Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug?] Vindbaarheid Galleries en Tweakblogs met Google

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Laatst googlede ik mezelf op m'n eigen naam en tweakers nick. In het tweede geval kom ik wel mijn blogposts, posts op GoT, productreviews en m'n tweakblog tegen. In het eerste geval kom ik vrijwel niets tweakers-gerelateerds tegen zoals m'n blogposts waarin ik mezelf voorstel evenals m'n gallery waar ik toch alles (inclusief Bio) ingevuld heb, terwijl deze toch al lang genoeg online staan om door de Google Spider/Bot gevonden te worden.

Klopt het dat galleries en tweakblogs niet/nauwelijks/slecht geïndexeerd worden door Google/zoekmachines of heeft dit een privacyreden?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als je wil weten wat er niet geïndexeerd mag worden door bots zie: http://tweakers.net/robots.txt, http://gathering.tweakers.net/robots.txt en http://tweakblogs.net/robots.txt

Zoals je ziet mogen galleries en dergelijke inderdaad niet geïndexeerd worden, reden is ook logisch wat mij betreft, privacy. Ik vind het ook helemaal niet nodig dat mensen alle mogelijke informatie over mij zo met google kunnen vinden.

Tweakblogs zouden wel geïndexeerd moeten worden, maar als niemand ernaartoe linkt komen ze natuurlijk nog niet echt naar boven in de zoekresultaten.

Oh, en http://tweakblogs.tweakers.net levert ook een leuk resultaat op :P

[ Voor 6% gewijzigd door Dirk op 28-05-2009 20:38 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Mijn eigen blogposts zijn toch prima te vinden in Google, zoek bijvoorbeeld maar eens op JSMin+ :)
De tweakblogs worden vziw dus prima geindexeerd en ranken over het algemeen ook behoorlijk goed.

Galleries worden inderdaad vanuit privacy oogpunt uitgesloten voor zoekmachines.
Da's een interessante; dat lijkt me een foutje in de vhosts config want sec gezien zou die gewoon naar de frontpage moeten gaan (waar we 'm dan op basis van het subdomain zouden kunnen redirecten naar de tweakblogs zoals we bijvoorbeeld forum.tweakers.net ook redirecten naar GoT).

Intentionally left blank

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
Wat gebeurt er dan als er een user komt met tweakblogs als naam? Ik las verkeerd. Ik dacht dat er tweakblogs.tweakblogs.net stond |:(

[ Voor 37% gewijzigd door Megaflix op 28-05-2009 22:14 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Jou tweakblogs worden gelinkt in meukposts over JSMin+ niet helemaal eerlijke vergelijking ;) Maar ookal zouden tweakblogs wel geïndexeerd worden waarom wordt deze dan niet gevonden als ik op mijn naam zoek, zelfs in combinatie met tweakblog wordt de eerste post waarin ik me voorstel niet gevonden.

Ondanks het feit dat alleen mijn voornaam in m'n eerste blogpost staat wordt deze ook niet gevonden bij het zoeken op alleen m'n voornaam en tweakblog :S

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:44

PromoX

Flying solo

Ondanks het feit dat alleen mijn voornaam in m'n eerste blogpost staat wordt deze ook niet gevonden bij het zoeken op alleen m'n voornaam en tweakblog :S
AltaVista vindt 'm dan wel weer.

[ Voor 28% gewijzigd door PromoX op 28-05-2009 22:35 ]

And I'm the only one and I walk alone.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
AltaVista toch ook niet hoor ;) Guido tweakblog levert nergens het juiste resultaat op :P

Ook de reacties onder de tweakblogs worden niet geïndexeerd volgens mij of hoort dat zo?

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:44

PromoX

Flying solo

Geen idee waar jij op reageert O-).
Wiethoofd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:48:
[...]

AltaVista toch ook niet hoor ;) Guido tweakblog levert nergens het juiste resultaat op :P
Dat komt omdat je ook moet zoeken op tweakblogs :P.

And I'm the only one and I walk alone.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je wordt prima geindexeerd door Google, alleen Google vindt je blijkbaar niet belangrijk genoeg om je te tonen bij de trefwoorden waarop jij jezelf zou verwachten. :P

Don't blame us, blame Google. :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Not a bug, en http://tweakblogs.tweakers.net brengt je nu ook netjes met een redirect naar de tweakblogs index :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.