Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Sinds vorige week heb ik mijn iMac 24" inch staan. Ik blij kon mijn vriendin lekker op de MacBook en ik beetje gamen en designen op mijn mega scherm. Uiteraard 1 week later heeft ze de iMac ontdekt en zit ik weer... naja hou maar op. 8)7

Nu werkt ze dus op beide machines en omdat ze de laptop meeneemt naar school voor presentaties moet ze dus ook telkens heen er weer kopieren etc etc. En moet ik haar weer helpen. |:(

Is er dus een "vriendin" proof methode om moeiteloos 1 map heen en weer te synchen en dat ze daar uit werkt? Bijvoorbeeld met arRsync....

Ik probeer het in stellen maar wat betekenen bijvoorbeeld:
Bidirectional Synchronise
Unidirectional Backup
Unidirectional Merge

Ben ik uberhaupt wel goed bezig?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:51

Korakal

Up up up!

Kijk eens naar Chronosync. Ik heb er goede ervaringen mee, juist voor dit soort situaties. Bidirectional lijkt mij, want ze werkt op 2 plekken (beide plekken moeten gewoon dezelfde files hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:42
Kan je dr niet gewoon een usb-stick geven en dat ze daar haar bestanden (presentaties e.d) op opslaat?
Ik gebruik overigens een programma'tje "SyncTwoFolders" genaamd.. Dat, de naam zegt het al, 2 folders syncht, bijvoorbeeld 1 op je HD en 1 op je USB stick.. Misschien dat dit ook werkt bij kopieren van Mac naar Mac?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:32

Mr.Qips

Meneer Kips dus

De termen zitten vrij logisch in elkaar:

Bidirectional synchronise = de map wordt op beide pc's het zelfde gehouden en een wijziging op de ene pc wordt gekopieerd naar de andere pc.
Unidirectional backup = de bestanden kunnen op één pc bewerkt worden en worden dan naar de andere pc gekopieerd. Waarschijnlijk wordt er bij elke wijzing een nieuwe kopie gemaakt. Op deze manier krijg je dus al snel veel kopieen van bestanden die je vaak aanpast.
Unidirectional merge = idem als vorige, maar waarschijnlijk wordt nu het oude bestand overschreven en krijg je dus geen kopieen van het zelfde bestand.

Bovenstaande heb ik zelf bedacht, maar het lijkt me heel logisch zo. Jij zoekt waarschijnlijk de eerste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298588

No offence maar ik denk dat je het je vriendin te makkelijk maakt. Ik zou zeggen: of ze leert die dingen zelf of ze werkt alleen op de MacBook (wel wat liever brengen natuurlijk). Zo kan jij tenminste ook wat werk afkrijgen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen maar Windows Live Sync?
Ik gebruik het zelf op zowel mijn computers als die van mijn ouders. Live Sync werkt via je Windows Live ID en stelt je in staat om mappen te synchroniseren. Zodra er een bestand bijkomt word hij automatisch op de andere computer ook neergezet. Dit werkt helaas ook met deletes, dus een backup blijft belangrijk.
Ook werkt het enkel als beide computers aan zijn. Wil je dat niet kan je Live Mesh gebruiken, die slaat het ook online op.

Ik heb het op mijn laptop en desktop om die te synchroniseren en het staat ook op mijn server. Hierdoor is altijd alles up to date en zodra ik ergens een bestand maak op m'n laptop wordt hij, mits ik internet heb, meteen naar mijn server geupload. Zodra ik dan mijn desktop aanzet ontvangt die hem van mijn server.
Backups worden verder afgehandeld door de server.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Gewoon dumpen? Die iMac dan he ;)

Ontopic: Ken je My Dropbox? Graties 2GB opslag (is dat genoeg?). Gewoon zeggen dat ze daar haar zooi op moet slaan. Dus: 1 Dropbox map op je Macbook Pro en met je Dropbox account ook een Dropbox map aanmaken op je iMac. Kan ze zelfs via internet bij haar bestanden (alles via een https verbinding).
https://www.getdropbox.com/install?os=mac

Edit: laat maar, ze zijn snel hier ;)
Edit2: in de naam Dropbox zit natuurlijk ook een hint....("Dump doos")

[ Voor 12% gewijzigd door vogelaarke135 op 28-05-2009 20:34 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
hehe heerlijk die reacties!! Jullie hebben helemaal gelijk............ heb het net uitgemaakt >:)

Uiteraard is dat geen oplossing, wie moet anders mijn onderbroeken strijken 8)7

Dus ben net even aan het testen met mapjes op mijn iMac en is inderdaad even lastig met wat is oud en wat is nieuw met arRsync.

