de schijf. Ging ook goed. Maar dan: hij moet opnieuw opstarten, alleen daar loopt hij dus vast. Als ik hem dan handmatig reset, begin ik weer van begin af aan. Dus het gaat nooit lukken.

Iemand enig idee hoe ik dit oplos? (het uitschakelen/reset of Windows of een alternatieve manier kunnen installeren)

Alvast bedankt!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij is dat een bios instelling. Controleer eens je settings aan de hand van de handleiding. (ACPI instellingen)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens specs van het systeem.
Zoals Noork zegt kan het aan de bios instellingen liggen, makkelijk is om die gewoon eens naar de defaults te resetten (optimized of failsafe) en kijken of je het probleem dan blijft houden.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

je begint van begin af aan omdat je waarschijnlijk op het volgende bericht reageert:

druk op een toets om de computer vanop de CD op te starten ...

dit moet je laten voorbijgaan zodat de pc vanop de HDD opstart en dan gaat de installatie verder ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem weer op optimized gezet, ben benieuwd of hij nu ook vanzelf uitschakelt.
Windows is nu aan het installeren dus one way or another: het heeft gewerkt! _/-\o_

Heel erg bedankt jongens!