Toon posts:

Bandbreedte Instellen (Home Router)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om mijn oude router te vervangen. Graag wil ik een "home" router hebben die de bandbreedte kan instellen om te voorkomen dat een apparatuur alle bandbreedte opsleurt.

Na lang surfen op het internet kan ik geen router vinden die deze functie volledig ondersteund.Ik heb wel een game router gevonden van sitecom (http://www.gaming-router.com/), maar als ik het goed begrepen heb geeft deze router alleen bandbreedte aan de gamers. En dat wil ik eigenlijk niet.

Is er iemand die het weet of er een "home" router bestaat die de bandbreedte kan instellen?

Alvast bedankt

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik denk dat je meer op zoek bent naar de term Qos. Dat betekent dat de router in staat is om automatisch bepaalde diensten af te knijpen zodra je verbinding aan zijn max zit(bijvoorbeeld torrent/usenet verkeer). Dit betekent dus dat bepaalde diensten dan voorang krijgen (bijvoorbeeld HTTP / HTTPS waardoor serven soepel blijft lopen). Welke diensten je bij drukte wilt afknijpen, en welke je juist voorang wilt geven kun je over het algemeen zelf instellen in de webinterface. Wel is het zo dat de ene router hier meer mogelijkheden voor heeft dan de andere.

Qos kost overigens wel CPU kracht van je router, je moet er dus op letten dat je router met Qos aan nog steeds genoeg WAN <--> LAN doorvoer heeft om het maximale uit je verbinding te halen. Veel doorvoersnelheden van routers zijn namelijk getest met Qos uit.