2 processors werken samen?

Pagina: 1
Acties:
  • 753 views

• r1kk0
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11-2022
Hallo,

Ik heb de mogelijkheid om twee computers te kopen met een processorsnelheid van 2.8Ghz. Ik vroeg me af of het ook mogelijk was om die twee processors samen te laten werken als 1 processor. simpele vraag, misschien een wat moeilijker antwoord.

GR,

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
Wat is het doel? Wat wil je er mee doen? Als je het in de zin bedoelt van:

- Windows
- Spellen
- Internet
- Applicaties

Nee, niet mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Red-Front op 28-05-2009 21:02 ]

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Twee procs samen laten werken is alleen mogelijk met een dual socket moederboord, daarbij is het dus mogelijk om twee procs in je moederboord te prikken, daarnaast heb je een dualcore, dit zijn twee ''samenwerkende'' procs in 1 sockets.
daar ben jij mis mee en zoals al gezecht, twee procs laten samenwerken zonder dual socket mobo kan niet.

• r1kk0
dus dan zou ik een moederbord moeten kopen met twee processor sockets. en dan zou het in principe wel mogelijk zijn?

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Vertel eerst maar eens wat voor processors het zijn, amd's?, pentium 4's? Xeons, core2duo,.
verwacht niet teveel want met alleen de Xeons is het mogelijk.

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 09:58
je kan een server van een computer maken die bv torrents draait, films afspelen daarna streamen naar de andere pc en als router. dan kan 2 computer samenwerken
en die procs zullen geen xeon zijn met lga 771 voet

[ Voor 12% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 28-05-2009 21:12 ]

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-05 18:07
r1kk0 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:08:
dus dan zou ik een moederbord moeten kopen met twee processor sockets. en dan zou het in principe wel mogelijk zijn?
Mits de processoren identiek aan elkaar zijn, en mits de cpu het dual-cpu principe accepteerd.

Soundcloud

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:49
r1kk0 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:00:
Hallo,

Ik heb de mogelijkheid om twee computers te kopen met een processorsnelheid van 2.8Ghz. Ik vroeg me af of het ook mogelijk was om die twee processors samen te laten werken als 1 processor. simpele vraag, misschien een wat moeilijker antwoord.

GR,
Het kan en het gebeurt: Wikipedia: Cluster (computing)

Echter: No way voor thuisgebruik. Je gaat je Windows consumentenversie never zo ver krijgen dat-i de processors van twee verschillende systemen gaat gebruiken. Er bestaat vooral onder Linux, maar volgens mij ook onder Windows software om berekeningen uit te laten voeren op een andere computer via een netwerkkabel. Dan heb je het vooral over zgn Grid-Computing. Voor de taken zoals Red-Front noemt is dit absoluut niet geschikt.

Ik vermoed eigenlijk dat als je je computer gebruikte voor dat soort taken waarvoor het nuttig kan zijn, dat je dan wel wist dat het kon.

• r1kk0
het zijn twee identieke processors ik dacht dat het AMD was.

Verwijderd

r1kk0 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:00:
Hallo,

GR,
Nee hoor, heel simpel antwoord: nee, dat kan niet.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
er zijn ook linux oplossingen om een cluster te maken van je aangekochte 2 pc's en zo kan je sommige reken-intensieve applicatie's versnellen.

maw; je vraag kan een simpel antwoord hebben: koop een dualsocket (en daardoor duurder) moederbord
of: zoek eens naar clusters, linux

(ook wel mogelijk met windows en zo, maar je gaat je hoe dan ok moeten inlezen in de materie)

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Als het socket A is kan het wel, Dual Socket A moederborden bestaan.
maar dit is allemaal heel moeilijk en lastig.

mijn antwoord is ook: nee

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem SMP FAQ eens door, dan weet je in principe alles wat je moet weten over SMP.

In het kort komt het er op neer dat je wel meerdere cpu's in 1 systeem kunt hebben (en dan laat ik even in het midden of dat nu meerdere cores zijn op 1 cpu, of fysiek meerdere cpu's), maar je zult altijd blijven hebben dat 1 thread maar door 1 cpu opgedeeld wordt. Dus alleen als je meerdere threads tegelijkertijd draait heb je er echt wat aan.

Hoe dan ook is dit allemaal terug te vinden in de FAQ, om de werking te snappen. Dit topic gaat daarom ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.