[feat] Ongelezen DM -> na tijdsperiode notificatie mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 22:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik ben onlangs in een halve V&A-deal via DM gekomen en heb geen e-mail adres van de ontvanger. Nu is het met die en andere DM'ers wel voorgekomen dat je de DM niet leest of geen reactie geeft dus dat de afzender niet weet of je wat met de DM gedaan hebt of dat ie gelezen is (wat deels af te leiden is uit het aanwezigheids-icoontje in de DM-sessie).

Nu zou ik graag de feature zien dat als je een week (of langer) niet ingelogd op de Front Page, GoT of de Tweakblogs-site komt - en dus geen DM-notificaties ziet - een mailtje krijgt op het (verborgen/geregistreerde/zichtbare) adres van de ontvanger van de DM met de melding dat je een ongelezen DM hebt op tweakers.

Kort:
1. Persoon A stuurt Direct Message naar persoon B
2. Persoon B komt een week lang niet ingelogd op een tweakers-verwante site en leest geen DM's
3. Na een week krijgt persoon B een mail van tweakers dat deze een DM heeft van persoon A

Eventueel de tijd die zit tussen het niet lezen en de mail instelbaar/uitschakelbaar maken. En het e-mail adres moet natuurlijk bekend zijn aan de kant van tweakers om de mail überhaupt te kunnen versturen.

Natuurlijk zouden er ook statussen aan de DM's gegeven kunnen worden qua prioriteit zoals in een mailtje dat dan de DM-banner rood kleurt bij een urgente DM 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

crisp

Devver

Pixelated

Notificatie bij ongelezen DM's na een in te stellen tijdspanne dus; lijkt me technisch niet lastig te implementeren dus mag van mij op de grote hoop :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vindt het een goed plan :) Denk ik erg handig :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 14:59

Matis

Rubber Rocket

Stem ik ook voor, lijkt me handig!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:37

MsG

Forumzwerver

Wordt het dan wél een opt-out systeem? Anders heb je er nog niks aan. Dus niet zoals de DM-instelling nu :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

crisp

Devver

Pixelated

MsG schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:39:
Wordt het dan wél een opt-out systeem? Anders heb je er nog niks aan. Dus niet zoals de DM-instelling nu :).
Nee. Onze policy mbt mail is dat we alleen mail sturen als daar directe noodzaak voor is of indien de gebruiker zich heeft ingeschreven voor bepaalde maildiensten. Dit zal dus opt-in worden. (de DM feature staat overigens tegenwoordig standaard aan voor nieuwe gebruikers).

Note dat 'de grote hoop' impliceert dat dit ws niet op korte termijn gerealiseerd kan worden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 29-05-2009 10:49 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 14:59

Matis

Rubber Rocket

crisp schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:48:
[...]

Nee. Onze policy mbt mail is dat we alleen mail sturen als daar directe noodzaak voor is of indien de gebruiker zich heeft ingeschreven voor bepaalde maildiensten. Dit zal dus opt-in worden.
Klinkt redelijk. Ik denk niet dat iedereen op een mail zit te wachten, en dan als het ook nog kan een dynamische tijd alert.

Bijvoorbeeld 1 2 3 7 14 30 dagen (of natuurlijk met een textbox _/-\o_ )

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Pagina: 1