Dropbox geen optie, ze is stylist haar mappie is nu al 14gb helemaal gek haha.

Ik ga dus even de optie van Arjan proberen, Sync Two Folders!!

Thnx voor de snelle reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
arjen9551 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:21:
Kan je dr niet gewoon een usb-stick geven en dat ze daar haar bestanden (presentaties e.d) op opslaat?
Ik gebruik overigens een programma'tje "SyncTwoFolders" genaamd.. Dat, de naam zegt het al, 2 folders syncht, bijvoorbeeld 1 op je HD en 1 op je USB stick.. Misschien dat dit ook werkt bij kopieren van Mac naar Mac?
Werkt in eerste instantie goed, maar helaas als je uitlogged bewaart hij niet de instellingen van de andere computer dus moet je elke keer het mapje kiezen wat je wil synchroniseren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
marketeer schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:29:
[...]

Werkt in eerste instantie goed, maar helaas als je uitlogged bewaart hij niet de instellingen van de andere computer dus moet je elke keer het mapje kiezen wat je wil synchroniseren :-(
Nou ook arRsync werkt niet echt lekker. Als je synched van de ene naar de andere plakt ie de bestanden in een extra map.

iMac -> Map Documents
MacBook -> Map Documents

Als ik zeg deze 2 mappen synchen van iMac naar Macbook dan doet ie dat prima, echter plakt hij op de MacBook de bestanden in een extra map documents dus krijg je -> MacBook -> Documents -> Documents -> De Bestanden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

offtopic:
Te snel gereageerd (volgende keer eerst lezen)

[ Voor 107% gewijzigd door WoBaDijk op 28-05-2009 23:00 ]

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:42
marketeer schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:29:
[...]

Hmm irritant.. Bij mij doet tie dat niet :? Als ik hem opstart pakt tie iig sowieso de 'Source File' en volgens mij als ik mijn USB-stick erin heb zitten, pakt tie die gewoon automatisch. Raar.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Ik gebruik al jaren Lice Sync (voorheen: FolderShare) en dat werkt gewoon fantastisch. Als ik op 1 van mijn computers een file aanmaak of verander in een gesyncte directory, dan staat die file een paar seconden later ook op de andere computers die aan staan. En komt er een computer online die dat niet was, krijgt die gelijk alle wijzigingen. Op deze manier hou ik de bestanden voor mijn werk bij op mijn werk desktop, werk laptop en mijn MBP en kan ik dus ten alle tijden van mijn files gebruik maken. Het is volledig transparant; 1x configureren en daarna vergeten.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
^^ met hem.

zelfs als ze niet bij een van "haar" eigen computers kan, toch de bestanden beschikbaar

[spuit elluf]

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30727
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31005

[ Voor 20% gewijzigd door joeltje op 29-05-2009 08:28 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:14
Is een NAS geen optie dan? Dan kun je direct van je laptop bestanden op je NAS zetten en benaderen, en dat geld ook voor de iMac. En je hebt backup`s :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Wil je de dure, maar wel een volledige goede oplossing? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07 12:52
Ik kan niet in jouw portemonee kijken maar waarom schaf je geen 20/22/24" scherm voor haar aan? Heeft ze ook een mooi groot scherm en kan ze gewoon met de MacBook blijven werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Myrdhin op 29-05-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb de titel aangepast van "iMac + MacBook Pro + vriendin.... help!" naar "[OSX] Folders tussen twee Macs synchroniseren", zodat het later wat beter terug te vinden is :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Myrdhin schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:33:
Ik kan niet in jouw portemonee kijken maar waarom schaf je geen 20/22/24" scherm voor haar aan? Heeft ze ook een mooi groot scherm en kan ze gewoon met de MacBook blijven werken.
Hehe nou misschien met kerst, die iMac hakte er al aardig in 8)
Pagina: 1